Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 15:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Netkabel til Sonos - Oh yes!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Jeg læste for noget tid siden, i en tråd om Cullens modifikation til Sonos ZP90, at en gut mente, at hans nye netkabel til ZP90'eren var det bedste, han havde gjort ved den. Jeg har hørt forskel på både netkabler og netstik på analogt grej, men har været lidt skeptisk overfor, at det skulle kunne være en fordel ved digitale kilder (jeg ved egentligt ikke hvorfor - jeg tænker, at det er noget med SMPS, som jeg ikke er helt inde i).
Ikke desto mindre blev tanken hængende. Nu havde jeg skiftet netkabler på alt mit andet grej med god virkning - hvorfor så ikke prøve på min Cullen-ZP90?! Efter at have googlet lidt faldt jeg over denne test.

Jeg besluttede mig for Russ Andrews PowerKord-8, da den er til at betale og får gode anmeldelser. Med schuko-stik og forsendelse kom det til at koste mig 650,- kroner, hvilket er til at overleve selv hvis det skulle vise sig at være uden virkning.
Jeg modtog kablet en lille uge efter bestillingen. Æsken vejede næsten ingenting, så jeg var lidt skeptisk på vej hjem fra posthuset. Det viste sig dog at være et lækkert kabel med et WattGate lignende schuko-stik med forgyldte kontaktflader og god finish. Jeg forventede ikke at kunne høre nogen nævneværdig forskel, så jeg satte skidtet til og gik i bad.
Selv ude i badet var det tydeligt, at der var sket noget nyt. Tilfældigvis kom min hifi-buddy lige forbi efter arbejde. Jeg satte ham i sofaen med en kop kaffe og sagde "prøv lige at høre". Efter ganske kort tid kunne man se på ham, at han også var klar over, at der var sket noget nyt. Han var noget overrasket over, at det kunne skyldes et 600 kroners netkabel på min ZP90!

Ingen af os er gode til de sædvanlige hifi-termer, men here goes: Det er som om, at alting er blevet støvet af og forstørret. Der er en bedre forbindelse til musikken, som gør det nemmere at leve sig ind i det. Næsten som at have pudset skærmen på et gammel støvet CRT-fjernsyn, hvor farverne bliver klarere og kontrasten tydeligere. Lydbilledet virker større og instrumenter og stemmer står tydeligere adskilt og mere naturligt klingende.
Min kammerat mener, at det er den tydeligste forbedring, han har hørt på mit anlæg - og jeg har ændret en del i tidens løb, som han har været med til at vurdere effekten af.

Til 650,- kroner er det da også klart den billigste forbedring jeg har gjort. Helt afgjort en nobrainer!!!
Jeg har sat kablet til en ZP90 med Cullen Mod, men mon ikke at der kan opnås lignende forbedringer ved en standard Sonos og ved andre digitale kilder?! Måske nogle af de andre dyrere netkabler i omtalte test giver andre/større forbedringer?! - Jeg er under alle omstændigheder aldeles positivt overrasket og glad!
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

bassen01
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Juli 2011 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

Det er sg'u rart med en succeshistorie og et klart positivt indlæg. Tak for det omfangsrige indlæg - de må da prøves....
Til top Vis bassen01's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bassen01

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Sendt: 18 Juli 2011 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

bassen01 skrev:
Det er sg'u rart med en succeshistorie og et klart positivt indlæg. Tak for det omfangsrige indlæg - de må da prøves....

Jo, netkabler kan gøre meget for/ved lyden.
Blot undrer jeg mig over, at man aldrig hører om 'specialkabler' der gør lyden dårligere. Åbenbart bliver lyden altid bedre...og hvis bølgerne går højt...lyder specialkablet som det 'almindelige' kabel (ingen forskel).

Mystisk... 

Mvh.
Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

Digital_Thor
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Juli 2011 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

bassen01 skrev:
Det er sg'u rart med en succeshistorie og et klart positivt indlæg. Tak for det omfangsrige indlæg - de må da
prøves....
Jo, netkabler kan gøre meget for/ved lyden.Blot undrer jeg mig over, at man aldrig hører om 'specialkabler'
der gør lyden <span style="font-style: italic;">dårligere</span>. Åbenbart bliver lyden altid <span style="font-style:
italic;">bedre</span>...og hvis bølgerne går højt...lyder specialkablet som det 'almindelige' kabel (ingen forskel).Mystisk... 
Mvh.Niels

HEHE.... yep!

Men manden er glad og tilfreds for sit køb. og det er sgu det vigtigste   
Til top Vis Digital_Thor's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Digital_Thor

Thomas Bidstrup
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2008
Sendt: 19 Juli 2011 kl. 00:27 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:
bassen01 skrev:

Jo, netkabler kan gøre meget for/ved lyden.
Blot undrer jeg mig over, at man aldrig hører om 'specialkabler' der gør lyden dårligere. Åbenbart bliver lyden altid bedre...og hvis bølgerne går højt...lyder specialkablet som det 'almindelige' kabel (ingen forskel).

Mystisk... 

Mvh.
Niels

Ha ha Du har fat i noget der! Men sådan er det vel også med resten af udstyret - folk vil hellere skrive om succeshistorierne, ligesom man helst vil vide, hvilke produkter andre er glade for.

Vi kunne eventuelt starte en tråd om skodprodukter, som man vil anbefale andre at holde sig fra
Til top Vis Thomas Bidstrup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thomas Bidstrup

GamerOfDK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2009
Lokalitet: Fyn Vest
Sendt: 19 Juli 2011 kl. 00:45 | IP-adresse registreret  

Thomas Bidstrup skrev:
Vi kunne eventuelt starte en tråd om skodprodukter, som man vil anbefale andre at holde sig fra

Det bliver nok en længere affære, alle synes dårligt om rimeligt meget
Til top Vis GamerOfDK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af GamerOfDK

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes