Forfatter |
|
Strandvaskeren Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 491
|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt lørdagsformiddagsspas.. Jeg faldt på et tidspunkt over et interessant youtube klip. Klippet er ca. en time langt, hvilket nok er lidt voldsomt til en gang morgenkaffe en tidlig lørdag, så spol ca. 5 minutter ind i klippet og se fra ca. 5:20 til 9:30. Her er linket: http://www.youtube.com/watch?v=BYTlN6wjcvQGod fornøjelse og tro ikke på alt hvad du hører..
__________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sært, at der lige er én, som absolut skal hoste lige dér, hvor manden i den "båndede" optagelse siger "legi(s)lation" -- endda to gange i træk.
Ellers er klippet allerede kendt - og endda anvendt i forskellige kabeltråde mv. Som argumentation for, at folk hører, hvad de forventer at høre - og ikke hvad de rent faktisk hører...eller ikke hører.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|
Ingeniør-dude Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 162
|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ethan Winer er en stor kapacitet i den verserende voodoo versus sund fornuft-krig der deler vandene i hifi-kredse. Det skal ingen hemmelighed være at jeg synes godt om hans tilgang til at optimere lyden i hjemmet. __________________ pc & dvd -> pre m. DAC -> effektblok -> højttalere
De ti største Hi-Fi løgne
|
Til top |
|
|
fredmarantz Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2439
|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniør-dude skrev:
Ethan Winer er en stor kapacitet i den verserende voodoo versus sund fornuft-krig der deler vandene i hifi-kredse. Det skal ingen hemmelighed være at jeg synes godt om hans tilgang til at optimere lyden i hjemmet.
|
|
|
Jeg har samme holdning og tilgang til hans synspunkter.
Vh
Freddy
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 02 Oktober 2010 kl. 17:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
fredmarantz skrev:
Sært, at der lige er én, som absolut skal hoste lige dér, hvor manden i den "båndede" optagelse siger "legi(s)lation" -- endda to gange i træk. |
|
|
Ja, "meget tilfældigt"..  Jeg var ret overrasket over ordene i den baglæns musik, at jeg kunne høre så mange af dem. Det var nu ikke dem allesammen der var lige tydelige, men ingen tvivl i mit sind om at ordene er der - altså indtil jeg hørte klippet igen med lukkede øjne for at checke om de havde fusket.. Nu hvor jeg har hørt klippet en 7-8 gange kan jeg efterhånden høre ordene uden at kigge, det er nok mine ører der er blevet "tilspillede"..  __________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|
DDarko Forum Bruger

Bruger siden: 25 December 2009 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 03 Oktober 2010 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spændende! Kan på det kraftigste anbefale folk at se det :-)
Er nu næsten igennem, men tror jeg gemmer slutningen til morgenkaffen..
Kan dog, som en lille teaser, anbefale eksemplet benyttet omkring 32:00-34:30.. Og så påstår folk, at de kan høre støj ned til 80 dB under
lydniveauet 
Strandvaskeren, tak for at dele det her
VH Jens
|
Til top |
|
|
winbug Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 73
|
Sendt: 04 Oktober 2010 kl. 00:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konge !
Brug ørene og tag så den sølvpapirs hat af !
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Oktober 2010 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DDarko skrev:
Kan dog, som en lille teaser, anbefale eksemplet benyttet omkring 32:00-34:30.. Og så påstår folk, at de kan høre støj ned til 80 dB under
lydniveauet   |
|
|
Nu er det et youtube klip og youtube laver kompression på lyden, så du kan ikke helt vide om støjen forsvinder fordi din hørelse ikke kan opfange den eller om den forsvinder fordi youtubes mpeg algoritme erklærer at den ikke kan høres alligevel og derfor skærer den væk. Winer har lagt lydklippene i ukomprimeret wav på http://www.ethanwiner.com/aes/ så der er mulighed for at høre det originale signal uden youtube indblanding. Jeg har ikke lyttet til wav filerne endnu, men jeg vil tro konklussionen bliver ca. den samme som youtube klippets. __________________ Hjemmestrikket NAS -> Sonos ZP90 -> MHDT Havana -> Creek OBH-12 -> Krell KSA50 -> JBL 240ti
|
Til top |
|
|