Forfatter |
|
Søgge Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 12 Juni 2011 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en NAD T587 Blu-Ray, og bliver konstant afvist når jeg vil se film.
Den beder om en update. Hifi klubben kan ikke komme med et ordentlig svar og siger at de skal have den ind.
Er der nogen der ved hvor og hvordan jeg får en update på nettet.??
På forhånd tak.
|
Til top |
|
|
exciter Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke hvor du kan finde en update, men har du forsøgt med en factory reset?
|
Til top |
|
|
Damnit Udelukket fra forum

Bruger siden: 16 April 2011 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 125
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er helt normalt at en blu-ray afspiller kan være afhængig af en firmware update. Til at starte med var der jævnligt film jeg ikke kunne afspille uden en update, men det seneste år har der heldigvis været ro på, så din firmware må være alt for gammel. Er afspilleren ny-købt eller har du haft den i længere tid?
En blu-ray afspiller er i bund og grund en pc - man kan være nødt til at opgradere den for at den virker 100%.
Prøv at gå ind på NAD's hjemmeside og se om du kan finde frem til hvordan man opdaterer firmware'n på netop din model. Og ja, ellers er Hifi-Klubben nødt til at have den ind, de kan ikke opdatere den på afstand - de kan allerhøjest anvise hvordan du finder firmware update på NAD's hjemmeside.
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Søgge.
Din afspiller understøtter BDLive. Så der sidder et netstik bag i den. Hvis du har mulighed for det, så sæt et netkabel i afspilleren og forbind den til din router/switch. Tænd efterfølgende for afspilleren, vent et minuts tid, og finde så det punkt i menuen hvor du kan chekke for/opdatere firmware. Så bør den selv kunne gå på nettet og hente opdatering hvis det er nødvendigt.
/Stefan
|
Til top |
|
|
Søgge Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2010 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak for svaret Stefan, havde ikke tænkt på den mulighed.
Vender tilbage når afprøvet.
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 3644
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Næsten Altid Defekt.  Har du ikke bare prøvet og opdatere den? MVH WRONG
__________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
MoTiNi Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 540
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
StefanR skrev:
Hej Søgge.
Din afspiller understøtter BDLive. Så der sidder et netstik bag i den. Hvis du har mulighed for det, så sæt et netkabel i afspilleren og forbind den til din router/switch. Tænd efterfølgende for afspilleren, vent et minuts tid, og finde så det punkt i menuen hvor du kan chekke for/opdatere firmware. Så bør den selv kunne gå på nettet og hente opdatering hvis det er nødvendigt.
/Stefan |
|
|
Det kan være at den kan opdater hvis der er en skive I. Sådan er det med min Samsung den kan ikke finde firmware opdate hvis jeg har en skive i den. __________________ Morten
Prøv BeoForum.dk nu med Beo 5 sektion.
Mit B&O HD Cinema set-up
|
Til top |
|
|
Ningbo Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 756
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
MoTiNi skrev:
Det kan være at den kan opdater hvis der er en skive I. Sådan er det med min Samsung den kan ikke finde firmware opdate hvis jeg har en skive i den.
|
|
|
Så kan vi konkluderer at der enten skal være en skive i, - eller osse skal der ikke være en skive i.
Det normale er at der ikke skal være en skive i, hvis firmwaren skal opdateres.
Nogle film kræver at der skal være internet adgang, men normalt kan man ignorere det krav og så spiller skiven alligevel, dog uden BDLive materialet. __________________ mvh
Ningbo
|
Til top |
|
|
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7539
|
Sendt: 13 Juni 2011 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Søgge skrev:
Hej
Jeg har en NAD T587 Blu-Ray, og bliver konstant afvist når jeg vil se film.
Den beder om en update. Hifi klubben kan ikke komme med et ordentlig svar og siger at de skal have den ind.
Er der nogen der ved hvor og hvordan jeg får en update på nettet.??
På forhånd tak.
|
|
|
Man må da kunne konstatere at det er et ordentligt svar hvis butikken, du har spurgt, beder om at få den ind. Det er trods alt stadig allerbedste måde at hjælpe på, ved selv at stå med "problem-barnet".
Sommetider må man ud over sin skræk for selv at skulle bevæge sig for at få løst problemerne. Maskinen kunne jo også være "syg", og er der garanti på den, kunne det være en god fidus at få den tjekket for en sikkerheds skyld.
Og ellers, hvis du er medlem af kundeklubben, kan du søge efter seneste firmware direkte på hjemmesiden. Det gælder iøvrigt de mest gængse apparater der af og til får opdateringer.
Derudover er netværks-forbindelsen en mulighed. Det er ikke altid at den løser problemet, da de opdateringer der ligger, ofte er små rettelser til apparaterne. Af og til kommer der større pakker, som kun kan klares ved en gang service. Dette kan de fleste butikker klare relativt hurtigt, og kan efterfølgende tjekke om maskinen nu også er iorden. __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
Til top |
|
|