Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 00:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Lydjustering (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Maj 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 05 August 2011 kl. 15:08 | IP-adresse registreret  

God hjertelig dag

Jeg sidder pt inde med et anlæg jeg er enormt glad for. En dejlig Holfi Integra 8 og 2xB&W 685DM. Jeg spiller alle former for musik på det, og det er enormt behageligt. Måske lidt for meget endda. Jeg synes lyden er en smule for mørk og udeltaljeret. Det med detaljer er egentlig ikke noget jeg går op i, da jeg hellere vil prioritere at musikken swinger og danser ind i mine ører- men alligevel. Sammenlignet med et headset går det en del tabt har jeg opdaget. Jeg har desudden hørt mine højtalere til en lille Denon Receiver nede i Klubben og den får mere liv ud af dem. Min forstærker fejler dog intet og fungerer som den skal. Med min nuværende opsætning skal jeg skrue temmelig højt op for samme wauw-effekt (og så er den der skam også), men bor desværre i en lejlighed.

Er sammensætningen bare mørk i lyden sammen? Og kan I anbefale et par andre højtalere eller en anden forstærker som kan få lyden til at svæve en smule mere?

På forhånd mange takker :)

vh

Peter
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 05 August 2011 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Holfi Integra 8 er på lidt over 60w/8ohm og 110w/4ohm. Så ht'erne skal ikke være for tunge af drive. Det kan godt få lyden til at virke lidt nedblændet og træt. Et par Dali Grand Coupe er et sublimt makkerpar, ligesom et par ældre (de første) Snell K eller J/2 også gør det spændende, at lytte til musik på Integra 8.  Men din signalkilde skal jo også være med på noderne, så den må du ikke glemme at focusere lidt på også. Måske ligger dit "problem" dér.

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2011 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Okay, tak for de gode forslag :). Hvad mener du med min signalkilde? Mit medie, ledninger eller?
Til top Vis lAMME's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lAMME Besøg lAMME's Websted

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Ja, cd afspiller, pc eller andet trådløst du afspiller din musik fra.

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2011 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg afspiller ganske almindelige mp3-filer. Jeg synes dog der er rigeligt detaljer i dem når jeg prøver på andre anlæg. Når jeg spiller dem på anlæg nede ved forhandlerne lyder det virkelig smukt og stort selvom det selvfølgelig er komprimeret lyd. Har også FLAC filer men kan ikke høre forskel på dem og mp3erne :/

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 05 August 2011 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

har du tænk på om det kunne være dine kabler der ikke er af en god kvalitet
Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2011 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

Tanken har strejfet mig. Som højtalerkabler har jeg 2x2,5 meter Van Den Hul Clearwater og så bruger jeg en Prodigy Cube som lydkort/dac. Signalkablet er nok godt en traditionel fra Fona og der er måske nok setup svageste led. Overvejer dog at investere i en DAC... Men jeg ved jo ikke om det vil være spildte penge.

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 August 2011 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Du kan få gode kabler fra Ixos og QED til små penge, som kan løfte din lyd lidt i den rigtige retning. Men prøv også at låne en cd afspiller af en god ven og en stak plade med musik du kender godt og hør dem over din Holfi. Jeg tror du vil trække lidt på smilebåndet.  Eller ukomprimerede musikfiler.

Kim
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 August 2011 kl. 19:20 | IP-adresse registreret  

Holfi og B&W lyder fornuftigt, men dine kabler og mp3-filer fremmer ikke detaljerne.

Prøv at få en ven til at komme med en god CD-afspiller eller brug ukomprimerede lydfiler, som Allan skriver - Og prøv låne
nogle kabler i mindst 2 forskellige butikker, få nogle som du kunne tænkes at ville invistere i, og nogle som er vildt dyre ( eller
bare rigtig gode ) - både signal- og højttaler-kabler ( evt. også power-kabler, de kan godt give en stor forbedring )

Eller du kender nogen som har rigtig gode kabler du kan prøve ( her på Århus egnen har vi en HIFI-klub med ca. 30
medlemmer, det er meget lærerigt at komme rundt til de forskellige og høre hvad deres anlæg formår. Og vi tager gerne hifi
udstyr med på besøg, så vennerne kan prøve noget andet på deres anlæg. )

Når du har fundet noget du kan bruge, kan du også tænke på afkobling af anlæg og højttalere - Her kan jeg anbefale: W&M
SymbioP-1 3 stk. under hver højttaler og forstærker, de strammer bassen og giver et nærmest holografisk lydbillede !
Til top Vis Kim's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kim

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2011 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Hey

ville lige følge op: Investerede i en V-DAC m. G-Snake signalkabler. Herefter ommøblerede jeg desuden mit værelse. Nu står
højtalerne på skrivebordet foran mig. Musikken er virkelig født på ny og jeg må sommetider vende mig op for at tjekke
Springsteen rent faktisk ikke står og synger lige bag mig :-)

Essensen i problemet var nok, at jeg skal give enormt meget effekt for at tvinge detaljer ud af mit system. Skal skrue langt
højere op end min nabo tillader hvilket jo derfor aldrig blev gjort. Ved at have højtalerne direkte i face kan jeg bedre opfange
disse uden at blæse porcælenet ned fra overboens hylder. Jeg overvejer derfor at bytte hele svineriet (som jeg ellers er blevet
ENDNU mere glad for) ud med et par kvalitets aktive med mindre bas og flere detaljer! Holfi og B&W pynter ellers enormt i
rummet :(!

lAMME
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 September 2011 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

tror det bliver Dynaudio eller Adam hvis jeg får taget mig sammen til at lave udskiftningen Og jeg gratulerer selvfølgelig for
hjælpen :)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes