Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 14:22   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: ECC88 RFT (E. Germany, NOS) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Raincoat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 23 Oktober 2011 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Davs

Nogen der ved om sådan et rør er godt?

ECC88 RFT (E. Germany, NOS)

Mvh
Til top Vis Raincoat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raincoat Besøg Raincoat's Websted

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 00:06 | IP-adresse registreret  

Det er godt, hvis det kan holde længe og lyder godt.

Hvis du synes, at det lyder godt i din opstilling og i dine ører, og kan holde til, hvad normale NOS-rør kan holde til og ligeså længe, så er det godt. Produktionsensartethed er også væsentligt, men det går nok mere på, om man kan regne med, at disse rør nogenlunde "holder mål", hvis man skal bruge flere.

Jeg har ikke egen erfaring med dette rør - men ovenstående må vel være de væsentligste parametre for, om et rør et godt.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke prøvet det, men rygtet er at det ikke lyder godt. De gode ECC88 er Philips Miniwatt, Telefunken og Siemens.
Gerne så gamle så muligt. Disse rør er efterhånden svære at finde til rimelige priser.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 00:42 | IP-adresse registreret  

eggers skrev:
Jeg har ikke prøvet det, men rygtet er at det ikke lyder godt. De gode ECC88 er Philips Miniwatt, Telefunken og Siemens.
Gerne så gamle så muligt. Disse rør er efterhånden svære at finde til rimelige priser.

Jeg er fuldstændig enig med dig i , at rørene fra Philips-konglomeratet samt Telefunken/Siemens er toppen af poppen og at mange, heriblandt mig, som synes, at disse rør lyder rigtig godt - med de forskelligheder, som også findes blandt disse.
.
Dog undlader jeg i mit første svar at "kassere" RFT'en, da det altså kommer an på, om pgl. kan lide den lyd. Måske passer det fantastisk ind i hans anlæg og smag? Måske er forskellen så lille for ham, at det ingen smagsmæssig betydning har.

Fx er der bred enighed om, at RFT's EL34'er lyder glimrende og er robust, så RFT kunne godt lave rør.

vedr. erfaringer må man selvfølgelig også gerne lytte til andre, men den bedste test foregår med egne ører - ur (holdbarhed over tid) - og tegnebog.

Venligst
Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

eggers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 24 Oktober 2011 kl. 01:44 | IP-adresse registreret  

Jamen jeg er helt enig – det kan jo være de er okay. Hvis de er billige er det bare at prøve.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes