Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. april 2024 | 11:15   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B&O MX6000 Hjæææælp (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Lotte i Irland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 03 September 2010 kl. 00:11 | IP-adresse registreret  

Hjæææælp Please......
Mit 12 år gamle B&O MX6000 afbryder sig selv med det samme. Er der en venlig sjæl der har lidt forstand til at få det
funktionelt igen please???
Mit B&O har fulgt mig i 12 år fra Frederiksberg til Hedehusene til Kågeröd i Sverige til Cappoquin i Irland til Cappagh i Irland og
nu i Ballinamult i Irland. Op og ned ad trapper uden nogen problemer og nu dette???
Åhhhh, kom nu der må være en kreativ sjæl derude, som ikke har standardsvaret - køb et nyt.....
Til top Vis Lotte i Irland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lotte i Irland
 
osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 1053
Sendt: 03 September 2010 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

Her er et avanceret forsøg, find et kulsort værelse og prøv tænde for samme Tv.

Se efter gnister over og under printkortene, bank evt. forsigtigt på tingene med noget isolerende, for undgå stød og kortslutninger. Læg mærke til om printplade er mørke i farven, på grund af varme og andet.

Ck især benene fra Højspændingstransformatoren eller spændingsforsyningen, den slags.

Held og Lykke!

B og O skal altid have et Otium, og når det er helt færdigt måske i et hjørne på loftet.



__________________
Langt om længe overbevist 1080p24 Fan. Og at Fladskærmene ER Lokomotivet som trækker bedre opløsninger. Har fået et Følge Pengestrømmen problem.
Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey
 
Lotte i Irland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 September 2010 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Hej Osprey,
Spooky.... men det var et forsøg værd. Stand-by lampe går direkte til rød - ingen eksplosioner, fyrværkeri eller anden
underholdning - sort,sort og sort skærm.....suk! Ikke engang drejesoklen gider reagere mere så heller ingen dans...
Det kan godt være et B&O skal have et Otium, men det er ikke nemt at finde en værdig efterfølger der har samme billedkvalitet
og ikke mindst lyd ! Fri mig fra fladskærme og surround sound....
Bliver nok nødt til at stikke hovedet ud af vinduet og kigge på den irske natur, men det er så grønt......haha...
Der må da være nogen optimister med lidt georg gearløs i sig derude......
Til top Vis Lotte i Irland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lotte i Irland
 
jazzman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sven tager en pause!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 3787
Sendt: 04 September 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

send personlig besked til "tube mania" her på h4a, han ved osse ting om b&o.
Til top Vis jazzman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jazzman
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 04 September 2010 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

osprey er på rette spor...en mail til Lotte er afsendt....første gang TV'et voldte problemer er det højspændings- traffoen som er gået løs...på længere sigt kan det 'tage' højspændings-transistoren. Flyback kondensatoren og dioder kan også løsne sig...hele højspænding-delen skal gåes efter. Print-baner og ø'er er noget hø i disse modeller...ingen 'gods'

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Stanley
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 3344
Sendt: 04 September 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

tube mania skrev:

osprey er på rette spor...en mail til Lotte er afsendt....første gang TV'et voldte problemer er det højspændings- traffoen som er gået løs...på længere sigt kan det 'tage' højspændings-transistoren. Flyback kondensatoren og dioder kan også løsne sig...hele højspænding-delen skal gåes efter. Print-baner og ø'er er noget hø i disse modeller...ingen 'gods'

Jeg er slet ikke uenig i noget af det du skriver, ligesom jeg heller ikke kan vide hvad du har skrevet i den private mail. Men da vi ikke ved om "Lotte i Irland" er vant til at arbejde med højspænding må det være på sin plads med en advarsel. Højspænding kan være ret ubehageligt så jeg vil ikke anbefale ukyndige at rode i højspændingsdelen i et tændt tv. Man kan faktisk trække en ubehagelig gnist uden at røre direkte ved nogen komponenter og man kan også få stød selvom tv´et er slukket.

 

Til top Vis Stanley's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stanley
 
tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2380
Sendt: 04 September 2010 kl. 18:48 | IP-adresse registreret  

Hørt....

 Lotte kan ikke med disse oplysninge selv reparere sit TV (det var heller ikke meningen)...det tror jeg hun er klar over...men når nogen spør hvad der kan være galt så får de et svar. Så kan hun gå videre med disse oplysninger til rette vedkommende...

mvh



__________________
Rørforstærker diy185W|McIntoshMR71|Luxman SQ38|Marantz 2500|TEACVRDS 10|Rectilinear High Boy+
AMT1Air Motion Transformer|FisherX101 rør|Pioneer SX1080|AVO-MK4 tubetester|HP3580A audio-analyzer

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 04 September 2010 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Lotte i Irland skrev:
Hej Osprey,
Spooky.... men det var et forsøg værd. Stand-by lampe går direkte til rød - ingen eksplosioner, fyrværkeri eller anden
underholdning - sort,sort og sort skærm.....suk! Ikke engang drejesoklen gider reagere mere så heller ingen dans...
Det kan godt være et B&O skal have et Otium, men det er ikke nemt at finde en værdig efterfølger der har samme billedkvalitet
og ikke mindst lyd ! Fri mig fra fladskærme og surround sound....
Bliver nok nødt til at stikke hovedet ud af vinduet og kigge på den irske natur, men det er så grønt......haha...
Der må da være nogen optimister med lidt georg gearløs i sig derude......

Billedkvaliteten er let at overgå idag - det er lyden derimod ikke. Det er kedeligt når MX6000/7000 går i stykker, men kommer det til reparationen er det et spørgsmål om det kan svare sig.

De reparationer, jeg indtil nu har set på de tv, har været temmeligt dyre og desværre kommer en ting sjældent alene når de når den alder, som MX6000/7000 har.



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Jblfan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Februar 2009
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 527
Sendt: 04 September 2010 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

MX6000/7000 er ret driftsikre kasser. Typiske fejl..:

Dårlige forbindelser på afbøjningsstikket på billedrørshalsen
Dårlige lodninger på de tre "højspændings-kondensatorer" ved BU'en
Dårlig seriekondensator til BU Basis - 220uF/35v
Defekt BU som følge af tre ovenstående
Dårlige lodninger på komponenter omkring / under net-switch-trafo'en
Dårlig kondensator på NICAM-Modul - 220uF/35v
Dårlige kondensatorer på +/- 5 volt i PSU Primær. Skiftes til 100uF  -  Opr. 1 på 100 og 1 på 47.

 - Det er lige hvad jeg kan komme i tanke om og ha' set på dem - Men absolut ikke nødvendigvis GDS for nybegyndere...

JBLfan



__________________
MMmmmmm.... - JBL....
Til top Vis Jblfan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jblfan
 
Lotte i Irland
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 03 September 2010
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 04 September 2010 kl. 22:41 | IP-adresse registreret  

Wow.... Tusinde Tak allesammen. Tube Mania har helt ret i jeg ikke har intentioner om at fikse det selv, men jeg kan måske
være heldig at finde én der kan, og så er det rart at kunne foreslå nogle af de ovennævnte ideer til udbedring.
Så hvis én af Jer skulle komme på disse kanter, så tag bare lodde pinden med......haha.....
Rart at vide der er nogen der tænker amerikansk i Danmark...."du må ikke stikke fingrene ind i
højspændingsledningerne"....haha.....
Igen mange tak for hjælpen. Det bliver desværre nok til jeg må købe et nyt tv, men MX'et bliver stående til der er nogen der
har kompetence og lyst til at fikse det.
Good Luck,
Lotte
Til top Vis Lotte i Irland's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lotte i Irland
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes