Forfatter |
|
chillipepper Forum Bruger

Bruger siden: 14 Marts 2006 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 215
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 04:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa
jeg er begyndt at lege med tanken om at skifte forstaerker og mine tanker kom paa McIntosh.
jeg har i ojeblikket en Pathos logos som jeg syntes gor alt godt men maaske mangler lidt power saa naboerne ogsaa kan hore lidt godt musik jeg har laest mig til at 6900 eren har ca dobbelt saa meget output som min pathos.
saa mit sporgesmaal er om der er nogle der har erfaring med B&W og McIntosh ?
mvh __________________ MVH
chillipepper
|
Til top |
|
|
Svoldgaard Forum Bruger

Bruger siden: 31 Oktober 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 340
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 07:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 09:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aragon*
Her ser du P10, som ikke er særlig dyb. Minder lidt om RL 11 linietinnet.

__________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go for it...
Du bør afgjort prøve at lytte til Mac og B&W.
Og netop 6900 er en skøn forstærker.
Med venlig hilsen.
|
Til top |
|
|
sgbuller Branchemedlem

Konsulent Vitus Audio
Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 14:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja mac er godt bare en skam man ikke kan sige det samme om b&w 
|
Til top |
|
|
Marskal Forum Bruger

Bruger siden: 13 Februar 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 196
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Buller kunne du ikke prøve og lægge det der lidt åbenlyse "Alt hvad der kommer fra HIfi klubben er crap" på hylden. Siger ikke at jeg er lige tosset med alle deres produkter eller deres forretningsmodel for den skyld, men der er vel ingen grund til at hetze. Nogle af deres produkter er jo fine (jo det er selvfølgelige en smagssag) men der er vel ingen grund til at kaste med mudder hver gang lejligheden byder sig.
MVH Marskal __________________ Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
|
Til top |
|
|
sgbuller Branchemedlem

Konsulent Vitus Audio
Bruger siden: 11 Oktober 2010 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 45
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
kaster slet ikke mudder :).
Som du selv siger er det en smag sag jo men kan også sige man for mere for penge hvis man ikke køber der men brugt og kan finde andre produkter til samme pris der gør det bedre efter min smag
|
Til top |
|
|
Ole_M Forum Bruger

Tidl. The Elite
Bruger siden: 18 Februar 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1084
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
McIntosh koster kassen... Umiddelbart vil jeg ikke mene de to passer godt sammen. Marantz passer til gengæld rigtig godt sammen med B&W.
|
Til top |
|
|
jan_stevns Forum Bruger

Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
Sendt: 30 Juli 2011 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
The Elite skrev:
McIntosh koster kassen... Umiddelbart vil jeg ikke mene de to passer godt sammen. |
|
|
Hvad baserer du den mening på ? Har du hørt dem sammen ? __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Aragon*
Her ser du P10, som ikke er særlig dyb. Minder lidt om RL 11 linietinnet.

