| Sendt: 16 Marts 2004 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er lige flyttet ind i en ny lejlighed, og er som det første ved at få styr på anlægget (alt det andet - seng, køkken badeværelse m.m. er jo selvfølgelig af mindre vigtig karakter). Min nye stue er lang, og indretningen gør at jeg er nødt til at spille på langs.
Som start er ht'erne (Dali Evidence 870) placeret med 2,5 m mellemrum, 50 cm til sidevæg og 90 cm til bagvæg. Lyttepositionen er på 2,7 m fra ht. Fra lyttepositionen (3 pers. lædersofa) til væggen bagved, er der 1,6 m. Opsætningen er uden vinkling.
Stuen er med glasloft, og den ene "væg" er et stort skydevindueparti, den anden en blanding af thermoruder og glasdør. Begge endevægge er gipsplader med rockwool og betonydervægge bag ved.
Med min nuværende lytteposition har jeg absolut ingen bas, diskant og mellemtone er derimod næsten perfekt. Hvis jeg læner mig frem i sofaen er bassen suveræn, og det samme når jeg står oprejst. Jeg har flyttet rundt på ht'ere og sofa så mange gange at gulvet snart skal udskiftes. Det eneste hæderlige resultat er opnået ved at flytte sofaen helt op af bagvæggen, men her lydder diskant og mellemtone som ren ghettoblaster.
Nu håber jeg i kan hjælpe mig med forslag, jeg får ikke resten af hyblen færdig før anlægget spiller
|