Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 22:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Burson Audio Ha-160D (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MIG29
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg overvejer at købe Burson Audios HA-160D. Det er en kombineret DAC/pre amp/ Head amp.

Den har fået virkeligt gode anmeldelser en del steder blandt andet i 6moons

http://www.6moons.com/audioreviews/burson5/1.html

Den ville passe perfekt, da jeg mangler alle tre egenskaber.

Er der nogen der har nogle erfaringer?

MIG29
Til top Vis MIG29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MIG29

MIG29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2011 kl. 14:53 | IP-adresse registreret  

Men så må jeg jo åbenbart være den første. Nu har jeg i alle tilfælde købt en  og så må vi jo se hvordan det spænder af når den kommer til DK

Davidplmlsn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juni 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Hej, hvornår kommer den til Danmark og er det muligt at købe den i en internetbutik i EU?
Til top Vis Davidplmlsn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Davidplmlsn

MIG29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2011 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt min i DK hos noget der hedder Odyssey Audio. Brian som har firmaet, som han kører hjemmefra, er en rigtig fin fyr

Med hensyn til internet butik i EU ved jeg det ikke, men jeg ville ringe til Brian og tage en snak.

Frankie
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 December 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 20:12 | IP-adresse registreret  

MIG29 skrev:
Jeg har købt min i DK hos noget der hedder Odyssey Audio. Brian som har firmaet, som han kører hjemmefra, er en rigtig fin fyr

Med hensyn til internet butik i EU ved jeg det ikke, men jeg ville ringe til Brian og tage en snak.

Hvad har du givet for den ?  er selv lidt lun på noget Burson !

Til top Vis Frankie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frankie

LoudandClear
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 27 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2011 kl. 20:16 | IP-adresse registreret  

Frankie skrev:

MIG29 skrev:

Hvad har du givet for den ?  er selv lidt lun på noget Burson !

Hørt! du må lige give et review når du får den hjem

Til top Vis LoudandClear's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af LoudandClear

MIG29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2011 kl. 20:40 | IP-adresse registreret  

Som jeg lige husker det står den vist til lige knapt 9000 spir men spørg hellere selv. Det kan jo være du er bedre til at handle end jeg er

Den kommer forhåbentlig i næste uge. Så skal der sgu hygges Så skal jeg nok komme med en lille beskrivelse af hvad jeg oplever når der er ordentligt gang i den

MIG29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Juni 2011 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Så er den endeligt ankommet, og står og brænder ind. Det lyder allerede lovende Men svært at vente 

MIG29
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2011 kl. 22:20 | IP-adresse registreret  

(Citeret fra det jeg har skrevet på hoved-fi)

Så er jeg kommet så langt at jeg godt vil udtale mig om hvordan Burson HA-160D er 1musik

Den har nu fået noget der ligner 160 timers tid, og høretelefonerne er AKG K702 med ca 110 timer på bagen.
Jeg har endnu ikke testet den med usb, men kun med co-axial og cd-drev. Derfor er det med forbehold for hvad den kan på USB.

Den er blevet fodret med accustic arts drev1 mkI via et synergistic research phase 2 digital kabel (Aktiv skærm). Den er blevet sammenlignet med accustic arts dac 1 mk3 (solid-state 32 bit/384kHz DAC).

Der er testet med en række forskellige typer af musik, og optagelser af svingende kvalitet.

Jazz
NHØP - Uncharted land - numre: Uncharted Land, Nordavind
Miles Davis - Aura - Numre: Red, Blue
Getz/Gilberto - - Numre The girl from ipanema, Doralice, So Danco Samba
Yamamoto, Tsuyoshi trio - Midniht Sugar - Numre: Midnight Sugar, i am a fool to want you
Rock
Nick Cave and the bad seeds - Abbattoir Blues - Numre: Abbatoir Blues
Speaker BIte me - Action Painting - Numre:Alle
Ben Harper and the blind boys from Alabama - There will be light - 11th commendment, well well well, take my hand
Deep Purple - Made in japan - Lazy
Ac/DC - High Voltage - Numre: Rock´N´Roll singer, The Jack, Live Wire
Stephen Malkmus & The Jigs - Real Emotional Trash - Hele pladen
Jimi Hendrix - Axis Bold as Love - Hele Pladen
Flamenco
Al DiMeola, John MC Laughlin, Paco De Lucia - Friday night in San Francisco
Klassisk
Bernstein + New York Philharmonics - Mahlers II
Smethana - Ma vlast
Elektronisk
Trentemøller - Last resort
Filur - Deeply superficial

Jeg vil starte med at sige at den lyder super fedt. Der er god sammenhæng over hele lydbilledet, og godt med detaljer. Der er godt gang i kælderen dvs. bassen er god og godt tør. Både Akustisk og elektrisk bas lyder som de skal. Man kan høre kroppen på kontrabas, og rigtig dyb synth lyder som jeg kan lide det.

Trommer, slagtøj og percussion er ligeledes rigtigt godt. Attack er hurtig på lilletromme slag. Bækner har en fin efterklang, og splash bækner er fint defineret og ikke reduceret til en ubestemmelig masse. På Nhøp får man rigtigt meget med a Marlin Mazurs fine percussion. Klokkespil, ko-klokker, træ klokker osv. lyder som de skal, det er specielt fedt at høre diverse rasle ting (ved ikke hvad de hedder 7musik )

Guitar og klaver lyder også bare rigtigt. Man kan høre anslag og dæmpning på klaver, og dybden i tonerne er rigtig flot. På guitar stykker kan man høre meget af micro dynamikken når fingre glider og flyttes. Vibrere strengene mod et af de andre bånd kan man også høre det. Det lyder rigtigt 4musik

Søs Fengers stemme på Uncharted land er rigtig fint, og står flot. Synes at den separere stemmer flot fra baggrunden. Tilsvarende er Ars Nova Korets stemmer også flot separeret på Nordavind, og rummet akkustik kommer også rimeligt med.

Blæsere har et godt snerr på gode optagelser, og tonerne har en god tyngde. Man får en god del detaljer med på blæse teknik, og klap klapren.

theking theking theking theking Den spiller rock. Burson funger til rock der er ikke mere at sige. 1musik Om det er Hendrix, TOOL, Deep Purple, Boris, Støj eller ballader you name it. Det sidder lige i skabet. musik17

På kompleks musik som symfoni orkester, og andet musik med mange instrumenter synes jeg at den separer instrumenterne fint. Man har en rimelig fornemmelse af rum og rummet imellem instrumenterne.
Men det er her at der er lidt forskel på Burson og Accustic arts. DAC´en fra Accustic har lidt flere detaljer og lidt mere rum information med, i mine øre. Men jeg må indrømme at der er irriterende lidt forskel. Sidst men ikke mindst er der på Accustic DAC´en lidt mere naturligt lydende efterklang og separation på Bækner, klokkespil og viskers. Men med det sagt er Burson ovenpå hvad der foregår i kælderen.

Okay nu er jeg vist ved at have ævlet nok. Jeg synes at HA-160D er en super fin DAC og høretelefon forstærker. Den er møj fed, og i forhold til min Accustic DAC er der ikke den vilde forskel 8musik Burson er nok lidt mere eftergivende på mindre gode optagelser hvilket kan være en fordel hvis man som jeg også godt kan lide lidt punk i ny og næ theking

Så der er bare at sige 9musik

ps. Jeg siger ikke at ovenforstående er sandheden for alle. Men det er sådan det forholder sig i forhold til min smag, og mine øre. Men fold må dømme selv.

PPs : Ja jeg har læst 6moons reviewet og mange andre reviews af skidtet. Jeg har prøvet for så vidt muligt prøvet at abstrahere fra det, men må indrømme at jeg er enig i det mindste i nogle af tingene.

PPPS: Det bør nævnes at jeg er ny til hovedtelefon lytning 1musik )Nøj det er fedt rullw3

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes