Sendt: 20 September 2010 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan nok få flere kvalificerede svar lige præcis det spørgsmål på eks. flatpanels.dk, da de fleste her primært har fokus på lyd.
Da jeg imidlertid selv benytter samme skærm til PC og TV (ser så lidt tv at jeg ikke vil have en skærm til at fylde op bare til det  ) lige mine erfaringer:
Jeg forsøgte mig også med et scart -> vga kabel i første omgang, men intet billede  . Læste mig frem til at de færreste TV-bokse sender RGB-signal via scart - men måske er du heldigere med din.
Hvis din boks har HDMI-udgang, kan du imidlertid hente signalet ud af den vej. Kræver lidt konvertere hvis din skærm kun har VGA indgang, da jeg endnu kun har set HDMI -> DVI kabler/adaptorer. Du skal derfor også bruge en DVVI -> VGA adaptor for at fuldende forbindelsen.
Desuden skal du huske at VGA-indgangen kun overfører billedet - ikke lyden. Du skal derfor forbinde lyden særskilt. er der Jack- udgang på din boks, og højttalere i skærmen, er det ligetil. Er der phono-udgange til lyd, er det enkleste at benytte dit anlæg til lyden - det giver også langt det bedste resultat. Du kan benytte alle indgange på din forstærker - bortset fra evt. phono-indgang.
Kig dig godt for inden du køber kabler, adaptorer etc. De kan fås for små penge på mange internet-sites (eks. av-cables m.fl.). Køber du dem hos Fona, har du hurtigt brugt mere end et billigt TV
Held og lykke med projektet.
|