Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 18:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Valg af receiver i den tungere ende (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 20 August 2010 kl. 15:01 | IP-adresse registreret  

Hej alle! Jeg er på udkig efter en ny av-receiver eller forstærker og har pt følgende modeller i kikkerten: harman avr760 og yamaha dsp-z7. Planen er at forstærkeren med tiden skal indgå i et 7-kanals surround setup med projektor. I første omgang dog kun i et 5-kanals setup med jbl L7 fra 1995 som fronthøjttalere. Med tiden regner jeg med at investere i Klipsch-højttalere, så jeg skal bruge en forstærker der er "blid/blød" i diskanten. Udover harman og yamaha'en tænker jeg også lidt på følgende modeller som værende interessante muligheder, som jeg dog ikke har hørt endnu: rotel rsx1560 og nad t785hd. Jeg hører også meget musik i stereo, så den skal også lyde fornuftigt i stereo. Og så skal den fungere som det centrale led i et "lydnetværk" i hjemmet med flere zoner, så jeg sætter også stor pris på muligheder som netværksopkobling og flerzone-håndtering. Desuden driver jeg fronterne i et biamp-setup med en onkyo m5890 effektforstærker til at trække basserne, så receiveren skal ikke arbejde så hårdt med fronthøjttalerne. Endelig er det min plan at investere i en 3d-projekter, så jeg kan køre 3d-film. Jeg ved at harman kommer med en firmware opdatering, så avr760'en kan håndtere 3d. Jeg ved dog ikke med de øvrige forstærkere jeg nævner ovenfor? Jeg bruger en ps3 som bluray afspiller (som forhåbentligt får en hdmi 1.4 og 3d opdatering engang i fremtiden). Kan man iøvrigt køre 3d-billede direkte igennem forstærkeren, som man kan med hd-lyd (LPCM) eller skal forstærkeren kunne "håndtere" 3d? Hvad siger i til de modeller jeg kigger på? Er der andre jeg bør kigge på? Jeg vil meget gerne høre fra nogen som ejer en af ovenstående modeller. Jeg har haft en onkyo tx-nr905, men den døde efter 1år og gav ikke andet end problemer, så onkyo av-receivere er jeg færdig med. Beklager iøvrigt formatet jeg har skrevet i, da jeg skriver fra min mobil (sidder i sommerhus uden internet). :-) mvh Tommy

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 15:17 | IP-adresse registreret  

Jeg foretrækker separat processor og power-amps i surround set-ups. Skulle jeg have det hele i ét apparat ville jeg gå efter Yamaha DSP Z11. Skulle være noget af det bedste Yamaha har lavet, og en hård konkurrent til mange dyrere apparater. Jeg tror den vil leve op til alle dine krav - og mere til. M.h.t 3D - der er ingen grund til at køre billedsignaler gennem en reciever/processor. Det vil altid give et bedre resultat at køre dem fra signalkilden og direkte til skærm/projektor.
Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

CosworthDriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 20 August 2010 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Ja, kender godt z11'eren, det er et monster. Men den ligger også i en noget højere prisklasse. Mit maks ligger omkring 20k. Hvordan får du lyden fra signalkilden via forstærkeren hvis du forbinder den direkte til projektor?

Til top Vis CosworthDriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CosworthDriver

Batman
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 August 2010 kl. 17:34 | IP-adresse registreret  

CosworthDriver skrev:
Ja, kender godt z11'eren, det er et monster. Men den ligger også i en noget højere prisklasse. Mit maks ligger omkring 20k. Hvordan får du lyden fra signalkilden via forstærkeren hvis du forbinder den direkte til projektor?

Tja, Okay jeg var måske i tankerne tilbage til tiden før HDMI der jo både sender lyd og billede.

Om reciveren kan håndtere 3D signaler er måske blot et spørgsmål om en software-opdatering.

Til top Vis Batman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Batman

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 22 August 2010 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Batman skrev:

CosworthDriver skrev:

Tja, Okay jeg var måske i tankerne tilbage til tiden før HDMI der jo både sender lyd og billede.

Om reciveren kan håndtere 3D signaler er måske blot et spørgsmål om en software-opdatering.

det vil du kunne gøre med en dvdo edge eller duo

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes