Forfatter |
|
Angel Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 03:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har fundet en person, som kan se om min Thule PA350BV effektforstærker kan laves, da den ikke kan starte længere. Men hvis den ikke kan det, så overvejer jeg meget seriøst at købe mit drømme setup ClASSÉ CP-800 og CLASSÉ CA-2300 allerede her i starten af det nye år.
Men hvor lang tid kan sådan et dyrt produkt holde? For hvis jeg skal købe forstærker for så mange penge vil jeg gerne kunne nyde det i en 20-30 år og ikke 10 år, hvis dette er normalt. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
dan a. Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3922
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 06:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
det afhænger bl.a af hvor gode varme afledningsforhold du byder dem, hvis de ikke kan komme af med varmen så sænkes levetiden på elektronikken.
Jeg kender ikke levetiden på classe produkterne men vil da helt klart forvente en lang levetid på produkter i den prisklasse. __________________ Husk det er kun en hobby
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg følger lige med her da cp-800 også kunne have min interresse....dog synes jeg de er tidligt ude med den inden de er færdig med at udvikle RIAA modul og netværksmodul, og hvor ender prisen så???? så er der pludselig rigtig mange mulighedder.....
vh velkommen
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
I en 30årig levetid, undgår du nok ikke at skulle servicerer lytterne et par gange, når de sidder i sådan et varme skab.... Og blæseren bliver nok også træls, på et eller andet tidspunkt.
Men i det hele taget, så er teknologi baseret grej, jo indbygget med en form for forældelse... Tænker bla. på processoren, for mon den kan opgraderes med teknologi og formater i 30år frem. Sikkert ikke?
Personligt tror jeg mere på langtidsholdbar elektronik, som er baseret på diskret solidstate (eller måske rør, selvom de selvfølgelig kræver en vis form for løbende vedligehold) Jeg har svært ved se service mulighederne for noget smd monteret integreret kredsløb om 10år, hvor komponenten har været udgået i 9år.... (eksempel )
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 14:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18: Jeg skal have fat i dette lækre hifi møbel, som jeg bestiller fra udlandet http://www.bdiusa.com/theater/mirage_8227.shtml - Det har gode udluftningsmuligheder og så skulle de nye Classé produkter have intelligent kølingssystem, så de ikke bliver varme. Jeg har ikke brug for opgradering af processoren. Den skal bare kunne spytte max 24-bit/192kHz i stereo ud og det vil jeg mene er fremtidssikret nok. Men har heller ikke noget imod at skulle udskifte lytterne eller sikringen. Selv de nye Mcintosh produkter reklamere de med, at det er et lifetime køb. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
velkommen skrev:
jeg følger lige med her da cp-800 også kunne have min interresse....dog synes jeg de er tidligt ude med den inden de er færdig med at udvikle RIAA modul og netværksmodul, og hvor ender prisen så???? så er der pludselig rigtig mange mulighedder.....
vh velkommen |
|
|
Jeg mener at have læst på nettet at det vil koste $500 for den type opgradering, så prisen vil cirka stige 2500 kr. når den får netværksmodulet i. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|
velkommen Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 1741
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 15:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Angel skrev:
velkommen skrev:
vh velkommen
|
|
|
Jeg mener at have læst på nettet at det vil koste $500 for den type opgradering, så prisen vil cirka stige 2500 kr. når den får netværksmodulet i. |
|
|
ja ok, men så kommer riaa modulet jo også oveni, og primare kommer jo med deres nye sp32 og så et modul til 7995 og en riaa til i løs kabinet kommer den op i vejledende ca 32000 og så er der jo mcintosh c-50 der har det hele til ca 58500.....der nærmer classe sig jo også med begge moduler i......lidt svært inden man har hørt de forskellige hvilken man synes bedst om
vh velkommen
|
Til top |
|
|
ypke Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 02 Januar 2012 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror som udgangspunkt også at de Classe produkter kan holde i rigtig lang tid. Nu har jeg dog aldrig selv haft så dyre produkter eller noget der overhovedet er tæt på den prisklasse, så kan jo kun gisne. Hvis jeg dog skal nævne noget, så er det da kun, at forforstærkeren ser ud til at være menu-styret, altså at bas og diskant ligger i en hukommelse i forstærkeren. Så måske kunne der være noget med hukommelsen, at den ikke kan bibeholde indstillingerne eller noget, hvis de kredsløb bliver slidt. Har tit set det på surround receiverer, og har tænkt på om de måske kunne tabe indstillingerne når de blev ældre?!
Synes ellers at effekforstærkeren ser meget solidt opbygget ud. Ved ikke om det med blæseren bagpå forstærkeren som micma18 skriver, da jeg aldrig selv har haft så kraftig en forstærker. Men kan sige at min lillesøster har en Technics forstærker på 2x70W i 8 ohm, hun købte I år 2000, som har blæser, og den har der aldrig været nogle problemer med. Nu kører blæseren i den måske ikke så meget da den jo "kun" er på 2x70W, men den er ihvertfald ikke begyndt at larme eller noget. Har dog tit undret mig over hvorfor en forstærker på 2x70W har en blæser :-)
Det er ellers et utroligt flot sæt, ser virkelig lækkert ud :-)
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
megholm Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 Januar 2009 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 517
|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 09:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være forstærkeren kan spille i 30 år uden at brænde sammen, men det er absolut ikke det samme som at den
lyder som ny efter 30 år. Mener det er er ret standard at få kigget en forstærker efter ca hvert 10 år, også selvom man ikke
synes der er noget galt, jeg er ihvertfald blevet overrasket over hvor godt en gammel Proton effekt kom til at lyde efter et
"service" som inkluderede udskiftning af nogen forskellige farvede komponeneter jeg ikke aner hvad hedder.
__________________ You aint nobody without a naim!
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Mik112 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1946
|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et spørgsmål kunne være om Classe leverer bedre lyd end en velspillende fuldt balanceret Thule PA350B - altså når den spiller. Kan PA350B'en reppes for rimelige penge ved jeg godt hvad jeg ville satse på. Anyway er det utopi nu om stunder at forvente at forbrugs-power-elektronik holder i 10 år I de gode "gamle" dage holdt "skidtet" i 20 år, men det var typisk 2*50W forstærkere. Taler vi Thulen er vi oppe i 2*350W/8 Ohm og det trækker søm ud her og der :)
Thulen har et diagram-design hvis lignende pt. ikke produceres/udbydes under ½ millionmilliard på prissedlen. Du skal over i ML og lignende for at finde noget der matcher tekniken.
Ps. Angel. Hvad kan din Thule ikke? Send evt. en PB
|
Til top |
|
|
Cool Blade Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 164
|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er selv lykkelig ejer af flere af Classe's produkter. Tror der er flere ting end bare design holdbarhed som du skal tænke på. Hvad nytter det at produktet er godt hvis producenten ikke er der om 5 år? Classe er en del af B&W concernen's produkter og de er et af de mest successfulde på den kommercielle side. Så tror risikoen for de går ned er ikke stor. Dertil kommer at de har en tradition for at have komponenter liggende i mange år. Prøv selv at se hvor mange 25 år gamle mærker som kan levere stumper - ikke mange. Men vigtigst af alt er at de med deres tunnel køling sikrer at forstærkeren ikke bliver udsat for temperatur svingninger. Det er noget af de værste der findes for elektroniske komponenter, For hver 3grader du øger temperaturen halverer du livstiden. Sådan er det i alle fald for PC kompenenter så det er nok noget lignende for audio.
MEN, men i sidste instans synes jeg du skal købe med hjertet - for det er det der gør du bliver mest glad og ikke altid spekulerer over om ikke det ville have været bedre hvis du havde købt det andet alligevel..
Held og lykke med købet..
|
Til top |
|
|
Angel Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2012 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mik112: Ja, det er et godt spørgsmål. Har bare hørt rigtig godt om Classé og kan rigtig godt lide deres nye produkter. Har en aftale med Hifiklubben på mandag, hvor jeg skal op og høre det sæt sammen med mine drømme højttaler B&W 804 Diamond rent designmæssigt. Og så er det et plus, at de kan lukkes ind i et tv-møbel med lidt udluftning bag i, uden at de bliver for varme. Men min effektforstærker fejler ikke noget alligevel. Lidt flovt at sige, især når jeg kørte 40 km ned til den flinke mand, som ville se på min effektforstærker og at den så ikke fejlede noget alligevel. Havde kommet til at slukke på en ekstra kontakt, som var nede i bunden af forstærkeren foran, da jeg hev den ud af tv-møblet og det havde jeg ingen anelse om  Det kan også være mit Thule sæt virkelig kan få B&W 804 Diamond til at synge, men er også vild med CP-800 og dens tilslutningsmuligheder. Især den kommende netværksfunktion som senere opgradering, hvis der menes trådløs musik overførsel. Cool Blade: Det lyder rigtig godt. Bliver mere tryg ved at købe Classé forstærker næste gang. __________________ Stuebiografen med stil og power i ét
|
Til top |
|
|