Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:19   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Jane & Shane koncert....whau! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 April 2011 kl. 08:29 | IP-adresse registreret  

Jeg var til koncert iaftes i en lille sal i Arden der rummede et par hundrede mennesker. Altså en intim koncertoplevelse med
det engelske/irske par Jane & Shane. Det var en oplevelse af de bedre De spiller folkemusik af den irske slags
iblandet lidt "Svend Asmussen jazz".En kombination af irske klassikere og selvskrevne sange. Sjældent har jeg oplevet
nogen med større spilleglæde! Hold da op hvor de kunne give den gas...navnlig Janes violinspil gik lige i mellemgulvet og fik
fødderne til køre op og ned i en voldsom fart uden for viljens kraft

At de så hele tiden er storsmilende og kigger forelsket på hinanden gør ikke oplevelsen ringere! Bagefter havde de tid til at
signere cd'er og sludre lidt. Et pragtfuldt par som det er nemt at blive betaget af.

De fortalte mig at de er bosiddende i Danmark og det er jo godt....så bliver der rig lejlighed til at følge dem de kommende
år. Desuden løftede de sløret for at om en mdrs tid skal de optræde lidt sammen med Dubliners. Det øger forventningens
glæde for os der har billet til Dubliners i maj i Aalborg!

Hvis du er til akustisk folkemusik der stinker af Irland så kan det stærkt anbefales at opleve dem live!

velkommen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Oktober 2003
Sendt: 01 April 2011 kl. 10:40 | IP-adresse registreret  

hej frissand...kan kun give dig ret, har selv haft den fornøjelse at høre dem i det sdr-jyske, hun er total vild på sin violin......specielt på sin specielt byggede 5 strengede!!!!! hun styrer for vildt!!!!

at hun så i mine øjne osse er en total lækker pige gør jo ikke tingende ringere at nyde med øjnene osse!!!!!

mvh velkommen

Til top Vis velkommen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af velkommen

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 01 April 2011 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft fornøjelsen af at være live-lydmand for de to ved flere lejligheder og det er bestemt ikke sidste gang -  dét er jo en sand fornøjelse. Jeg gør de samme iagttagelser vedr. spilleglæde og virtuositet på violin som jer. Der går faktisk mange år imellem man hører folk så overlegent dygtige på violin som Jane. Desuden har de en dejlig ukrukket tilgang til det at optræde for publikum. Dét ene nummer, som Jane synger live er et fantastisk flot stykke - det går lige ind under skjorten.

Vh

freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Friisand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2011 kl. 13:36 | IP-adresse registreret  

Ja....hun synger pragtfuldt! Synd det ikke bliver til mere sang fra hendes side. Men nok lidt svært med violinen under hagen og
den vil vi jo ikke undvære!

De må være skønne at arbejde sammen med Freddy. Det er så når de optræder med band at du er lydmand...ikk'? Iaftes var
det bare de to og jeg tror ikke der var lydmand med.

DPetersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 December 2004
Sendt: 01 April 2011 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Jeg har også hørt dem spille i Vorbasse for omkring 80-100 mennesker. Der gik lige 5-10 minutter før folk var med, men så gik det også over i den helt anden grøft. Stemningen og passionen for musikken var rigtig god og folk stod op de sidste 15 minutter. Fed oplevelse.  Jeg så i øvrigt heller ikke nogen lydmand her.

CD udgaven "large cafe windows" kommer slet ikke i nærheden af min oplevelse med dem live. Så jeg håber de laver en live optagelse hvor denne stemning og passion skinner igennem.

Men en stor oplevelse.

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 01 April 2011 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

Jah - det har været både med og uden band - faktisk flest gange uden band. Men det ligger sådan, at jeg er fast lydmand på et større regionalt spillested - og laver, hvad der kommer og blandt mange dropper disse to herlige personer så også ind.

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes