Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 21:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Baghøjttalere - Surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dare_Devil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2006
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 18 Juli 2011 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Så er det blevet sommerferie - og der er lidt ekstra tid til overs :)..

Jeg overvejer derfor at udbygge mit nuværende stereosystem til et surroundsystem (som det har været tidligere). Men da jeg er blevet studerende er både pengene og pladsen trang, så jeg overvejer lidt DIY ..

Lige pt. har jeg en Onkyo TX-SR875, Dali Ikon Sub, 2 x Dali Ikon W2. Jeg regner med at beholde disse sager og supplere med en Dali Vocal II som center (jeg tænker at det at vigtigt at have et match her, da så stor en del af et surroundspor ligger i netop centerkanalen), når det rigtige tilbud byder sig. Men da jeg syntes, at man ikke bruger baghøjttalerne så meget, tænkte jeg, at jeg eventuelt kunne spare lidt på dem og lave noget DIY - selvfølgelig også fordi det er hyggeligt :).

Jeg havde en lille tanke om nogle flade vægophængte højttalere indeholdende Vifa MG18WK39 og XT25, men jeg er lidt i tvivl med hensyn til filteret. Jeg er dog endnu mere i tvivl om, hvorvidt det overhovedet kan fungere at kombinere så forskellige enheder i et surroundsetup. Hvad mener i?

Og hvis jeg ikke er helt i skoven, må i også meget gerne byde ind med nogle ideer til filter!
Til top Vis Dare_Devil's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dare_Devil

Dare_Devil
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Juli 2011 kl. 19:43 | IP-adresse registreret