Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 19:00   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: eBay DAC 2496 (AK4396) (update) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2006
Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2011 kl. 11:15 | IP-adresse registreret  

Hej folkens

Inspireret af denne tråd på diyaudio.com

Har jeg selv lige bestilt den omtalte DIY dac på ebay (min er godt nok usamlet)

Mens jeg venter i spænding, kunne det være sjovt at høre om der er andre her på hifi4all, der selv har købt den eller påtænker. Og meget gerne, om nogen har gjort sig nogen tanker omkring div. mods, for at få den til at lyde endnu bedre ?

Jeg er ny på DIY området, men har mod på at modde, hvis andre der ved mere om det, skriver hvad de har gjort

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juni 2005
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Det lyder som et spændende projekt. Prisen ser i det mindste ikke så afskrækkende ud!

Jeg vil meget gerne høre om dine erfaringer når du engang har fået den samlet. Hvilke modifikationer har du selv tænkt dig at foretage?

Til top Vis nesdam's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nesdam

boholm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 13:03 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg ikke tænkt mig at købe en sådan D/A-converter, men med hensyn til mods osv. vil jeg råde dig til at læse tråden godt igennem - og evt. søge noget mere på sitet. Det kan være, at der er andre tråde om apparatet. Pointen er, at der en hel del kloge gutter derinde, og de har mange gange nogle rigtigt gode tips og tricks.

Personligt vil foreslå at gøre noget ud at den del af strømforsyningen til analogkredsløbet, da der uvægerligt vil være gevinst i lyden.

Mange gange foreslås det også at skifte opamps, men jeg har det på fornemmeren, at det er en smagssag. Og måske er der nogen, der har lavet et diskret analogtrin . . . ? ( =>søg!)

Hørt på P3: "Kan du ikke forstå konsekvensen af at trykke enter?"
Til top Vis boholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af boholm Besøg boholm's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Jeg kan se at den samme DAC kan købes færdigsamlet i et ganske flot kabinet for 82 $. Så behøver man ikke bruge tid på at samle den, men kan gå direkte til modifikationerne.

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 16:43 | IP-adresse registreret  

Dejligt med lidt tilbagemeldinger. Kunne være sjovt hvis flere herinde fra købte, enten den samlede eller usamlede version. Og ja, somsagt er det ikke noget der vælter budgettet. Er dog spændt på at se om den bliver snuppet i tolden

boholm --> Jep, jeg skal have nærlæst den tråd jeg linker til. Og ja, det er i psu analog delen, jeg har tænkt mig at gøre mine udskejelser :P

Nesdam --> Jeg ved ikke hvad jeg vil ændre, er ret neewbie, men tænkte det var en god og billig måde at lære lidt om elektronik på :P Og ja den kan fåes med kabinet og det hele, men jeg vil gerne være med under hele prosessen, så jeg lære lidt :-)

Til top Vis SilverLine's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SilverLine Besøg SilverLine's Websted

nesdam
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Der er sikkert en del at hente ved at udskifte den billige NEC5532 op-amp med en diskret udgave. Eksempelvis sælger NewClassD en diskret dual op-amp til erstatning. Den koster desværre bare over 500 kr./stk.

En billigere løsning er selvfølgelig at erstatte den med en op-amp i en bedre kvalitet.

Er der nogen der ved om et færdigsamlet apparat som ikke er CE-mærket kan gå igennem tolden?

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 11 Juli 2011 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg ikke tro, at den kan.  

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juli 2011 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Har lige modtaget en UWB regulator fra NewClassD til min liniære psu til Squeezebox Tuch. Er spændt på at se, hvordan den performere ift. L7805, synes helt sikker at de har nogen spændene produkter, og så er det dansk. Det skal vi støtte op om :P

Boydk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 Juli 2011 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Silverline, jeg har 30 stk rør af dem, der bli´r brugt hér, hvid du rigtig har lyst til at lege

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/MIKRO/Mikrolampizator.ht ml

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2011 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Boydk skrev:

Silverline, jeg har 30 stk rør af dem, der bli´r brugt hér, hvid du rigtig har lyst til at lege

http://www.lampizator.eu/LAMPIZATOR/MIKRO/Mikrolampizator.ht ml

Ser spændene ud. Tror dog det er for avanceret at starte ud med som newbie :-)

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2011 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej forum....

Jeg har nu fået samlet den omtalte DAC, og fået det hele monteret midlertidigt på en spånplade. Men jeg har et problem. Jeg får en masse støj i højtalerne i takt med jeg skruer op og ned. Den er koblet til en dvd afspiller pt. så snart jeg tænder dvd afspilleren, og den altså connecter til denne, forsvinder støjen. Så snart jeg slukker dvd afspilleren, kommer støjen igen. Jeg er bange for den trækker stel gennem coax kablet til dvd afspilleren, eller er jeg helt gal på den ?

Jeg har lige vedhæftet et billede af min opstilling, det kan være jeg har forbundet noget forkert, eller skal lave en stel eller hvad ved jeg. Håber på lidt hjælp til en newbee.

Pic af opstilling >>

allanowich
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2010
Sendt: 04 August 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Siverline

Er det en god ide, at have noget så DAC påmonteret på træ. Du skal da have noget afskærming og stel via kabinet. Det kan være det, der er problemet.

reenberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2005
Sendt: 04 August 2011 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Det er en typisk fejl v flere dac's der ikke er konstrueret ordentligt at når der IKKE er noget signal så sender hvid støj ud.

Jeg har en selv en kina DAC på min køkken squeezbox (Mini1793 SPDIF DAC Board -PCM1793+DIR9001) http://www.ebay.co.uk/itm/Mini1793-SPDIF-DAC-Board-PCM1793-D IR9001-Aluminum-Box-/290405887763?pt=LH_DefaultDomain_0& hash=item439d8a2f13
som lider af samme problem.

Monteret på en SB3 ( som aldrig slukker helt )er det self ikke noget problem og til en lille plov spiller det skide godt *s*
Til top Vis reenberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af reenberg

SilverLine
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 August 2011 kl. 17:11 | IP-adresse registreret  

allanowich skrev:

Siverline

Er det en god ide, at have noget så DAC påmonteret på træ. Du skal da have noget afskærming og stel via kabinet. Det kan være det, der er problemet.

Af ren nysgerrighed (er newbee) Hvis jeg putter den i et kabinet, hvor og hvordan steller jeg den så ?

Reenberg >> Okay, lidt træls at høre. Men det er ikke noget min afspiller samt forstærker tager skade af så ?
Btw. Når jeg slukker dacèn, kvittere den med et "plup" i højtaleren 2-3 sec efter. Er det osgå noget jeg må leve med ?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes