Forfatter |
|
dinmc Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2012 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg har en gammel NAD 1300 forforstærker som jeg egentlig er ret glad for (nok egentlig vintage - mon ikke den er fra slutningen af 80'erne). Desværre er trafoen stået af, og jeg har behov for at vide hvilken AC spænding den levere. Den levere 2 x ?? Volt AC. Output fra rød-sort, rød-sort. Har diagram, men desværre ingen spændingsangivelser. Nogen der har service manual på sådan en? Nogen der evt. har en der virker som kan måle AC spænding fra trafo?
MVH Lars
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, hvis du ikke får et dedikeret svar fra en ejer af en magen til, kan du checke spændingsværdien på lytterne efter ensretning, ac x 1.4 ca..... Hvis 25 volts lytter er din sekundær ac nok 2x12 til 2x15 volt, hvis 16 volts lytter 2x9 til 2x10 o.s.v.  . __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
dinmc Forum Bruger

|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
Hej,hvis du ikke får et dedikeret svar fra en ejer af en magen til, kan du checke spændingsværdien på lytterne efter ensretning, ac x
1.4 ca..... Hvis 25 volts lytter er din sekundær ac nok 2x12 til 2x15 volt, hvis 16 volts lytter 2x9 til 2x10 o.s.v. . |
|
|
Tak for dit indlæg. Udglatningslytter er påtrykt 50 volt, og jeg føler mig ret overbevist om at dc forsyningen ikke er plus/minus 50 volt dc!!
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Boydk Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 6373
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
dinmc
Næh, det tror jeg heller ikke , downloadede lige diagrammet og ganske rigtigt, der står ikke noget om sekundær ac, men et godt hint er de to 20 volts zenerdioder lidt længere henne i psu, så du burde være helt fint kørende med et trafo, der gi´r 2 gange 24-28 volt på sekundærsiden. 2 gange 30 volt ac vil give dig ca. 2 gange 45 volt dc på de første lytter .. __________________ Alt under 500 watt er til garagen.
Mens Løgnen løb fra Bagdad til Konstantinopel, fumlede Sandheden fortsat rundt efter sine sandaler.
|
Til top |
|
|
Jblfan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2009 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 527
|
Sendt: 10 Januar 2012 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det ikke bare "kaffekande-termo-sikringen"på primærsiden af trafoen der er afbrudt?? - de kan normalt med lidt snilde udskiftes eller kortsluttes...!
__________________ MMmmmmm.... - JBL....
|
Til top |
|
|
dinmc Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jblfan skrev:
Er det ikke bare "kaffekande-termo-sikringen"på primærsiden af trafoen der er afbrudt?? - de kan normalt med lidt snilde udskiftes eller kortsluttes...!
|
|
|
Har været efter "kaffekande-termo-sikringen" - men den er desværre OK. Afbrydelsen er i primær viklingen et eller andet sted. Desværre.
MVH
Lars
|
Til top |
|
|
dinmc Forum Bruger

|
Sendt: 11 Januar 2012 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boydk skrev:
dinmc
Næh, det tror jeg heller ikke , downloadede lige diagrammet og ganske rigtigt, der står ikke noget om sekundær ac, men et godt hint er de to 20 volts zenerdioder lidt længere henne i psu, så du burde være helt fint kørende med et trafo, der gi´r 2 gange 24-28 volt på sekundærsiden. 2 gange 30 volt ac vil give dig ca. 2 gange 45 volt dc på de første lytter ..
|
|
|
Jeg har lige bestilt en trafo som levere 2 x 24 volt AC - det var hvad jeg lige kunne få fat på. Så må vi se om det går.
|
Til top |
|
|
dinmc Forum Bruger

|
Sendt: 14 Januar 2012 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så køre den gamle dame igen! Ny trafo fra www.rsonline.dk part.no. 504-662 passer lige i. Voila!! Tak for assistancen. MVH Lars
|
Til top |
|
|