|
|
|
Hov, er dette indlæg ikke gået i et forkert forum? I øvrigt er den viste Acurus P10 en ganske fortrinlig RIAA, som generelt er alt for overset. Måske er den simpelthen ikke dyr nok til at blive taget alvorligt? Jeg har (bl.a) en model som denne, men i bredere originalt kabinet (48cm). Mvh. Niels
|
Til top |
|
|
allanowich Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 9878
|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nilau
Jeg mente den hører under forstærkere, men det kunne være den skulle under pladespillere. Jeg har P10 selv, som jeg er yderst glad for. Har indsat den under "pladespillere". Godt der er een der er opmærksom.  __________________ If you can't explain it simply, you don't understand it well enough
|
Til top |
|
|
Nilau Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3707
|
Sendt: 31 Juli 2011 kl. 21:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
allanowich skrev:
Hej Nilau
Jeg mente den hører under forstærkere, men det kunne være den skulle under pladespillere. Jeg har P10 selv, som jeg er yderst glad for. Har indsat den under "pladespillere". Godt der er een der er opmærksom.  |
|
|
Hej Allanowich... Jeg undrede mig bare lidt over, at du havde placeret indlægget i en tråd om McIntosh effektforstærker og B&W... Mvh. Niels
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 August 2011 kl. 09:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa igen
tak for svarene, det er da godt nok et laekkert anlaeg der er i det link
jeg syntes ikke rigtigt det siger nogert om lyden men det ser ud som om det lyder fantastigt.
eneste gang jeg har hort McIntosh var er setup i hifiklubben i koge med nogle Dali hojtaler og det lod ganske godt.
er der nogle der kan fortaelle mig om lyden i McIntosh er taet paa lyden i min Pathos eller er der stor foreskael.
problemet er jeg bor i Brisbane Australien og der er ikke meget Hifi her saa jeg kan ikke bare tage ud og lytte (eller laane med hjem) men jeg er saa heldig at jeg skal til Hong Kong i naeste uge og sidst jeg var der fandt jeg " HiFi haven" i form af en 8 sal's bygning med en hifishop paa hver sal saa jeg haaber jeg kan finde et godt tilbud der (har sat en hel dag af til at gaa rundt og savle)
chillipepper
|
Til top |
|
|
FelixTheDane Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 10 Marts 2011 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 518
|
Sendt: 02 August 2011 kl. 14:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan ikke sammenligne med din pathos da jeg ikke selv har hørt den.
Jeg har hørt Mc 6900 og lyden er neutral, lidt varm, med fantastisk dynamik, der er ikke fokus på detaljerne men der mangler absolut ikke detaljer, de falder bare naturligt ind i lydbilledet.
Så har den masser af kræfter og lyder ubesværet, selv med ret vanskelige højtalere.
Den giver lyst til at lytte til musik uden at jeg tænker på teknik.
Jeg synes at den sammen med B&W 802N lød ret fremragende i min opstilling. Jeg er også glad for B&W og synes de spiller fantastisk, når man først har fundet en forstærker som kan trække dem og matche.
802N er meget besværlige at få til at spille godt, men den 6900 klarer det som en mis
Med venlig hilsen.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 03 August 2011 kl. 08:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa igen
er der nogle der ved hvad aar McIntosh 6900 blev lavet fprste gang? og har den tilslutning til pladespiller??
chillipepper
|
Til top |
|
|
sborup Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2009 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 392
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 08:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Der er en glimrende riaa i ma 6900, mvh Søren
|
Til top |
|
|
eag1 Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 August 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 357
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Hvis pegene er til det bør du overveje om du ikke bør kigge på ma7000 istedet. Eller eventuelt lede brugt efter en mc252
effektbasse og en forforstæker, eventuelt c220. Jeg hørte en ma6900 op imod min egen mc252 og det er en stor forskel i 252
favør. Meget mere medrivende og levende lyd. Fandt ma6900 direkte kedelig i den sammenhæng. Så vil anbefale dig at lytte,
selvom jeg har læst du ikke har den store chance for det.
Men med hensyn til sammenhængen mcintosh og B&W er der rigtig mange der mener det spiller fedt sammen.
Se eventuelt www.audiokarma.org, de har en hel sektion for mcintosh under deres forum.
Da jeg solgte min mc252 var det til en gut der spillede på en ma6900, og han havde nogenlunde samme oplevelse som jeg. Så
ud røg hans 6900 og ind min 252. Som jeg husker det benytter han en mcd500 direkte i effekten, men med behovet for en
riaa, skal du jo have en forforstærker.
|
Til top |
|
|
Gbemi Forum Bruger

Tidl. Hifi4real
Bruger siden: 20 September 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 03 August 2011 kl. 09:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har i et par år spillet på et sæt 802 sammen med netop en 6900 og det skulle man være et skarn ikke og kalde et godt sæt. Selvfølgelig skal din cd være i god kvalitet også, men de 2 passer rigtig godt sammen.
Og riaa delen er meget fin i 6900 så du bliver bestemt ikke skuffet over at sætte de to ting sammen. En 6900 skuille da også være at finde til under 20.000 brugt. Solgte min i 2006 til 23.000,-
Mvh
Kennet
|
Til top |
|
|
heha Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 30
|
Sendt: 05 August 2011 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg spiller paa 804s og Macintosh- MC252 eller MC275 og en MCD201 til at drive dem med.
Foer MC252/ MC275 spillede jeg bla paa en Pathos classic one MKII.
Pathos'n var jeg rigtig glad for, men den kom til kort paa 804s- Den manglede kraefter ved
hoejere ludtryk.
MC275 er min fortrukne, den er lige mig paa 804s og mangler ikke muskler- Jeg har proevet
med x2 MC275, en brokoblet til hver kanal. Men mangler intet med en MC275.
MC252 klarere ogsaa opgaven fint, men den er ikke en MC275!
Mcintosh og B&W 804s er efter min mening rigtigt godt sammen- Jeg spiller rock og heavy paa
anlaeget og nyder det i fulde drag- Hvordan lyden er? Lige min smag paa 4 aar.
Mvh
Henrik
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 07 August 2011 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa igen
tak for alle svarne
jeg har saa endelig fundet en forhandler af McIntosh her i brisbane og for det ikke skal vaere logn er han ogsaa forhandler af B&W 
Meeen han har ikke 6900 men 7000 modellen er det en hybrid eller ren transistor forstaerker jeg kan ikke rigtigt se det paa han's hjemmeside
den der Mc 275 er da godt nok ogsaa laekker men hvad er fordelen med for-effect vs Integrated lyd mesigt?
det er min hensigt at opdatere mine B&W 804 til 802D sener men de koster det samme son en ny vw golf hernede
chillipepper
|
Til top |
|
|