Forfatter |
|
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
Sendt: 05 November 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en Lexicon MC8. Og er kommet i tvivl om jeg skal købe en ny processor. Der kan håndtere de nye HD formater.
Jeg har omkring 30000 til en ny og har set lidt på NAD M15HD eller den nye INTEGRA DHC 80.2
Men er kommet i tvivl om jeg vil få MEGET bedre lyd med de nye hd lyd eller om LEXICON gøre det lige så godt stadigvæk??? Har aldrig selv hørt det nye HD lyd i nu.
Hvad ville i gøre
Håber på mange meninger
carsten
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

|
Sendt: 06 November 2010 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der virkelig ingen som er kloger end mig herinde???
Carsten
|
Til top |
|
|
torsteinowich Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2010 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 253
|
Sendt: 07 November 2010 kl. 21:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kender ikke det udstyr du har/overvejer. Jeg tror svaret afhænger af hvor perfektionistisk du er. Med HD lyd taler vi ikke om en kæmpe forbedring, men et mindre fremskridt. Jeg synes ikke det er så vigtigt at komme fra "meget godt" til "super godt" at jeg i din situation ville betale for en helt ny processor men der er folk jo forskellige.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 08 November 2010 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du bedre kan lide lyden fra din lexicon , end fra en anden processor......HD lyd eller ej. jah, så skal du beholde din processor. JEG mener at forskellen mellem dts hd via dit coax, til det fulde hd signal er mindre end en evt "op/nedgradering" vil være til en evt integra.
|
Til top |
|
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 08 December 2010 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
torsteinowich skrev:
Med HD lyd taler vi ikke om en kæmpe forbedring, men et mindre fremskridt. |
|
|
Efter min mening er det noget sludder.
Normal Dolby Digital og DTS er i mp3 kvalitet og TrueHD har mulighed for SACD kvalitet. You do the math.....
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 09 December 2010 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bulletdodger skrev:
torsteinowich skrev:
|
|
Normal Dolby Digital og DTS er i mp3 kvalitet og TrueHD har mulighed for SACD kvalitet. You do the math.....
|
|
|
hvordan vil du lige lave det teoretiske regnestykke? Via coax er det et core signal som er højere end alm DD og DTS. Hvis man ikke bruder sig om lyden fra en given processor bliver det da ikke bedre med true-hd og master.
D/A konverteringen sætter et større aftryk
|
Til top |
|
|
StefanR Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 511
|
Sendt: 09 December 2010 kl. 18:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Carsten.
Hvis din MC8 ellers virker upåklageligt, så mener jeg ikke at du SKAL opgradere. Men jeg tror sagtens du kan få fordele af at gøre det.
Jeg tror bare den største fordel kommer i at få en processor der kan HDMI switche og ikke så meget den forbedring der kan være i lyden (DTS vs. DTS-HDMA).
Jeg har selv en NAD M15 uden HD ). Jeg vil sættes dens DTS dekodning op imod mange billigere anlæg der understøtter HD lyd.
Hvis du har pengene og har lyst til at bruge dem, så mener jeg nok du vil kunne mærke forskel bagefter. Jeg tror bare ikke du skal forvente en "OMFG WOW" oplevelse.
Som NAD tilhænger vil jeg selvfølgelig foreslå M15-HD. Ikke mindste fordi der sansynligvis vil komme opdateringer til den senere hen i form af moduler der let kan skiftes ud. Ligeledes er min egen NAD rigtig god til musik såvel som film. Vær opmærksom på at M15-HD vist ikke har balancerede ind-/udgange. Så hvis du har MC-8 med balancerede forbindelser, skal du selvfølgelig også lige tage højde for dette.
/Stefan
|
Til top |
|
|
Supercharger Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2009 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 628
|
Sendt: 10 December 2010 kl. 09:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at kigge hos Onkyo. PR-SC5508 den kan håndtere HDMI 1.4 
Har den ældre model PR-SC5507, som dog kun klarer HDMI 1.3 (men betyder intet hvis man ikke har 3D TV )
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 10 December 2010 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. HD vs Non-HD: Jo højere bitrate vi kommer op i, jo mindre forskel vil man kunne høre. Fra 448kbit DolbyDigital lyd til
768kbit DTS er der klar hørbar forskel. Fra 768kbit til 1.5mbit DTS-core som kan overføres via optisk/koax er der stadig hørbar
forskel, men når vi først er på den bitrate bliver det sværere og sværere at høre. Så en god processor som kører 1.5mbit dts
vil altid kunne slå en dårligere processor selvom denne kører fuld HD-lyd.
Prøv evt. at rip en sang til mp3 i 64kbit, 128, 256, 384 og opefter, og se hvordan det påvirker lyden når man begynder at
komme op i bitrate..fra 64 til 128 er der kæmpe forskel - fra 256 til 512 er den langt mindre hørbar forskel.
|
Til top |
|
|
jold Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2010 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Nu har jeg været ude at høre nogle forskellige processore. Og af det jeg har hørt/prøvet er IKKE noget der slår MC-8 Af banen. Så jeg beholder min Dejlige LEXICON
Og så kan jeg godt leve med at der ikke står TRUE HD OG HD MARSTER når jeg køre analog over i lexicon . Der er den stadig flere klasser bedre end de billigere HD Processore
Carsten
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 11 December 2010 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
jold skrev:
Hej
Nu har jeg været ude at høre nogle forskellige processore. Og af det jeg har hørt/prøvet er IKKE noget der slår MC-8 Af banen. Så jeg beholder min Dejlige LEXICON
Og så kan jeg godt leve med at der ikke står TRUE HD OG HD MARSTER når jeg køre analog over i lexicon . Der er den stadig flere klasser bedre end de billigere HD Processore
Carsten
|
|
|
har du prøvet at køre over med coax? så bruger du alle de gode ting fra mc-8. ved at køre analog over bruger du jo kun Lexiconen som volume kontrol. jeg er ret så sikker på at du vil få bedre lyd via coax
|
Til top |
|
|
cyclops Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 12 December 2010 kl. 02:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv en Lexicon MC8-B. Og jeg har hørt/lånt en NAD M15HD, og den kunne ikke slå min Lexicon. Især ikke når det kom
til musik. Så jeg beholder min Lexicon.
|
Til top |
|
|
Bulletdodger Branchemedlem

KT Radio
Bruger siden: 26 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 374
|
Sendt: 12 December 2010 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Bulletdodger skrev:
torsteinowich skrev:
|
|
|
|
|
hvordan vil du lige lave det teoretiske regnestykke? Via coax er det et core signal som er højere end alm DD og DTS. Hvis man ikke bruder sig om lyden fra en given processor bliver det da ikke bedre med true-hd og master.
D/A konverteringen sætter et større aftryk
|
|
|
Mit regnestykke forudsætter naturligvis, at man overfører signalet via HDMI i en pre/pro af samme kvalitet, som Lexicon....
|
Til top |
|
|