Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2025 | 15:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Tilbehør/tweaks
 HIFI4ALL Forum : Tilbehør/tweaks
Emne Emne: Airport Express > Denon AVR-1911 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Skovby
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 16:37 | IP-adresse registreret  

Goddag

Jeg har en gammel Airport Express (første model), som jeg skal have tilsluttet min nye Denon AVR-1911 receiver. På mit gamle anlæg, tilsluttede jeg bare med Mini jack -> Phono, men har hørt lidt om det kan lade sig gøre at overføre digitalt, med et optisk kabel, hvilket skulle give en noget bedre kvalitet fra iTunes.

Der er dog tre ting jeg er i tvivl om:

1. Er der nogen der ved om den første Airport Express model også understøtter "optisk digital lyd" via mini jack tilslutningen? Jeg ved de nye modeller gør, men ved ikke om det altid har været standard.

2. Understøtter min Denon AVR-1911 optisk digital tilslutning fra min Airport Express? Der er en "Optical in" på receiveren, men er i tvivl om den er lavet til lyd fra TV, eller om den også kan bruges til andre enheder. På billedet nedenfor der viser bagsiden af Denon AVR-1911, står der også (TV) under den digitale indgang (3. tilslutning set fra øverste venstre hjørne), så er lidt i tvivl.

3. Hvilket kabel skal  jeg bruge?

Håber I kan hjælpe :)

Til top Vis Skovby's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Skovby

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 18:38 | IP-adresse registreret  

1) Dig. out har været standard siden model 1.

2) Ja. Der står at indgangen er "assignable", dvs. at du et eller andet sted i menuen kan vælge hvilken indgang den skal bruges
til. Standard er nok TV jvf. teksten.

3) Et optisk toslink - 3.5mm minijack. Burde kunne fås i de fleste PC/elektronikbutikker.

/U.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes