Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. april 2024 | 08:31   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Sergentens nye JBL-stue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 06 September 2011 kl. 20:24 | IP-adresse registreret  

Hej alle i snurrerundt-entutiaster derude,

Nu er det efterhånden længe siden jeg har postet noget seriøst herinde!!! Så derfor kommer der nu en opdatering på mit
surround-setup!!!

Årsagen til mit fravær fra sitet, er simpelthen at jeg har rykket familien op med rødderne og bygget et nyt hus til dem et helt
andet sted i landet!

Nå men nu til det sjove, jeg fik endelig i efteråret 2009 overbevist en kreditforening om at vi skulle bygge vores hus som
medbyg, og ikke købe en færdigpakke fra FM Søkjær eller Eurodan.
Så derfor har jeg fået det som jeg vil med alt rørføring, lige hvor JEG ønsker det.
Det inkluderet blandt andet et ø80 rør indstøbt i væggen op bag fjernsynet, et ø60 rør fra reciever til teknikrummet i
bryggerset og et ø60 rør fra reciever til projekter, ligeledes støbt i væg og gulv. Det kan fanme anbefales

Ellers har jeg selvfølgelig dåser bag højttalerne, så ledninger er skjult, strøm er ført frem til projektor og lærred, så det
ligeledes giver skjulte ledninger!

Mit setup er stort set uændret siden jeg byggede Surroundstuen i det gamle hus, se link:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=45926&KW=dc h199

Nå men så skal vi jo til det....

Reciever: Yamaha RXV-2600
Effekt: Rotel RB-985 mkII, 5 kanals forstærker bi-ampet til mine JBL fronter
Projektor: Sanyo PLV-Z4
Lærred: Lissau Tabtension 92" motorlærred
TV: Samsung 46" 7070 series
Bluray: Panasonic BD-310
FrontHT: JBL TL-260
Center: JBL lC2
BagHT: Yamaha NS-333
Subwoofer: Monitor Audio FB210
Pladespiller: Technics SL-DL5


Og så til alle de sjove billeder
































Og til sidst, the tower of sound




Det var vidst det for nu, jeg har flere billeder fra byggeriet, men de må komme senere!!!
Jeg glæder mig til jeres kommentarer, ideer og kritik

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
blackfalco
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 Juni 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 66
Sendt: 07 September 2011 kl. 20:41 | IP-adresse registreret  

Hej dch 199  supper flot,  hvordan er Akustikken i rummet jeg kan se der er højt til loftet.    


 

Til top Vis blackfalco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af blackfalco
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

blackfalco skrev:

Hej dch 199  supper flot,  

Undskyld, men jeg går den anden vej, underbelyst og skide uskarpe billeder. Højttalerne ligner nogle plastic ringe sat sammen i trip, trap, træsko mønster med yderligere plastic spredelinse på centeren. Er det virkelig ægte JBL højttalere?

Ud fra beskrivelsen, er dit udstyr i orden, selv om jeg ville sætte noget frontstof på højttalerne, spiller og lyder det også godt?

Håber du er glad for det, for det har da kostet nogle gryn og har da også potentiale. Tillykke med det.

 



__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

blackfalco skrev:

Hej dch 199  supper flot,  hvordan er <FONT size=2 face=Arial>Akustikken i rummet jeg kan se der
er højt til loftet.    


 



Hej Blackfalco,

Jeg har faktisk en udemærket akustik, det jeg har gjort er at lave et loft der hælder 7 grader på tværs af rummet, troldtekt
på lofterne, desuden er den del af væggen der er over min foldevæg lavet med akustisk gips! ! !

Det er egentlig begrænset, hvor meget tid jeg har benyttet med koncentreret lytning, da børn, byggeri og arbejde bare har
fyldt for meget.
Men det jeg har haft tid til er helt klart godkendt, havde dog et problem med at få subben til at spille, men efter at have
rykket den til det modsatte hjørne (om foran), lyder det meget bedre!!!

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
morten3460
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 46
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Hej.

Det ser både flot ud med anlæg og dit nye hus. Lyder smart at få mulighed for at få trukket alle ledningerne i kanaler. Tillykke med det.

morten



__________________
mvh morten
Til top Vis morten3460's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten3460
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
blackfalco skrev:

Hej dch 199  supper flot,  


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Undskyld, men jeg går den anden
vej, underbelyst og skide uskarpe billeder. Højttalerne ligner nogle plastic ringe sat sammen i trip, trap, træsko mønster med
yderligere plastic spredelinse på centeren. Er det virkelig ægte JBL højttalere?<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-
microsoft-com:office:office" /><o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Ud fra beskrivelsen, er dit udstyr i
orden, selv om jeg ville sætte noget frontstof på højttalerne, spiller og lyder det også godt?<o:p></o:p></SPAN>


<SPAN style="FONT-FAMILY: 'Verdana','sans-serif'; COLOR: black; FONT-SIZE: 8.5pt">Håber du er glad for det, for det
har da kostet nogle gryn og har da også potentiale. Tillykke med det.</SPAN>


 



Hej Ningbo,

Jeg ved godt at billederne er ringe, jeg vil trække mit Canon frem ved lejlighed, min telefon er ihvertfald ikke godkendt som
kamera ;-(
Jeg har som skrevet 2 børn, så jeg har selvfølgelig frontstof på mine højttalere til dagligt :-)

Grejet har da kostet lidt gryn, men det spiller også godt og viser gode billeder (IMO)

Og ja det er JBL højttalere ;-) Fronterne er JBL´s 60 års jubilæumshøjttaler (efterfølgeren til den legendariske TI250)

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 07 September 2011 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Besked slettet af trådholderen :-)

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
Ningbo
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 739
Sendt: 07 September 2011 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Håber ikke jeg trådte dig for meget over tærene , men ja kom med nogle bedre billeder og det er selvfølgelig ikke din skyld at JBL har valgt de - i mine øjne - grimme ringe rundt om enhederne.

__________________
mvh
Ningbo
Til top Vis Ningbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ningbo Besøg Ningbo's Websted
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 08 September 2011 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
Håber ikke jeg trådte dig for meget over tærene , men ja kom med nogle bedre billeder og det er selvfølgelig ikke din skyld at JBL har valgt de - i mine øjne - grimme ringe rundt om enhederne.

Det gjorde du bestemt ikke, nu kan jeg jo se højttalerne hver dag, og jeg ved at det er plastic  men det er nu ikke så slemt at se på. Med stoffet på er det en hæderlig højttaler at se på



__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 08 September 2011 kl. 09:41 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
Håber ikke jeg trådte dig for meget over tærene , men ja kom med nogle bedre billeder og det er selvfølgelig ikke din skyld at JBL har valgt de - i mine øjne - grimme ringe rundt om enhederne.

No hard feelings

Og ja det plasticagtigt, men da jeg altid har stof på, så er det ikke et issue!!!

Det er jo det auditive indtryk der styrer og ikke det visuelle



__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
klogesen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 August 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 598
Sendt: 08 September 2011 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Ningbo skrev:
Håber ikke jeg trådte dig for meget over tærene , men ja kom med nogle bedre billeder og det
er selvfølgelig ikke din skyld at JBL har valgt de - i mine øjne - grimme ringe rundt om enhederne.


Hovhov, det er altså ikke grimme ringe (af plastic), i hvert fald ikke løse ringe! Det kan godt være at de ser poppede
ud, men der er altså tale om den synlige del af støbte chassis'er i letmetal, og det gælder alle enhederne. Man kan
jo diskutere, om det er fornuftigt af JBL at vælge et udseende, som gør at man måske tror, her er tale om påsatte
pyntedimser af plast, men de har åbenbart ment, at dette udseende er pænt. Prøv at slå let på chassis'et med en
skruetrækker, eller endnu bedre, skru en af enhederne ud af højttaleren. Alt det man kan se af enhedernes rammer
og fronter, når frontstoffet tages af, er støbt i letmetal, malet i den farve man har valgt. Og det fortsætter i rammen
bagved. Det er faktisk velbyggede, seriøse enheder.

__________________
venlig hilsen Klogesen.
Til top Vis klogesen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klogesen
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 09 September 2011 kl. 12:05 | IP-adresse registreret  

klogesen skrev:
Ningbo skrev:
Håber ikke jeg trådte dig for meget over tærene , men ja kom med nogle bedre billeder og det
er selvfølgelig ikke din skyld at JBL har valgt de - i mine øjne - grimme ringe rundt om enhederne.


Hovhov, det er altså ikke grimme ringe (af plastic), i hvert fald ikke løse ringe! Det kan godt være at de ser poppede
ud, men der er altså tale om den synlige del af støbte chassis'er i letmetal, og det gælder alle enhederne. Man kan
jo diskutere, om det er fornuftigt af JBL at vælge et udseende, som gør at man måske tror, her er tale om påsatte
pyntedimser af plast, men de har åbenbart ment, at dette udseende er pænt. Prøv at slå let på chassis'et med en
skruetrækker, eller endnu bedre, skru en af enhederne ud af højttaleren. Alt det man kan se af enhedernes rammer
og fronter, når frontstoffet tages af, er støbt i letmetal, malet i den farve man har valgt. Og det fortsætter i rammen
bagved. Det er faktisk velbyggede, seriøse enheder.

Tak Klogesen,

Det havde jeg ikke engang selv lagt mærke til, men du har da fuldstændigt ret, nu jeg kigger nærmere på dem



__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
Kasper_M_A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 09 September 2011 kl. 15:07 | IP-adresse registreret  

Fuldstændig 'off topic'...   :)
Men hvor er foldevæggen fra?
Mvh. Kasper.



__________________
______________________________
Mit ydmyge anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9716
Til top Vis Kasper_M_A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper_M_A
 
allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 August 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 9869
Sendt: 09 September 2011 kl. 17:24 | IP-adresse registreret  

Ja, man må da håbe din lyd er klarere end billederne.  Din Technics tangential pladderspille vækker gode minder.

__________________
If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
Til top Vis allanowich's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af allanowich
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 09 September 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Kasper_M_A skrev:

Fuldstændig 'off topic'...   :)Men hvor er foldevæggen fra?Mvh. Kasper.


Alle ? er velkomne, den er fra et firma der hedder www.ab-consult.dk
Jeg købte den af en tømrer, der havde pillet den ned på statskolen i Horsens, hvor den havde siddet i 10 år ca. med den fejler
intet, må sige det er rigtig god kvalitet. og firmaet var flinke til at sende montagetegninger da jeg skulle sætte den op igen


__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 09 September 2011 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:
Ja, man må da håbe din lyd er klarere end billederne.  Din Technics tangential pladderspille vækker
gode minder.


Ja Ja jeg har hørt jer, det kan være at søndag jeg får tid til at tage det gode kamera frem, hvis ikke tømmermændene får
overtaget i mig

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
Kasper_M_A
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 April 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 45
Sendt: 10 September 2011 kl. 11:51 | IP-adresse registreret  

dch199 skrev:
Kasper_M_A skrev:

Fuldstændig 'off topic'...   
:)Men hvor er foldevæggen fra?Mvh. Kasper.


Alle ? er velkomne, den er fra et firma der hedder www.ab-consult.dk
Jeg købte den af en tømrer, der havde pillet den ned på statskolen i
Horsens, hvor den havde siddet i 10 år ca. med den fejler
intet, må sige det er rigtig god kvalitet. og firmaet var flinke til at
sende montagetegninger da jeg skulle sætte den op igen


Syntes nok den virkede bekendt...
Der arbejder jeg nemlig ;)

__________________
______________________________
Mit ydmyge anlæg:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9716
Til top Vis Kasper_M_A's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kasper_M_A
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 11 September 2011 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Så er indlægget opdateret med billeder af bedre kvalitet... ENJOY

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
dch199
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 124
Sendt: 11 September 2011 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Jeg vil som lovet lige smide et par byggebilleder på også, så man kan se at der er tænkt hjemmebio fra starten af

Her er et billede af hvor stereobænk og fjernsyn hænger.... Læg mærke til de flotte streger på væggen, der indikerer mit
samsung 46"



Et billede fra det kommende bryggers... teknikkens spindelvæv



Her er de rør der går til bryggers (gul), mellem projektor og fjernsyn (rød)...



Det absolut største problem ved at fræse så mange riller i væggene, er at de skal fyldes med "bangtong" igen

__________________
JBL TL260, JBL LC2, Onkyo TX-NR929, Sanyo PLV-Z4, Lissau Tab-Tension motor 92", Samsung 46" 7070 series LED, Panasonic BD-310, Rotel RB-985mkII
Til top Vis dch199's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dch199
 
1966
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 Maj 2008
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 241
Sendt: 11 September 2011 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

Nu skal man jo ikke sammenligne JBL TL260 med  TI250 eller TI5000 for der er vi i en held anden klasse men flot ser det da udBig smile 1966
Til top Vis 1966's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 1966 Besøg 1966's Websted
 

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes