Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. maj 2024 | 17:33   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Udstillinger og messer
 HIFI4ALL Forum : Udstillinger og messer
Emne Emne: Hifi & Surround 2010 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Hurin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 April 2006
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:05 | IP-adresse registreret  

Jonas_h skrev:

Jeg har præcis samme mening som dig. Forstår ikke de vælger, at spille numre hvor man kun hører en saxofon spille f.eks.
Det giver ikke én et indtryk af hvad højttaleren kan overhoevdet IMO.

Og ja, to surround-rum på en hel messe synes jeg heller ikke er nok :)

Jeg kommer ikke til messen i år. Men jeg har før undret mig over udstilleres musiksmag. Den værste oplevelse var engang på
KT-Radios messe i Odense, hvor et sæt 'clients name' fra Zingali blev brugt til et nummer med en mand, der spillede på guitar
og sang deprimerende om en fattig kvinde. Hos Pioneer brugte de deres topmodel til heavy rock, hvor hvert tredie ord var f**k.
Det føltes henholdsvis som havde man brugt en Ferrari til at køre til bageren eller kørt ræs i en svinestald.
Til top Vis Hurin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurin
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Tak til folkene der arrangerede messen og til udstillerne, der har knoklet bagen ud af buksen + brugt en mindre tipsgevinst på lokaleleje m.m. for at kunne fremvise deres grej

Jeg syntes Dynaudio Consequence med 2 stk. McIntosh 1.2KW forstærkere, gav et imponerende indtryk af, hvilket potentiale grejet har. Hit .....

Synd at se Jamo R 907 stå i et hjørne i gangarealet . Man kunne dog godt fornemme, at det er kvalihøjttalere

Steen Thorhauge havde meget travlt i sit (desværre alt for lille) demorum. Mindede lidt om en fedtperle på en meget varm pande  Men kanont grej! Kan kun, efter at have spillet med Thorhauge grej i snart 3 år, sige tak til Steen for god lyd og ikke mindst service, som rækker langt ud over det normale!

DK audiogrej styrer

Edit: Til de der tager til messe; Tag dog selv en skive eller to med, med den musik I kan lide at høre derhjemme. Jeg fik da lokket en udstiller til at spille AC/DC med Thunderstruck .... desværre tog han skiven af midt i nummeret og påstod, at den generede de tilstødende lokaler



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
frugtkompot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2010
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Jeg synes desværre også, at messen i år var ret så skuffende. Der var et par rigtig fine steder, men også alt for mange
gabende kedelige steder. Alt for mange af sælgerne tror desværre, at det er højtalerne, der sælger sig selv. Det er ikke
tilfældet. Det er ofte musikken, der sælger højtaleren - og her nytter det altså ikke at spille stilfærdige fløjtemelodier eller
andet meget, meget langsommeligt klassisk musik. Det syntes jeg, at jeg hørte alt for meget af.

Et godt eksempel var hos System Audio, hvor jeg kom ind mens der var nogenlunde fyldt ud, og de spillere et eller andet
Blues nummer. Derefter sagde sælgeren, "nu skal I bare høre det her", hvorefter han satte et klassisk stykke på. Et par
minutter senere var alle pånær mig og de to gamle på første række udvandret.

Og hvorfor spille på pladespillere hele vejen rundt næsten? Det giver langt mere mening at spille fra en high-end
digitalafspiller, hvor det er lettere og hurtigere at variere musikudvaldet.

De fleste sælgere kunne lære adskillige trick fra Audiovector på KT-Messen i Odense, hvor han kørte det hele digitalt, hurtigt
og varieret fra Naim udstyr, alt imens han løbende skiftede højtalerne, så man kunne høre forskellen på de forskellige
modeller.

Og ganske ærgeligt, at de store Jamo højtalere stod overset i et hjørne uden rum til at spille. De så rigtig dejlige ud, og ville
utvivlsomt spille med en ganske solid bund.
Til top Vis frugtkompot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frugtkompot
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:44 | IP-adresse registreret  

Tja,en messe uden JBL  havde glædet mig til at høre Everest,men sådan skulle det ikke være.Heller ikke B&W eller Harbeth.Det var Dynaudio's største der redede min dag.Fantastisk lyd billede,men godt nok for dyre til min pengepung  

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Peiter
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 10 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 474
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:48 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Tja,en messe uden JBL   ...... 

carsten

Der var skam JBL



__________________
Digital: Lenovo U510 ---> Slimdevices Transporter® ---> Metrum Octave mk1
Forstærker: Vincent SV-238MK
Højttalere: Aurum Cantus Harmony
Kabler: NLE
Til top Vis Peiter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peiter
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Hvor i alverden befandt de sig henne,for vi var ove

ralt og kunne ikke finde dem ? Dam

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 November 2010 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Ps.

  Så vil jeg opfordre til at man laver et skildt hvor man kan se hvem der udstiller i rummende.Mærke og rum nr.

   carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 November 2010 kl. 18:56 | IP-adresse registreret  

Godaften.

 Har læst lidt på Nerds og der er åbenbart andre der heller ikke kunne finde JBL.Så hvor var de henne.?

  carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 904
Sendt: 21 November 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

CARS10: Ved ikke helt hvilken messe du har været på, men jeg havde en udstillerliste som viste hvem der var i hvilke rum.
JBL-rummet kunne man næsten ikke undgå at se, da de havde stillet deres K2'er op til fuld skue når man gik forbi døren
Everest var dog ikke sat op - desværre!
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted
 
Nightpuma
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 09 Maj 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 660
Sendt: 21 November 2010 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Godaften.

 Har l�st lidt p� Nerds og der er �benbart andre der heller ikke kunne finde JBL.S� hvor var de henne.?

  carsten



JBL spilte sammen med Macintosh i rummet med Ayon Audio. Helt innerst i gangen i stuen.

Puma
Til top Vis Nightpuma's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nightpuma Besøg Nightpuma's Websted
 
CARS10
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Juli 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2791
Sendt: 21 November 2010 kl. 19:11 | IP-adresse registreret  

Puma

 Tak for oplysningen,jeg må desværre sige at vi må have overset dem,selv om vi var inde at høre Ayon.

 Jeg tror at min ven og jeg må droppe at spise røget ål og drikke juleøl og snaps på Frida (lige overfor hotellet på Gl.Kongevej) næste år.

    carsten

Til top Vis CARS10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CARS10
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3095
Sendt: 21 November 2010 kl. 19:25 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=frugtkompot]
Og hvorfor spille på pladespillere hele vejen rundt næsten? Det giver langt mere mening at spille fra en high-end
digitalafspiller, hvor det er lettere og hurtigere at variere musikudvaldet.

/QUOTE]

Der blev nu spillet streamet musik flere stedet - det lyd også glimrende. Det kunne man høre flere steder. Bla. hos Smith Audio, Streamtech og Vassago. Hvad der giver mening er jo forskelligt, men så lang tid tager det altså heller ikke at skifte en plade. .

Pesonligt tror jeg mange er påvirket af Ipod. MP3og video kultoren. hvor alting SKAL gå hurtigt. En gang imellem er det godt at komme ned i fart og lytte til lidt god musik fra vinylskiver!



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
megholm
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 27 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 517
Sendt: 21 November 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Hmm, der går hurtigt lidt brok i det, men jeg synes nu egentlig det er ok at stille nogle forventninger når man smider 100 kr i
entre.

Et eksempel: Rega havde deres store sæt i et forfærdeligt rum, aflangt med hårdt trægulv og betonloft. Dette gjorde
repræsentanten fra Rega så flere gange opmærksom på, hvor umuligt det var at spille ordentlig i sådan et rum osv...
Så er det altså jeg tænker: Tag dog nogle tæpper med, invester i noget dæmpning som kan kyles op på væggene og i loftet,
hyr 20 strippere som kan fungere som dæmpning rundt omkring i rummet. GØR NOGET NÅR I NU HAR LOKKET FOLK IND
FOR AT HØRE JERES PRODUKTER! Det er jo ikke fordi det er første gang at en hifimesse holdes på et hotel med svære
forhold, hvordan kan man så møde op fuldstændig uforberedt og bare stille grejet op i en tom betoncelle? Så SKAL det sgu
lyde dårligt!

Og så er der dem som insisterer på at spille på store højttalere i hotelværelser på 12 kvadratmeter... Og de som kører en
fast demo , hvor man ikke kan få lov at høre det musik man har med... Og dem som kun spiller optagelser af lut, spillet i en
trækirke i Tromsø...

Nå, der er nok af steder der kan forbedres, men som altid vil jeg sikkert vende tilbage i håb om at få den der oplevelse der
gjorde at man kastede sig over HIFI i første omgang.

__________________
You aint nobody without a naim!
Til top Vis megholm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af megholm
 
jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 6631
Sendt: 21 November 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Peiter skrev:

Tak til folkene der arrangerede messen og til udstillerne, der har knoklet bagen ud af buksen + brugt en mindre tipsgevinst på lokaleleje m.m. for at kunne fremvise deres grej

Jeg syntes Dynaudio Consequence med 2 stk. McIntosh 1.2KW forstærkere, gav et imponerende indtryk af, hvilket potentiale grejet har. Hit .....

Synd at se Jamo R 907 stå i et hjørne i gangarealet . Man kunne dog godt fornemme, at det er kvalihøjttalere

Steen Thorhauge havde meget travlt i sit (desværre alt for lille) demorum. Mindede lidt om en fedtperle på en meget varm pande  Men kanont grej! Kan kun, efter at have spillet med Thorhauge grej i snart 3 år, sige tak til Steen for god lyd og ikke mindst service, som rækker langt ud over det normale!

DK audiogrej styrer

Edit: Til de der tager til messe; Tag dog selv en skive eller to med, med den musik I kan lide at høre derhjemme. Jeg fik da lokket en udstiller til at spille AC/DC med Thunderstruck .... desværre tog han skiven af midt i nummeret og påstod, at den generede de tilstødende lokaler

Man skal da ikke logges til at spille ACDC jeg spillet det nok for tit.

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen
 
sborup
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 28 December 2009
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 392
Sendt: 21 November 2010 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Hej.

Var også på messe idag, og synes det var en ok  dog uden at være den helt vilde oplevelse lydmæssigt. Ihvertfald i forhold til de midler mange af udstillerne har til rådighed. Fik dog hørt noget Pink for på fuld skrue over et par Klipsch højtalere med Electrocompagniet koblet for. Det var højt og fedt. Og hørt noget rigtig fornuftig lyd hos High Performance.

Jeg synes dog også at der bliver spillet for meget mystisk "demo" musik, som man aldrig ville lytte til derhjemme, og det gør bare man ikke gider blive og lytte mere på et ellers super anlæg.

Jeg synes personligt det var fedt at der var så mange der spillede vinyl

Til top Vis sborup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sborup
 
Otto J
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 3048
Sendt: 21 November 2010 kl. 23:04 | IP-adresse registreret  

sborup skrev:

Jeg synes dog også at der bliver spillet for meget mystisk "demo" musik, som man aldrig ville lytte til derhjemme, og det gør bare man ikke gider blive og lytte mere på et ellers super anlæg.

Jeg kan kun tale for mig selv, men der er flere aspekter i den diskussion (som dukker op HVER gang): For det første, så er der rent faktisk noget af dét som nogle opfatter som "demo musik", som ER det andre rent faktisk går og lytter til derhjemme. Det er jo svært at ramme alle - især hvis man skal undgå at spille de samme fortærskede ting, fordi det nu engang er dem der virker bedst overfor så mange som muligt (det er jo derfor de er fortærskede). Men klart, nogle er bedre til at variere end andre. Jeg tror vi i vores rum spillede Diana Krall én gang hele weekenden, og dén ene gang fik vi så "ballade" for hvorfor alle dog hele tiden spiller Diana Krall... Flere beklagede sig så over at alle spiller Trentemøller, men ikke desto mindre var det dén plade folk blev ved med at bede mig om at sætte på... Så er det jo lissom lidt svært at gøre alle tilfredse!

Men vi fik da skabt en De Nattergale trend

Til top Vis Otto J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Otto J
 
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 2390
Sendt: 22 November 2010 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

CARS10 skrev:

Puma


 Tak for oplysningen,jeg må desværre sige at vi må have overset dem,selv om vi var inde at høre Ayon.




De er ellers ikke lige sådan at overse.....


Det ar Ayon-forstærkere til højre

/vilmann

__________________
Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann
 
Claus_DK
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 29 April 2005
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 610
Sendt: 22 November 2010 kl. 08:47 | IP-adresse registreret  

Overall ok messe.

For lidt surround til min smag og ikke et eneste 3d tv? Messen hedder trodsalt hifi og surround!

Dynaudio's consequence var imponerende må jeg sige.

Det store surround rum med ADA, Procella og Sim2 var også imponerende desværre mente de at vi skulle udsættes for volumen på referenceniveau....seriøst det var tæskehøjt og med mistanke om at dette kan ske på messer, så havde jeg heldigvis mine ørepropper med. Skal sku ikke smadre min hørelse til en demo.

Anyways imponerende udstyr og super EQ. Bassen var meget godt integreret men ikke dyb nok, kan hænge sammen med størrelsen på rummet dog.

Billedet fra deres sim mico 50? 60? var ligeledes imponerende. Det var fedt at se da-lite infinity skærmen udviklet af joe kane. Sort niveauet fra den sim2 var ikke så vildt igen, måske genskind fra selve rummet?

Hvad skete der lige for den epson TW5500 på react duen ved indgangen? Det så jo helt mærkeligt ud.

Alt i alt spændende dag med masser af fede produkter men for få surround oplevelser.



__________________

Til top Vis Claus_DK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus_DK
 
frugtkompot
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 20 Oktober 2010
Lokalitet: Fyn Nord
Status: Offline
Indlæg: 11
Sendt: 22 November 2010 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

Otto J skrev:
sborup skrev:

Jeg synes dog også at der bliver spillet for meget mystisk "demo" musik, som man aldrig ville lytte til derhjemme, og det
gør bare man ikke gider blive og lytte mere på et ellers super anlæg.


Jeg kan kun tale for mig selv, men der er flere aspekter i den diskussion (som dukker op HVER gang): For det første, så
er der rent faktisk noget af dét som nogle opfatter som "demo musik", som ER det andre rent faktisk går og lytter til
derhjemme. Det er jo svært at ramme alle - især hvis man skal undgå at spille de samme fortærskede ting, fordi det nu
engang er dem der virker bedst overfor så mange som muligt (det er jo derfor de er fortærskede). Men klart, nogle er bedre
til at variere end andre. Jeg tror vi i vores rum spillede Diana Krall én gang hele weekenden, og dén ene gang fik vi så
"ballade" for hvorfor alle dog hele tiden spiller Diana Krall... Flere beklagede sig så over at alle spiller Trentemøller, men ikke
desto mindre var det dén plade folk blev ved med at bede mig om at sætte på... Så er det jo lissom lidt svært at gøre alle
tilfredse!


Men vi fik da skabt en De Nattergale trend



Jeg synes retfærdigvis, at jeg vil tilføje, at Tape Connection var blandt de absolut bedste til at spille lidt varieret musik - og i
øvrigt også spillere flere CD'er fra publikum.

Ærgeligt med det meget lille rum dog, selvom de små Monitor Audio faktisk var blandt de største overraskelser på messen
for mig.
Til top Vis frugtkompot's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frugtkompot
 
Raskolnikov
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 September 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 4606
Sendt: 22 November 2010 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

megholm skrev:
Rega havde verdenspremiere på deres nye DAC. Hørte den dog ikke, den stod og strak benene oppe på en reol, men jeg fik et
bilede af bagsiden der vidner om at det godt nok er en af de førtste de har fået med på udstillingen!




Nogle der hørte dacen?


__________________
Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
Til top Vis Raskolnikov's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Raskolnikov
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes