Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 10:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: forstærker til Evidence 870SE? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
per_kj_a
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 14 December 2011 kl. 19:47 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne høre, om der er nogen, der har et godt bud på en integreret forstærker, som effekt- og klangmæssigt er et
godt match til Dali Evidence 870SE, dvs. guldmodellen med 2 x 8" bas, 5" mellemtone og domediskanten fra Helicon MK1.

Pt. har jeg en Denon PMA 1500AE købt til et tidligere sæt højttalere, jeg havde. Det lyder skam fint, men på den anden side
er jeg sikker på, at mine højttalere trods alt kræver bedre for at levere deres bedste.

Spørger man i HiFi Klubben anbefaler de Denons topmodel, PMA-2010AE. Kunne dog godt tænke mig at høre andre gode
bud. Budgettet er i samme størrelsesorden som Denon'en, dvs. ca. 15000 kr. (kan så også være brugt).

Jeg har en bred musiksmed, dog med hovedvægten på akustisk domineret rockmusik, vokal og pop.

På forhånd mange tak for hjælpen

Til top Vis per_kj_a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_kj_a

per_kj_a
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2008
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 14 December 2011 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Mener selvfølgelig gulvmodel hehe, ikke guldmodel:-)
Til top Vis per_kj_a's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af per_kj_a

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2011
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 14 December 2011 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

per_kj_a skrev:
Jeg vil gerne høre, om der er nogen, der har et godt bud på en integreret forstærker, som effekt- og klangmæssigt er et
godt match til Dali Evidence 870SE, dvs. guldmodellen med 2 x 8" bas, 5" mellemtone og domediskanten fra Helicon MK1.

Pt. har jeg en Denon PMA 1500AE købt til et tidligere sæt højttalere, jeg havde. Det lyder skam fint, men på den anden side
er jeg sikker på, at mine højttalere trods alt kræver bedre for at levere deres bedste.

Spørger man i HiFi Klubben anbefaler de Denons topmodel, PMA-2010AE. Kunne dog godt tænke mig at høre andre gode
bud. Budgettet er i samme størrelsesorden som Denon'en, dvs. ca. 15000 kr. (kan så også være brugt).

Jeg har en bred musiksmed, dog med hovedvægten på akustisk domineret rockmusik, vokal og pop.

På forhånd mange tak for hjælpen

Jeg har hørt Denon 1500AE med et sæt ældre Dali gulvhøjttalere (kan selvfølgelig ikke lige huske modellen) og i det tilfælde var det faktisk en rigtig god kombination. Jeg kan dog ikke erindre at jeg har lyttet til netop din Dali model.

Tilbage til dit spørgsmål:
En lidt alternativ men spændende forstærker kunne være Unison's Unico hybrid (2x80Watt)
Søg på tilbudsavisen (ville gerne give et link, men det vil ikke virke...)
Der er lagerudsalg af gamle modeller hos High End Sound, så der er en del at spare (så er der råd til MEGET ekstra musik). Da du bor i Nordjylland kunne du høre om du kunne få en demo eller måske låne en med hjem (High End Sound har før ydet mig en god service).
Som sagt kender jeg ikke din højttaler og kan derfor ikke sige om det vil være et perfekt match eller om DU bryder dig om den kombination.
Selv syntes jeg at Unison Unico spiller rigtig godt og man får en rigtig god forstærker til prisen, samt til den tilbudspris er fornøjelsen når man tænder forstærkeren endnu større. Lyden kan endda tilpasses/tweakes ved at skifte rørene i indgangen.

VH Søren

(NB. jeg ejer ikke selv en Unico så det er ikke grunden til min begejstring).

Til top Vis SørenD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SørenD

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 14 December 2011 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

2x80 watt er i mine øjne alt alt for lidt til en ht med 2x8 tommer 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2011 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:

I mine øjne bør man ikke "skue hunden på hårene". Jeg har selv uden problemer brugt en forstærker som var opgivet til 2x75watt til en højttaler med 2x8". I den givne situation savnede jeg på intet tidspunkt flere kræfter. Men det kommer helt sikkert også an på under hvilke omgivelser udstyret skal bruges.

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 December 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

jo men han siger jo netop at hans amp ikke har nok kræfter ....prøv at google hans amp ss ..så hut jeg visker er den slet ikke sådan en lille 5,5 kg sag 
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Sendt: 14 December 2011 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

De "rigtige" 2x80 watt kan være mere end rigeligt til den højttaler

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 December 2011 kl. 23:31 | IP-adresse registreret  

jeg tror du vil være godt hjulpet med den her

http://www.av-connection.dk/?PGr=4089&ML=1330

kendetegn:dualmono opbygning, har power,opløsning,varme i lyden og er inden for den prisramme du nævner.

jeg har selv Xindak og de driver alt, i mit tilfælde Dynaudio, og kan kun anbefale at prøve den, du vil blive overrasket over lyden

på dine fine Dali 870 se

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 December 2011 kl. 23:36 | IP-adresse registreret  

ja den ser ganske lovende ud ...alene vægten antyder at den yder ganske flot uanset belastning ....men kan da tage fejl 

ramma
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2005
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 14 December 2011 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:
ja den ser ganske lovende ud ...alene vægten antyder at den yder ganske flot uanset belastning ....men kan da tage fejl 

Xindak leverer varen, længere er den sådan set ikke

jeg har selv Xindak 8800 mne monoblokke, det er klart de bedste forstærkere der nogensinde har været i mit system.hvor bla Mc Intosh 2205,Krell KSA50,Mark Dane MB500, Pass Alpegh 3, og flere andre estimerede forstærkere har været forbi, ingen af disse kommer i nærheden af det Xindak kan

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 14 December 2011 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

ja ok ku være man skulle skifte sin gamle hk3480 ud med bedre he he ....har så også en eurosound 1200 til legetøj dvs lige nu en xxls 12 tommer sub ...men mine fronter som den hk 3480 trækker er troels graversen mark 21 ...også 2x8 tommer til bas 

highenden
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2011
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 14 December 2011 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

En PMA 1500 er faktisk ikke nogen dum sag.

Den er med UCH mos og pænt strømstærk trods de "kun" 70 watt.

Den lyder brand godt og kan fint trække de Dali 870
Til top Vis highenden's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af highenden

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2011 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

er lidt lun på den xindak a600p effekt ...men mon ikke lyden vil kræve en anden som pre end min hk 3480 he he

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 15 December 2011 kl. 08:22 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:

Så din harman kardon med 2x120w er mere strømstærk end en Unico Nuovo?

Desuden har tommer intet at gøre med hvor svær en højttaler er at trække.

Et hurtigt bud herfra hvis du kan lide designet:
Emotiva USP-1
Emotiva XPA-2

Leveret til din dør inkl fragt, told og moms via shopusa.com: 9000kr

Tjek evt Emotiva tråden her på sitet hvor de tester op imod NADs Master-serie.

Et andet bud kunne være en brugt Bladelius Thor mkII (ca. 10000kr). Strømforsyning på 1800W og kan varetage en hvilken
som helst højttaler belastning uden at svede.

Ellers får Xindak også en tommelfinger opad herfra. Ordentlig kvalitet til menneskepenge.

God jagt.
Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2011 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

har skam aldrig påstået min forstærker er hverken strømstærk eller særlig egnet ....men er lige skiftet tilbage til 2.1 efter ca 8 mnd med en marantz sr6003 ....og da jeg er pensionist så kaster man ikke bare lige 10.000 på en hifi forhandler he he ....og så er jeg faktisk glad for tunerdelen og designet på den hk 3480 

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2011 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

og nu var det jo en given ht og ikke en hvilket som helst ...mener bare at den dali skal ha mere end 2x15 watt ...for ay overdrive he he

e-type
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 15 December 2011 kl. 09:40 | IP-adresse registreret  

De der Dali'er bliver kun bedre og bedre jo mere strøm du har til rådighed. Jeg kan tilslutte mig f.eks. Xindak, men også Vincent giver kvalitet for pengene. Jeg ved ikke om de stadig er til salg, men er et par seriøse Xindak monoblokke til en god pris på dba annoceret.

http://www.dba.dk/forstaerker-xindak-130-w/id-78518683/

Til top Vis e-type's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af e-type

SørenD
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 December 2011 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Det koster heldigvis ikke noget at få en demo (og man kan jo altid takke nej hvis man det ikke falder i ens smag).

Per_kj_a: Eftersom at du kommer fra Aalborg er der ikke just langt til High End Sound i Vodskov. Jeg kan derfor kun anbefale at du prøver en Unison Unico hybrid 2x80watt. Til 6495kr (vejl. 13.000kr) incl. 2 års garanti syntes jeg det er et bekendtskab der er ærgerligt at gå glip af (du kan som sagt altid sige "nej tak" hvis lyden ikke passer dig).

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 15 December 2011 kl. 09:56 | IP-adresse registreret  

he he gu koster det penge at kigge ...især når kigget overbeviser en om at man bestemty vil ha et kummerligt liv uden lige det produkt ggg 

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Sendt: 15 December 2011 kl. 10:10 | IP-adresse registreret  

SørenD skrev:
Det koster heldigvis ikke noget at få en demo (og man kan jo altid takke nej hvis man det ikke falder i ens
smag).<span style="text-decoration: underline;">Per_kj_a</span>: Eftersom at du kommer fra Aalborg er der ikke just langt
til High End Sound i Vodskov. Jeg kan derfor kun anbefale at du prøver en Unison Unico hybrid 2x80watt. Til 6495kr (vejl.
13.000kr) incl. 2 års garanti syntes jeg det er et bekendtskab der er ærgerligt at gå glip af (du kan som sagt altid sige "nej tak"
hvis lyden ikke passer dig).

Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum