Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2025 | 00:41   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Nye baghøjtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 15 August 2010 kl. 19:06 | IP-adresse registreret  

Hejsa...

Da begge mine diskanter er røget i mine baghøjtaler Dali r1000 og et nyt sæt vil koste mig omkring 1300kr, så tænkte jeg om det muligvis kunne betale sig at kigge på brugt markedet og se om man kunne få noget der kunne gøre det endnu bedre end dem jeg har nu.

Mit setup som det ser ud nu

Reciver: Onkyo 805

Front: Dali 850

Center: Dali Evidence C70

Sub: SVS PB12-NSD

Mine krav er at de skal være sorte og må ikke være højre end 30cm pga et vindusparti bag sofane og så kan de kun komme til at hænge helt oppe ved loftet (Cirka 2m oppe)

Nogle som har nogle gode bud på hvad jeg kunne se efter..?

Har kigget lidt efter et sæt B&W DS6 S3 de passer fint i højden og har fået god omtale

eller burde man gå efter en Dali model nu når resten af mine HT er Dali..?

Til top Vis Jespera's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jespera

SAndersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2010
Lokalitet: København
Sendt: 16 August 2010 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Hvad med et sæt Concept 1? De er godt nok 31 cm i højden, så jeg ved ikke om det ødelægger det? Men så holder du jo til Dali udelukkende, ved ikke om det har nogen teknisk/lydmæssig betydning, men det var klart det jeg havde gjort, både pga min egen helhedsfornemmelse og hvis man skulle sælge det som et sæt en anden dag, så tror jeg det er et plus at alle højttalere er Dali.

Man kan tit finde Concept 1 under 1000 kr for et brugt sæt, eller 1500 for et sæt spritnye.

Dali IKON 7 Mk1
Dali IKON Vokal 2
Dali IKON Sub
Dali Concept 2
Harman Kardon AVR 460
Apple TV 2. Gen
Til top Vis SAndersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SAndersen

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 August 2010 kl. 09:33 | IP-adresse registreret  

Jeg ved ikke hvor vigtigt det er om baghøjttalerne matcher front og center. Så vidt jeg husker er der ikke lavet nogen
baghøjttalere til rød serie, men der er nogle SR-5 fra blå serie. Ellers er der jo altid lidt mere fra Evidence serie, dog ikke nogle
desideret baghøjttalere.

Protoss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Maj 2009
Lokalitet: Århus
Sendt: 16 August 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Dali Lektor 1, den er kun 26 cm høj og spiller fantastisk som baghøjtaler. Jeg bruger dem selv sammen med Dali 6006 som front.

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 August 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

har kigget en del rundt efter dali også.. er dælme ikke nem at finde ud af hvad man skal vælge.. har fundet et sæt Dali r1000 til 1000kr.. men synes bar aldrig jeg har været helt tilfreds med dem.. savner lidt mere "spark" fra bagkanalerne når man ser en film med noget action i.. ved godt det ikke er en fordel at de hænger helt oppe ved loftet men det er den eneste mulighed jeg lige har pga det store vinduesparti bag sofaen..

Hvordan ville en højtaler som f.eks concept 1 være i forhold til Dali r1000..? ville det være et løft i mit system..? og ville den godt kunne sidde op mod væggen helt oppe ved loftet og spille ligefrem eller skal man ud og have fat i beslag til dem..?

var pga diskanten i bunden at valget i sin tid faldt på dali r1000... men de har aldrig rigtig imponeret mig det helt vilde :(

Jespera
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 August 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Var så lige et smut i hifiklubben i dag for at se hvad de havde at byde på.. og endte med at have et sæt Dali Lektor 2 med i bilen på vej hjem.. og er kun positiv overrasket over så meget forskel der er efter de film jeg lige har fået nørdet mig igennem i løbet af dagen.. lyden fra bagkanalen er blevet meget mere klar og tydlig.. Mange tak for hjælpen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes