Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2025 | 14:59   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: salg til udland (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2010
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

har 2 spørgsmål til I kloge mennesker på hifi4all.

Jeg har valgt at sælge min forstærker  på KSB.  Har fået et købstilbud fra Finland og

spørgsmål nr. 1:  er det sikkert at oplyse mit kontonr. eller risikerer jeg misbrug.

spørgsmål nr. 2:  hvordan får jeg billigst fragtet min forstærker til Helsinki.  Postdanmark sender

kun pakker op til 20kg, og min Accuphase vejer mere end det.

Købers mail virker seriøs nok, ihvertfald er sproget nydelig.

Hi, I would like to buy the amplifier. I am willing to pay the full asking price plus postage to Helsinki Finland provided that the postege is not extremely expensive. Therefore could you please check how much the postage is? Please note also that (to my understanding) the Danish post has weight and package limitations so you should check those as well. If we are to proceed, I will transfer the cash to you first and you would send the amp to me after having received the cash. Kind regards, Jukka

Håber nogen kan vejlede mig

PHN2
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:36 | IP-adresse registreret  

Hej.

Kontakt DHL, GlS, ups el. lign. De kommer formt. og henter på din adr. Du kan formt. se shippingrates på deres hjemmesider.

mvh. Per.

Edit: vær lige obs. på om han "kommer til" at indsætte for meget, som du så skal sende retur til ham. Det er gl. trick med checks der er dækningsløse...
Til top Vis PHN2's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af PHN2

Mercury
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Igår i TV var der en udsendelse om et nyt meget brugt "Scam".

Man oplyser at man gerne vil købe varen, samt at man ønsker at bruge PayPal til pengetransfer.

Så får man en mail fra "PayPal" (en meget troværdig mail, men falsk), hvor der oplyses at der hvis du nu forlanger 10.000 kr for varen, ja så har køber overført 15.000kr for varen plus transport og man skal indbetale de overskydende 5.000 kr til PayPal(svindeleren).

Eller man får tilsendt en check som er forfalsket godt, eller dækningsløs men banken indløser denne.
Problemet er at checken er blevet ved en meget beklagelig fejl lidt for stor og om man ikke lige kan indbetale det overskydende på en konto i WesternUnion Bank. Når man har fået pengene fra sin egen bank indbetaler man og tror alt er iorden, men så "Bouncer" checken og banken forlanger sine penge tilbage, det er de i deres gode ret til og man har så mistet pengene man har overført til WesternUnion som iøvrigt har anonym modtager, så der er ingen kære mor.

Jeg ville oprette en PayPalkonto som det første og så vide at de ikke kræver kontonummer, penge til dækning af transportomkost ect. men bare opbevarer dine penge indtil varen er ankommet hos køberen.
Du vil aldrig blive afkrævet kontonummer, koder til kreditkort ect via PayPal.

Alternativt ville jeg oprette en ny konto i banken uden kreditkort og uden mulgheder for overtræk og bede kunden indbetale beløbet og når pengene var ankommet hæve disse, verificere hos min ank at der ikke senere kan komme krav de skal honorere og derefter sende varen med DHL eller UPS, kunden betaler.

mvh. M
Til top Vis Mercury's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mercury

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

PHN2 og Mercury, takker for svarene.  skal jo nok se mig lidt for kan jeg forstå. 

vi er jo alle sat i verden for at blive snydt

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

det lyder jo ikke helt fusker agtigt det der

der vil de jo selv tilbyde at afhente.....

send du bare en mail med dit kontonummer når du har fundet ud af fragtyen

jeg har sendt en LINN Classik movie til australien, den vejede 12kg, og det kostede 800kr

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

Gonz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

Jeg har valgt at sælge min forstærker  på KSB.  Har fået et købstilbud fra Finland og

spørgsmål nr. 1:  er det sikkert at oplyse mit kontonr. eller risikerer jeg misbrug.

spørgsmål nr. 2:  hvordan får jeg billigst fragtet min forstærker til Helsinki.  Postdanmark sender

Hi, I would like to buy the amplifier. I am willing to pay the full asking price plus postage to Helsinki Finland provided that the postege is not extremely expensive. Therefore could you please check how much the postage is? Please note also that (to my understanding) the Danish post has weight and package limitations so you should check those as well. If we are to proceed, I will transfer the cash to you first and you would send the amp to me after having received the cash. Kind regards, Jukka

Husk for guds skyld at sende forstærkeren fuldt forsikret, uanset hvem du vælger som speditør !

Jeg har selv haft en MEGET uheldig episode, hvor jeg sendte med fragtselskab til Paris ! De havde åbenbart kørt en truck igennem pakken, da køber modtog den og de dækkede kun ifgl NSAB hvilket er fuldstændig latterligt !

Til top Vis Gonz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gonz

Jensimand
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:25 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke se hvordan du skulle løbe en risiko ved at udlevere dit kontonummer. Man skal huske at et konto nummer intet
har at gøre med et kort nummer, som jo er det man skal bruge for at få penge ud.

Bemærk i øvrigt at den gode herre i Finland skal bruge dit internationale kontonummer (IBAN) og din banks kode (BIC) -
ikke dit almindelige danske konto nummer.

Jeg mener desuden at Post Danmark har særlige indleveringscentre til pakker over 20kg.

Hvis man er lige på (over)kanten til 20kg kan man som regel også få lov til at sende fra en GLS pakke-shop, selv om de
også skærer ved 20kg.

Det vigtigste for køber er forsvarlig indpakning, hvilket kan være en udfordring for pakker over 20kg. Hvis du har den
originale indpakning er sagen klar, men husk at svøbe selve enheden i noget blødt/glat som ikke kan ridse ved friktion. Har
du IKKE den orginale indpakning skal du huske at de sædvanlige former for kassefyld (chips, luftfyldte poser og bobleplast)
kunyder meget ringe beskyttelse aff.eks. hjørner ved hårde stød. Som udgangspunkt SKAL din pakke kunne tåle et frit fald
fra 1 - 1.5 m. Bemærk i øvrigt at en tung trafo kan rive sig løs, hvis ikke din polstring også er absorberende.

Til top Vis Jensimand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensimand

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

takker  for de gode råd.  lader til at jeg være rolig, hvis han accepterer en almindelig bankoverførsel.  skal nok være lidt på mærkerne hvis det involverer paypal.

har kigget lidt på fragtpriser.  Med UPS er billigste levering på 1260 kr.  Jeg kan flyve med norwegian air

tur/retur karup-helsinki for samme beløb.  så måske skulle jeg overveje at bruge et par dage i Finland og medbringe forstærkeren forsvarligt pakket i en kuffert

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

paypal er da det MEST sikre

medmindre det foregår igennem en FALSK paypal, som der var tale om i kontant i aftes

kom nu bare igang, og få bestilt de to billetter selv til helsinki, de har go vodka derovre

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....
Til top Vis Ronnie B. R.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronnie B. R.

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

he he Ronnie-drengen

god ide med vodka og så lidt rally mellem søerne bagefter

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Marts 2011 kl. 21:31 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

he he Ronnie-drengen

god ide med vodka og så lidt rally mellem søerne bagefter

du kunne jo også være en flink mand, og invitere MIG med, nu når jeg fortalte de har god vodka derovre, se det ville være en
go gestus ;-)

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....

sshd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Maj 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

Paypal er sikkert for købere - ikke for sælgere. Hvis en køber har brugt stjålet kreditkort eller lykkedes at få tilbageført
beløbet hænger sælger på det.

Den mest sikre metode er international bankoverførsel. Det billigste er nok at han smider nogle euro i et værdibrev.
Bankerne er ret så grådige...
Til top Vis sshd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sshd

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 16 Marts 2011 kl. 23:46 | IP-adresse registreret  

Gonz skrev:
morten8620 skrev:

Husk for guds skyld at sende forstærkeren fuldt forsikret, uanset hvem du vælger som speditør !

Jeg har selv haft en MEGET uheldig episode, hvor jeg sendte med fragtselskab til Paris ! De havde åbenbart kørt en truck igennem pakken, da køber modtog den og de dækkede kun ifgl NSAB hvilket er fuldstændig latterligt !

Selv om du sender det fuld forsikret, så er det ikke sikkert at de dækker, nogle ting dækker de ikke ligemeget hvad.

Kan kun sige de fleste af de selvskaber er fusker.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

morten8620
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2011 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Takker for de gode indspark.

Accuphasen har nu fundet en ny ejer.  Han bor på Sjælland og fragten bliver gjort i privat bil.

Så jeg misser turen til Helsinki.

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2011 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

morten8620 skrev:

Takker for de gode indspark.

Accuphasen har nu fundet en ny ejer.  Han bor på Sjælland og fragten bliver gjort i privat bil.

Så jeg misser turen til Helsinki.

NEDTUR, jeg havde lige glædet mig til turen med dig

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Sendt: 24 Marts 2011 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der kan forklare hvorfor man ikke kan sende en pakke som "værdipakke" (dvs fuldt forsikret) med Post Danmark til Tyskland? Det kan lade sig gøre til de fleste andre lande
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

Ronnie B. R.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2011 kl. 08:48 | IP-adresse registreret  

det kan man heller ikke til australien, til notits koster der 800kr for en pakke på 12kg

Illuminator D3004_660000
Revalator 18w_8531g00
Revalator 26w_8861t00

GO BIG OR GO HOME.....

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes