Sendt: 03 August 2011 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige en lille update: Jeg har fået anskaffet mig et lærred!
Jeg fandt en annonce på et andet forum, hvor der var en gut der havde et 90" gråt Lissau fastramme-lærred til salg til 500,-. Det lød næsten for godt til at være sandt, men da vi alligevel skulle i sommerhus 15 km fra sælger slog vi et smut ind omkring. Og det viste sig at være godt - for lærredet er fuldstændig som nyt! Sælger har haft flere forskellige projektorer på det i de 3 år han har haft det, men var med tiden kørt lidt træt i "hjemmebio-idéen", så han skulle bare af med det.
Hans seneste projektor var solgt - og var iøvrigt en Sanyo næsten mage ved min, og den viste sig at være et godt mix med et gråt lærred. Det var egentlig også det jeg kunne udlede af denne ( http://www.projectorreviews.com/sanyo/plv-z700/performance.p hp#screen )- selvom der her er tale om noget dyrere lærreder.
Helt optimalt skulle lærredet have været 100", da det er max jeg kan få plads til ud fra projektorens placering. Men til 500,- incl. ramme kunne det ikke betale sig ikke at prøve at gå lidt ned i størrelse! ;o)
Og jeg må da godt nok indrømme at det nuværende billede overhovedet ikke kan sammenlignes med billedet på en savsmuldstapet-væg. Testen var Avatar i 1080p - og det er helt fantastisk detaljeret og skarpt på nuancer/detaljer nu.
Så jeg er pænt tilpas nu - og venter bare på noget dårligt vejr, så jeg kan forsvare at pakke mig ind i biografen! ;o)
|