Forfatter |
|
eSeL Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juni 2010 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 42
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 08:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Goddag :-)
jeg har sådan et sæt lækre proac der i øjeblikket er parret med en densen pre og en rotel effektforstærker.
Det er muligvis en vinterdepression jeg har pådraget mig men vil gerne prøve med en rørforstærker. Jeg ved
intet om rørforstærkere hvorfor jeg spørger: er en brugt til 4000-6000 muligt? Og hvilken?
Søren
|
Til top |
|
|
Mercury Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2172
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv med en af dem som den danske forhandler selv producerede, OVC. Audio Art er som jeg hører det lukket, men AB-Audio
på Frederiksberg kan helt sikkert vejlede om hvad du skal lede efter samt foreslå og udføre forbedringer.
Allan som har AB-Audio er konstruktøren og reparatøren for OVC så det skulle være en smal sag for ham at hjælpe.
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 08:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
eSeL skrev:
Goddag :-)
jeg har sådan et sæt lækre proac der i øjeblikket er parret med en densen pre og en rotel effektforstærker.
Det er muligvis en vinterdepression jeg har pådraget mig men vil gerne prøve med en rørforstærker. Jeg ved
intet om rørforstærkere hvorfor jeg spørger: er en brugt til 4000-6000 muligt? Og hvilken?
Søren |
|
|
Det er den rette kur imod vinterdepression. Spiller du meget højt normalt? Jeg har prøvet min 9W single ended Thorhauge på Sonus Faber Guarneri Homage, og til almindelig brug var det en fornøjelse. Men hvis man er type til at skrue op på kl 13 position, er det ikke nok.
|
Til top |
|
|
bimx Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 329
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ovc eret rigtigt godt bud,har selv en af de dyre udgaver og er meget tilfreds
men 4000-6000kr får du næppeen ovc for
men en audio innovationeller rogue audio cronos ville nok være inden forrækkevidde
ellers fungerer audia flight two rigtigt godt med audia(dog ikke rør)
|
Til top |
|
|
Morell Forum Bruger

Tidl. Neon^
Bruger siden: 28 Februar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 669
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror da bestemt at jeg ville lede efter en lettere brugt Thorhauge 270i... :) Kan ikke komme på andet i klassen der giver
fornuftig lyd.
__________________ Livet er som en barneskjorte - kort og beskidt
|
Til top |
|
|
hullevad Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 627
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt at de ikke er nemme at finde, men polske Amplifon WT-40 er før set til 5-6kkr. For at få mest muligt ud af dem skal signal kondensatorerne skiftes til PP-tinfoil. Rør er billige (6C33) og bunden er meget (rør) utypisk stram. Har sammenlignet med meget dyrere forstærkere i 30-40kkr klassen, Amplifon er et hit til prisen. Der er solgt en del i England og Tyskland, men kun et par stykker her hjemme.
|
Til top |
|
|
hasselbaink Forum Bruger

Bruger siden: 21 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 397
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dine Proac er ikke ret effektive, så du skal have en push-pull forstærker med en rimelig dæmpningsfaktor ( < 1 ). Jeg vil skyde på mindst 30 watt.
Hvis du bor i lejlighed og tager hensyn til naboerne, kan du måske nøjes med lidt mindre.
mvh. Kris
|
Til top |
|
|
HIFY Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 234
|
Sendt: 06 Januar 2012 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv at søge lidt på Music Angel KT88
Har den selv og den spiller fanastisk med en lækker stram bund.
Lidt over 3000 kr ialt og lynhurtig forsendlse fra Kina.
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for de mange svar. Jeg vil gå i gang med at se efter efter de nævnte modeller... Så må jeg se om det hjælper på vinterdepressionen  Flere ideer er selvfølgelig velkommende
|
Til top |
|
|
knaldhætten Branchemedlem

DacapoAudio.com
Bruger siden: 23 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 375
|
Sendt: 07 Januar 2012 kl. 09:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv hifishark.com
|
Til top |
|
|
eSeL Forum Bruger

|
Sendt: 15 April 2012 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja i fortjener jo et svar på min vinterdepression. Jeg har nu anskaffet mig en brugt Rogue Audio Cronus med nogle andre rør i. Som sagt tidligere ved jeg intet om rørforstærkere, men ideen om at jeg kan skifte rør og ændre lyden er jo super fed, og der skal helt sikkert eksperimenteres. Indtil videre lyder den dog fantastisk med de rør, der sidder i, og lyden er generelt meget bedre end med mit densen/rotel setup. Vinterdepression væk
|
Til top |
|
|