Sendt: 13 December 2011 kl. 21:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle
Efter år på hifi-dydens smalle sti, er det tid til erkende, at verden sgu var bedre dengang der var bass- og diskant-knapper på forstærkeren (tør slet
ikke nævne ordet loud....s). Ca halvdelen af min lyttetid foregår ved lav volumen, og jeg træt af korrekte forstæker/ht-kombinationer, som spiller nul
bas ved lav volumen. Kunne man blot sætte lidt ekstra krop i tingene... . Af den grund, og fordi min XTZ D3 100, er noget af et dyr at få squeezet ind
i konens udvalgte "hifi-møbel", overvejer jeg at skille mig af med den og købe en mindre forstæker - med tonereguleringsmuligheder! F.eks en
Marantz PM6004, der jo får fine anmeldelser, ikke mindst i kombination med 6004-CD-afspilleren.
Men mon sådan en 45 w-forstærker vil fungere godt med mine Aurum Cantus V3M?? Nogen der har erfaringer med, hvor "svag" en forstærker disse
ht'er kører fornuftigt med?
Og et andet spørgsmål: PM7004 kunne jo også være en mulighed og ville give lidt mere effekt. Men af en eller anden grund er der meget få tests af
den at finde - og de synes i øvrigt at være en smule mindre positive end når det gælder 6004. Nogen, der kan sige noget om 7004'eren?
Vh
Michael
|