Jeg får jævnligt forespørgsler på reparation af B&O produkter. Senest spurgte en af mine kolleger, om jeg kunne reparere hans kære gamle Beomaster 2400.
For at komme godt igang, skulle jeg bruge en service manual. Jeg greb telefonen og ringede til B&O med en forventning om, at man da selvfølgelig ville og kunne levere en sådan - men jeg skulle blive meget klogere og skuffet. Medarbejderen virkede både fraværende og uengagegeret, og vidste først ikke om han havde en sådan manual på lager. Han spurgte så efter et forhandlernr.! Forhandler nummer?? Jeg forklarede at jeg ikke var forhandler, men privatperson. Jeg fik så st vide, at B&O så sandelig ikke ydede support til private og henviste derfor til en forhandler. Nu var det slut med min imødekommenhed, så jeg sagde, at hvis ikke han ville eller kunne sælge mig en manual, så krævede det blot 3 museklik og vupti - så havde jeg downloadet en manual. Gratis endda!! Det gjorde ikke indtryk på ham, og han blev ved med at ævle om forhandlere.
Et par dage efter, blev jeg ringet op af et analyse institut, som gerne ville høre om min oplevelse af B&O og deres medarbejder - så jeg kom af med noget af min frustration og skuffelse 
Nu har jeg set flere tråde herinde, hvor det påstås at B&O stiller store krav til forhandlere, påklædning og præsentation. Ja, selv folks seksualitet tages der stilling til
Hmmmm, men det gælder åbenbart ikke B&O's egne ansatte jvf. ovennævte. DET ER EN OMMER!!!!!!!!!!!!
Istedetfor alt det spytslikkeri overfor forhandlerne, burde B&O interessere sig langt mere for slutkunderne - for det er dem de skal leve af! Enhver henvendelse burde være vigtig - uanset hvad henvendelsen drejer sig om.
B&O skulle tage et langt og grundigt kig indad, og derefter kigge på, hvordan Deres tyske kollegaer hos Loewe gør; Dér bliver man taget seriøst, uanset hvem man er - og De er behjælpelige med salg af reservedele, manualer samt tekniske spørgsmål - se mit indlæg "LOEWE - Service i topklasse"
B&O kunne VIRKELIG lære noget af Loewe med hensyn til at yde en god og professionel service og optræden overfor sine kunder.
Er der nogle branchefolk, der har nogle kommentarer til dette - for jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, hvad der får B&O til at tro, at de kan tillade sig at behandle folk på den måde???