Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2025 | 06:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Analog lyd
 HIFI4ALL Forum : Analog lyd
Emne Emne: to forstærkere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
F-lock
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Dobbelprofil - Heltny.

Bruger siden: 27 August 2010
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Sendt: 27 August 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret  

Kan jeg godt sætte mine 7 ohms højttalere på min forstærker der går ud med 8 ohm

Højttalerne er på 555 watt

Jeg har 2 forstærkere, kan jeg sætte begge 2 til mine højttalere eller kan højttalerne ikke tåle at de samlet vil gå ud med 16
ohm

Der står bagpå forstærkerne at de er på 290 watt, kan højttalerne godt tåle at jeg skruer begge forstærkere helt op når de kun
er på 555 watt, eller skal jeg kun skrue den ene helt op og den anden næsten helt op
Til top Vis F-lock's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F-lock

kasper_j
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 27 August 2010 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

Det er vist sjældent en god ide, at skrue nogen som helst forstærker helt op.

Til top Vis kasper_j's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_j

nhj4
Lukket konto
Lukket konto

Eget ønske!

Bruger siden: 11 December 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 August 2010 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

hej og velkommen til !

du vil altid kunne bruge en højttaler om den er 4/6/8 ohm på alle forstærker, at der står 555 watt på din højttaler er den spis belastning de kan klare et kort øjeblik, VIS der ikke opstår nogen form for forvringning, du kan til en ver tid smader en højttaler med dårlig lyd i sær en forstærker der er med meget få wat, sådan noget sker tit til fester.

har du to sæt højttaler terminaler på din højttaler kan du godt sætte to forstærker til, en til de over toner ( diskant ) og en til de nedre toner ( bas/mellemtone ), men det er bare ikke godt i det lange løb, for den forstærker der skal spille de høje toner  får også tilført de dybetoner også og så kan forstærkeren ikke komme af med den opgave, derfor er det bæst med et elektronisk dele filter der, så derfor kør med den ene forstærker, men kan dine forstærker brukobles så kan du godt bruge begge men så er det en forstærket til hver højttaler, når man kan brukoble en forstærker bliver den næsten doppel så kraftig, men kik i din brus anvisning om de kan det eller spør din forhanler vor den er købt eller kan købes

jeg glæmte lige at skrive at nogle billeder vil være godt af de tingene forfra og bagfra

Til top Vis nhj4's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nhj4

tube mania
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2010 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Jeg tror du skal fortælle helt præcis hvad det er du har...så skal der nok være nogen som fortæller dig 'what to do'...udfra dit inlæg er det ikke muligt at forstå meningen. Ingen forstærkere går ud med nogen som helst ohm-værdi...der kan være en anbefalet værdi. 290W lyder nærmest som det er noget der står ved net indgangen..altså max forbrug...så er effekten løseligt udregnet 2 X 75W.

BTW; Det er sjælden man får noget ud af at belaste en højtaler med mere end 100W uanset deres effekt opgives til flere hundreder Wat...over det er næsten alle højtalere fuldt udstyret ifh deres dynamiske/mekaniske egenskaber DVS de komprimerer og laver varme

mvh

Til top Vis tube mania's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tube mania

finlytteren
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2007
Lokalitet: Jylland
Sendt: 27 August 2010 kl. 13:13 | IP-adresse registreret  

hvis der kun er et sæt terminaler på dine ht, vil du korsslutte begge forstærkere, hvis du tilslutter dem begge på samme tid!!! Så PAS PÅ!

Dine (Jamo?) ht kan max. tåle 555 RENE Watt! Med forvrængning mindre!

Højttalere svinger lidt i ohm, alt efter frekvens og man opgiver derfor en gennemsnitlig impedans.

Alle forstærkere kan trække ht på 7 ohm! Der er først nede under 4 ohm, det bliver sværere.

Hvis der er meget forvrængning i dit anlæg, kan du spille ulideligt højt med 2*75W. Du kan måske endda sprænge dine ht - eller få dem til at slå fra... Så antallet af Watt siger ikke alt!

Til top Vis finlytteren's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af finlytteren

Mikkel G
Administrator gruppe
Administrator gruppe
Redaktør og Indehaver

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2010 kl. 14:40 | IP-adresse registreret  

Tråden lukkes - spam-tråd fra Heltny (Dobbeltprofil).

Mvh, Mikkel - Redaktør.

Til top Vis Mikkel G's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikkel G

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes