Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2025 | 11:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: TV2 MV besøger Scan-speak i Videbæk (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
exciter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Oktober 2003
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 29 August 2010 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis exciter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af exciter

QWERTY126
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006
Lokalitet: København
Sendt: 29 August 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

godt indlæg
Til top Vis QWERTY126's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af QWERTY126

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Sendt: 29 August 2010 kl. 20:34 | IP-adresse registreret  

Fedt indslag. Tak for linket

Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Don Kristensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2010
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 August 2010 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Mange tak for linket 
Til top Vis Don Kristensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Don Kristensen

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Sendt: 30 August 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Meget interessant. Tak.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2006
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 14:20 | IP-adresse registreret  

Jeg gad nok vide, hvad Scanspeak har betalt for den reklame
Til top Vis tofa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tofa

Mads57
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2008
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

tofa skrev:
Jeg gad nok vide, hvad Scanspeak har betalt for den reklame

Du kan jo prøve at sende dem en mail og spørge!
Til top Vis Mads57's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mads57

slate
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Maj 2007
Sendt: 31 August 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Det er en serie af virksomheds besøg som TV2 MV har kørt i mange år. Nogle af udsendelserne kan findes her http://www.tvmidtvest.dk/magasinarkiv/fast%20arbejde

Til top Vis slate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slate

Gbemi
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Hifi4real

Bruger siden: 20 September 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 31 August 2010 kl. 18:14 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ikke der var så meget reklame over det, men masser af fakta.

Det er også ret fedt at kunne sige, at vi i DK laver nogle af de bedste enheder der findes på verdensplan, specielt når vi ved hvor dygtige de kan være i østen.

Ingen af mine produkter har med Scan speak at gøre, men jeg er nu stadig stolt når danske producenter laver et flot stykke arbejde.

Til top Vis Gbemi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Gbemi

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 31 August 2010 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Gad vide om det faktum at de er håndsamlet kontra robot/maskinsamlet giver flere fejl(menneskefejl).
Nu er scanspeak enheder jo ikke toppen af poppen.
Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2010 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

tofa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 September 2010 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Ja - Micky Mouse højttalere.

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Sendt: 04 September 2010 kl. 21:27 | IP-adresse registreret  

tofa skrev:
Ja - Micky Mouse højttalere.

Giv mening.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 05 September 2010 kl. 03:14 | IP-adresse registreret  

tonykart007 skrev:
Gad vide om det faktum at de er håndsamlet kontra robot/maskinsamlet giver flere fejl(menneskefejl).

Narhh - men de ligger ikke ret meget under, hvis vi ser på det håndværksmæssige. Der er også rigtig mange, som skatter dem højt. Sådan kan man have sine favoritter. Nogle kan lide Tannoy - nogle JBL - nogle Altec - nogle Lowther osv - og nogle altså Scanspeak.

Der er så vidt vides temmelig mange færdig-højttalerfabrikanter i den bedre ende, som bruger Scanspeak-enheder i deres kasser, så helt ringe er de vel ikke?

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 05 September 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

fredmarantz skrev:

tonykart007 skrev:

Narhh - men de ligger ikke ret meget under, hvis vi ser på det håndværksmæssige. Der er også rigtig mange, som skatter dem højt. Sådan kan man have sine favoritter. Nogle kan lide Tannoy - nogle JBL - nogle Altec - nogle Lowther osv - og nogle altså Scanspeak.

Der er så vidt vides temmelig mange færdig-højttalerfabrikanter i den bedre ende, som bruger Scanspeak-enheder i deres kasser, så helt ringe er de vel ikke?

Vh

Freddy

Næh men mærker som Eton er vidst lidt bedre(og dyrere)

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 September 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

Eton laver fremragende basser og lidt mellemtoner, men så heller ikke ret meget mere. De er langt mindre både hvad angår produktion og udvalg end ScanSpeak.

Prøv engang at tælle, hvor mange top højttalere i verden der i dag anvender ScanSpeaks ringradiator!

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 11 September 2010 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Eton laver fremragende basser og lidt mellemtoner, men så heller ikke ret meget mere. De er langt mindre både hvad angår produktion og udvalg end ScanSpeak.

Prøv engang at tælle, hvor mange top højttalere i verden der i dag anvender ScanSpeaks ringradiator!

Ja jeg må indrömme at jeg ikke er så stärk i enheder som bl.a Busk fra vores klub. Han svärver til morel som värende lidt bedre end scanspeak i visse applicationer.

Jeg har bare hört godt om eton.

Er så noget som Audax noget värd ?

balbrech
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 December 2005
Sendt: 12 September 2010 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Det er ALTID lidt sjovt som nogen har HELT klare meninger om noget de faktisk ikke SELV kender til.....

Jeg har HØRT meget godt om Eaton.... hmm ,ja det er heller ikke helt tossede til basser men hvordan hænger det sammen med at Scan Speak IKKe er så gode som Eaton og hvad baseres denne "viden" ?

Jeg har aldrig forstået lysten til at nedgøre ting man ikke kender noget til....... eller man har hørt ANDRE ikke kan li......

Smag og behag kan som bekendt IKKE diskuteres (selv om det nok er det der griges mest tid til her på forum) et faktum er det dog at RIGTIG mange er endog MEGET begejstrede for Scan Speak enheder og nok ikke et tilfælde de sidder i RIGTIG meget high-end grej.

Om den enkelte så syntes andre enheder er bedre er noget helt andet men han skal huske at en højttaler ALTID er et kompromis og den samlede lkøsning består at MANGE faktorer hvoraf selve enhederne blor bidragen med sin del til summen.

Der er rigtig mange der tror man får en SUPER højttaler hvis man blot bruger SUPER enheder, sådan er det desværre IKKE..... Det er INGEN kunst at lave noget der lyder skrækkeligt både med SS og Eton

Der er jo heller ingen garanti for man får verdens fedeste bil forde den er baseret på en super god motor..........

Jeg tror de fleste der ved noget om højttalernehder må medgive at Scan Speak gennem tiden har lavet rigtig mange gode enheder.

Til top Vis balbrech's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af balbrech

fredmarantz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2006
Sendt: 12 September 2010 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

balbrech skrev:

Det er ALTID lidt sjovt som nogen har HELT klare meninger om noget de faktisk ikke SELV kender til.....

Jeg har HØRT meget godt om Eaton.... hmm ,ja det er heller ikke helt tossede til basser men hvordan hænger det sammen med at Scan Speak IKKe er så gode som Eaton og hvad baseres denne "viden" ?

Jeg har aldrig forstået lysten til at nedgøre ting man ikke kender noget til....... eller man har hørt ANDRE ikke kan li......

Smag og behag kan som bekendt IKKE diskuteres (selv om det nok er det der griges mest tid til her på forum) et faktum er det dog at RIGTIG mange er endog MEGET begejstrede for Scan Speak enheder og nok ikke et tilfælde de sidder i RIGTIG meget high-end grej.

Om den enkelte så syntes andre enheder er bedre er noget helt andet men han skal huske at en højttaler ALTID er et kompromis og den samlede lkøsning består at MANGE faktorer hvoraf selve enhederne blor bidragen med sin del til summen.

Der er rigtig mange der tror man får en SUPER højttaler hvis man blot bruger SUPER enheder, sådan er det desværre IKKE..... Det er INGEN kunst at lave noget der lyder skrækkeligt både med SS og Eton

Der er jo heller ingen garanti for man får verdens fedeste bil forde den er baseret på en super god motor..........

Jeg tror de fleste der ved noget om højttalernehder må medgive at Scan Speak gennem tiden har lavet rigtig mange gode enheder.

Lige mine ord  - men jeg kunne ikke lige formulere det så rammende, som du gør her -

Vh

Freddy

Til top Vis fredmarantz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fredmarantz

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Sendt: 12 September 2010 kl. 23:28 | IP-adresse registreret  

balbrech skrev:

Jeg nedgöre såmänd ikke ss på nogen, andet end at jeg siger at de ikke altid er supergode og det beror faktisk på egen teorestisk såvel som praktisk viden.

Den eneste KLARE mening jeg er kommet med er at der er end masser ligeså godt eller bedre derude end ss.

Du behöver heller ikke at "skole" mig da jeg finder dette både nedvärdigende og arrogant.

Men SS har da lavet nogle fine enheder og at de sidder i "rigtig" mange high end ht´ere er ingen blåstempling af deres kvalitet men mere et udsagn om at SS er gode til at markedsaföre sig selv.

Slutteligt vil jeg også morer mig over at der fra tid til anden dukker selvbestaltede sherif´er op som kun har til formål at dunke andre i hovedet som de ikke er enige med, så balbrech aflever du bare stjernen igen så denne tråd ikke göre af sporet.

Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes