Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 13:19   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Lyngdorf TDAI2200 vs Naim SUPERNAIT (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Actionspeax
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Jeg står med valget mellem disse to forstærkere, jeg skal primært køre digitalt fra min mac mini.

Nogle der har erfaringer med disse forstærkere og evt. hjælpe mig lidt på vej med det svære valg ?

Hvilket vil I fortrække, og hvorfor

ps. Room-perfect i TDAI 2200 vil jeg fravælge
Til top Vis Actionspeax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Actionspeax
 
BMJ73
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 99
Sendt: 23 Maj 2011 kl. 21:11 | IP-adresse registreret  

Hej

Kender kun SuperNait. Det er en super god forstærker, den interne DAC'en er en bonus som slet ikke yder resten
retfærdighed. Med andre ord - hvis du køber en SN og kobler den op digitalt til mini mac, så bliver du skuffet, og hører slet ikke
hvad en SN kan gøre for din musik.
Det er min mening, har hørt om andre der finder SN fantastisk sammen med en SqueezeBox, så du må hellere prøve.

/BJ
Til top Vis BMJ73's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BMJ73
 
Thoeg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 05 Juni 2011 kl. 12:09 | IP-adresse registreret  

Hej,

 

Jeg er helt og aldeles Naim og Audiovector mand. Nogle vil sikkert mene det er religiost, men anlægget er så stort at der kun er en vej frem og op!

Jeg skal  på et tidspunkt høre Lyngdorf der er skamrost blandt andet af afdøde High Fidelity, der dog også skamroste Naim HDX før bladets død.

 

En af mine venner min nabo købte en supernait netop til at køre et digitalt system baseret på en pc med en rippet musiksamling. Han valgte Supernaiten over Naims mindre forstærker uden DAC, fordi lydkvaliteten er bedre i Supernaiten. Jeg har aldrig hørt noget brok fra ham om byggekvalitet, som der tales om i en anden tråd med Supernaiten.

En af de ting Naim går fantisk op i er akustisk aafkobling af ´de internen komponenter fra vibrationer både fra elnettet og almindelige vibrationer. Mærk på deres stik til netkablet, der også virker som noget der ikke er monteret ordentligt. Grunden er afkobling fra de her for Naim uønskede former for vibrationer.

Jeg har ikke haft fingrene i Superniaten så jeg ved ikke hvor voldsomt det er med potmetrene, men jeg tror eller ved at jeg havde hørt klager fra min fhv nabo hvis det havde været et problem, da jeg lokkede ham ind i Naim og Audiovector fanskaren.

 

Claus

Til top Vis Thoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoeg
 
Thoeg
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 49
Sendt: 05 Juni 2011 kl. 12:13 | IP-adresse registreret  

Iøvrigt har du overvejet en NDAC. På Naims forum er netop Mac Mini med Naim NDAC et stort hit.  Folk ventede i flere år på en DAC fra Naim, og jeg husker det sådan at en del konverterede fra andre konvertere til  en NDAC trods den relativt høje pris.

Jeg får min i morgen, der skal køre i første omgang med en Naim cd 5x som kilde, og med ekstern spsx strømforsyning. Det er en afløser for min cd s3, som det mod alle forventninger er lykkedes mig at sælge.

Der er bestilt en Naim ns01 musikserver der afløser 5x så snart den lander fra  Naim fabrikken i England.

 

Til top Vis Thoeg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thoeg
 
Marskal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 196
Sendt: 05 Juni 2011 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Subjektivt mener jeg at Naim generelt producere nogle forstærkere som er langt sjovere og i den grad mere musikalske en Lyngdorf (jo jeg er Naim fan). Lyngdorf er måske bedre til HI-FI, men har ikke i samme grad det der groove man oplever når man hører live musik.

Et alternativ du kunne overveje var en brugt nait XS, med en Naim DAC. Her er der efter min mening bedre synergi mellem Kilden og forstærkeren, end i supernaiten med dens inbyggede dac, hvor denne måske ikke helt lever op til hvad supernaiten reelt kan præstere. En anden overvejelse er at XS'eren har en forforstærker del som efter min mening stort set er på højde med supernaiten (fortrækker faktisk XS'erens lyd). Dog har XS'eren knap så mange muskler som storebror.



__________________
Rega RP-6 pladespiller, Rega Exact PU, Rega Brio R, Chord Cadenza RCA, Rega DAC, Naim Nac a5 højttalerkabel, Spendor A6 højttaler.
Til top Vis Marskal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Marskal
 
Actionspeax
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Hej tak for jeres svar, der er noget at tænke over!

Jeg må prøve at se om jeg kan få mulighed for at høre de to forstærkere side by side
Til top Vis Actionspeax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Actionspeax
 
Actionspeax
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 14 Januar 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 26
Sendt: 06 Juni 2011 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

Hej tak for jeres svar, der er noget at tænke over!

Jeg må prøve at se om jeg kan få mulighed for at høre de to forstærkere side by side
Til top Vis Actionspeax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Actionspeax
 
Denims
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 10 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 78
Sendt: 26 Juli 2011 kl. 01:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv Naim Supernait, og har også haft Lyngdorfen lånt med hjem til et prøvelyt en weekend.

Jeg må sige at jeg er MEGET imponeret over Supernaitens måde at tolke musikken på, og den interne DAC får musikken til
at fremstå nærværende, ren og holografisk med en fantastisk timing. Effekten er også bund solid, jeg har den tilsluttet en
Naim Unitiserve SSD.

Modsat synes jeg at lyngdorfen lød meget klinisk og måske også alt for korrekt, diskanten kunne til tider skære i ørerne.
Og når vi taler om de dybe toner, så var bunden ikke kælderdyb som på Supernaiten. Så alt i alt synes jeg at Lyngdorfen
blev en belastning for ørerne efter nogle timer.

Supernaiten kan for rimelige penge opgraderes med en Hicap-2, og for yderligere penge med eksempelvis en Nap-200 i Bi-
amp. Supernaiten er bestemt ikke kedelig, og du bliver ikke træt af den meget behagelige rør-agtige lyd.

Kan klart anbefales

Til top Vis Denims's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Denims
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes