Sendt: 08 September 2010 kl. 15:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er mine første, spæde skridt ind i denne verden, så vær nænsom ;) Jeg har i et stykke tid ville anskaffe mig noget lyd til mit hjemme-setup (pt. et 46" Samsung LED, og så en computer med HDMI-forbindelse). Lyd-siden af dette setup har indtil videre været høretelefoner af tvivlsom kvalitet, samt én højtaler (!) og en subwoofer fra et gammelt Dantax surround sæt jeg købte i Føtex for 1000kr. for 5 år siden, også af tvivlsom kvalitet (men det er vel ikke nødvendigt at nævne  ) Nu har jeg så bestilt et par B&W DM684 højtalere (de lød så godt at dem måtte jeg bare ha'), men har efterfølgende fundet ud af at de er rimeligt tunge at drive (af hvad jeg har set af anmeldelser og sårn). Så nu skal jeg have fat i en ordentlig forstærker. Jeg tænkte på om en Marantz SR 6004 ville kunne klare det? Idéen er at jeg gerne senere vil udbygge til Surround 5.1. Marantz'en er en 7.1 receiver, men den kan bruge baghøjtaler-outputs til at bi-ampe fronthøjtalere med. Dvs. mere juice til B&W'erne, og 5.1 surround til mig. Kan det lade sig gøre? Er der nok med effekt til at spille højtalerne op i sådan et setup? Jeg har absolut ingen føling med forstærker-effekt vs. højtalere-ydelse, så deeet...
|