| Sendt: 06 Oktober 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) Pc'ens lydkort: Selvom dit Audiotrak ser ganske fint ud, så KAN det godt være en hæmsko alt efter hvor gode
høretelefoner du ender ud med at købe. Du kan sammenligne med en ekstern DAC med egen hovedtelefon-udgang; den LA
100 DAC jeg lige har fået, er supergod til netop sådan et testformål. Forskellen i DAC-kvalitet mellem mit lydkort (M-Audio
firewire solo; eksternt lydkort) og LA 100 er faktisk hørbar. Til en lille fordel til LA 100'eren. Så overvej køb af
hovedtelefonforstærker med egen DAC (eller omvendt om man vil).
2) Jeg har lyttet til alle Sennheisers, Sonys og Philips trådløse hovedtelefoner. Ikke en eneste af dem kunne slå et par
kablede Supreme CD-90, som ellers er de billigste (og dårligste) hovedtelefoner jeg har liggende.
Ihvertfald: Lyt til et par RS 180'ere før du køber, for jeg lover dig - du bliver skuffet. Radiosignaler duer bare ikke til høj
lydkvalitet; det samme gælder BlueTooth A2DP-protokollen. Disse teknologier er fine til at snakke telefon i, og sikker også til
lidt computerspil - men musik; nej tak for mit vedkommende.
Et par gode hovedtelefoner til prisen efter min mening, er Sennheiser eH 350 som jeg selv har. De er generelt meget
oversete, men daaamn de spiller fedt! Super transparente og alligevel nærværende, med høj præcision og flot varm
gengivelse. Bør afgjort høres - og til prisen er de et supergodt køb. Kun ét men; de er åbne. Så overvej om dine omgivelser
vil høre med, før du køber.
Af lukkede har jeg ikke mødt nogen der slår Beyer Dynamic DT 770 PRO og opefter. Jeg vil mene at DT 770 PRO bør kunne
gøre det for langt de fleste. Har du problemer med jitter, så køb 250 Ohm udgaven - ellers er 80 Ohm fint til laaangt de
fleste. :)
|