Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 00:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: Multifjernbetjening. Er det nemt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hamster
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 April 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 20 September 2010 kl. 12:32 | IP-adresse registreret  

Hej. Nu er sofabordet bogstaveligt ved at bukke under for vægten af alt for mange fjernbetjeninger. De bliver væk, og det er svært (især for konen) at hitte ud af, hvilken fjernbetjening der skal bruges hvornår.

Derfor må en multifjernbetiening være en oplagt løsning, ikke? Men kan kvinder finde ud af at bruge den?   

Og hvad med børnene? Hvor store skal de være, for at de kan overskue det.

Og hvilken skal man købe, hvis man ikke vil bruge en formue?

Har flere steder læst positivt om Logitech Harmony One, der prismæssigt også kan gå an. Er det den, man køber?

Apparaterne, der skal betjenes, inkluderer blandt andet Samsung HD-boks (YouSee), Sony BD-afspiller, Denon dvd/cd, HarmanKardon forstærker, Panasonic HDD-recorder.

Til top Vis Hamster's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hamster

Ingeniør-dude
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2010
Lokalitet: Århus
Sendt: 20 September 2010 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har en lidt ældre logitech harmony. Fidusen med Harmony er at man sætter den op til at udføre aktiviteter såsom 'lyt til cd', 'se dvd' osv. Hver aktivitet er så en forprogrammeret sekvens af alle de fjernbetjeningers signaler der normalt skal til.

Da systemet er opbygget omkring en learning remote, samt mulighed for at trække koderne ud fra logitechs meget omfangsrige database, betyder det at hver gang en bruger oplærer sin fjernbetjening til et ukendt apparat og navngiver det, så gemmes data hos logitech og dermed er der også understøttelse for dette for fremtidige brugere.

Her i huset er fruen udmærket tilfreds med løsningen, da vi er gået fra 5 til 1 fjernbetjening. Skal man sige noget negativt om harmony, så må det være opsætningen via den medfølgende software. Det kræver en del tålmodighed og forsøg at få det hele til at virke perfekt. Desuden er den lige en tand langsommere end originale fjernbetjeninger, grundet et indbygget forsinkelsesinterval mellem hvert tastetryk. Dette er dog konfigurerbart, men øger samtidig risikoen for at der går kludder i sekvenser. Med en god portion tålmodighed og velvilje i indkøringsfasen, er løsningen bestemt anbefalelsesværdig. Man hjælper sig selv ved ikke at pakke de gamle fjernbetjeninger alt for langt væk i starten.

De ti største Hi-Fi løgne
Til top Vis Ingeniør-dude's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniør-dude

perhorn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juli 2003
Lokalitet: København
Sendt: 20 September 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

Har leget med en Harmony One i et par måneder nu. På  mit udstyr, som består er ikke 'standard' apparater - bl.a. en Linn Classic Movie og en Mac Mini til medie center, var det ikke nemt - langt fra!
Det smarte ved Harmony One de muligheden for at benytte Aktiviterer. Fjernbetjeningen starter og stopper de apperater der er i spil - burde gøre! Problemet er, at fjernbetjeningen ikke ved, hvilken tildstand apperatet var i, før jeg besluttede, at nu vil jeg noget andet.
Og bruger grænsefladen når Harmony One skal programmeres, burde Logitech skamme sig over! Det samme gælder deres support afdeling!

Når det er sagt, skal siges, at når alt er startet (ved at lukke for signelserne på fjernbetjeningen, med en finger, når jeg vælger Aktivitet), så kan den både vælge kanal, billede størrelse, lydstyrke mv. - alt sammen fra flere forskellige apperater.
Brug vinteren til at få den til at virke, så vil din kone også blive tilfreds - og den er pæn, og en del pænere, end den flok du bliver nød til at benytte i dag.

Strandvaskeren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Maj 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 20 September 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

En harmony er ufatteligt brugervenlig når først den er sat op, det tør jeg vædde på både kone og børn kan hitte ud af.

Opsætningen er til gengæld noget af en bitch, programmet der bruges til at sætte op med er virkelig en prøvelse. Det er sådan en "wizard" der forsøger at guide dig igennem med "smarte valg", problemet er bare at de sjældent er smarte og faktisk tit virker direkte hæmmende for det du vil. Heldigvis er det hverken noget kone eller unger behøver tænke over, de skal bare have at vide at du skal have arbejdsro når du sidder inde foran computeren og råber ukvemsord over softwaren..

Hvad angår logitech support har jeg præcis den modsatte opfattelse af den perholm har. Jeg havde et apparat der ikke lå i databasen og af en eller anden grund kunne jeg ikke få succes med at lære harmony'en koderne ved at holde den gamle fjernbetjening op til. Jeg kontaktede logitech, de fandt nogle hexkoder der burde virke og lagde dem ind i min opsætning så jeg bare skulle synkronisere og se om det virkede. De prøvede med flere forskellige sæt koder og også nogle koder jeg havde fundet på nettet, de var vældigt tålmodige.

Jeg synes en harmony er skøn i det daglige, jeg ville bare ønske logitech snart kom med et bedre stykke software til selve programmeringen..

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes