Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. maj 2024 | 23:32   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Onkyo & B&W i stuen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 5
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 14:11 | IP-adresse registreret  

Velkommen til min lille hjemmebio

Nu har jeg efterhånden set en del hjemmebio'er herinde, og tænkte at der måtte være min tur til at vise mit udstyr frem. Mit setup bliver brugte 75% til spil (ps3)/ film og 25% musik. Synes efterhånden det er lige så stor fornøjelse at se film i stuen, som at gå i biografen... OG så sidder man jo meget bedre. I fremtiden skulle der gerne ske en udskiftning af baghøjtalere og anskaffes et Buttkicker LFE kit (Og det skete jo)

- Har tidligere haft store gulvhøjtalere, og mit forrige surround setup var 5.1 Cerwin-Vega! VE-serien... Jeg blev træt af de halvstore kasser og besluttede mig for at finde et setup som var fyisk lille og elegant, men stadig beholde den store biograflyd... Derfor startede jeg ud med at købe min Onkyo 906 (så var der i hvert fald ikke effektmangel) som bare spiller perfekt i mine ører... Derefter kiggede jeg på forskellige højtalere til fronten, og her var jeg på jagt efter nogle mindre standerhøjtalere. Da jeg så hørte CM1 for første gang var jeg solgt! Var simpelthen imponeret over at der kunne komme så meget vellyd ud af sådan et lille kabinet, og diskanten var dejlig varm, men stadig (efter min mening) fuld af detaljer. Derefter købte jeg sub og center til, og mangler nu at få skiftet baghøjtalere, MEN en buttkicker kommer før, da det er den fedeste fornemmelse ved film! Efter lidt køb af anlæg anskaffede jeg mig en brugt Sanyo Z3 og pludeslig var billedet 82" i stedet for 40"  Jeg besluttede dog hurtigt af udskifte Z3'eren til fordel for en ny DLP projektor der er full HD. Mit valg faldt på BenQW1000. Jeg har set demo i Odense Hifiklubben, men fatter ikke lige hvordan de har gjort billedet så dårligt??? Det er noget helt andet herhjemme, og den står bare knivskarp med mættede farver og god dybde

Ved anskafning af DLP projektor frygtede jeg for den omtalte regnbue-effekt, MEN kan ikke se det!! 

- Billeder af buttkicker side 4

- Billeder af den nye stue på side 2

- Nye baghøjtalere side 3

Her er en udstyrsliste:

Lyd:

Forstærker: ONKYO TX NR906 (silver)

Fronthøjtaler: BOWERS & WILKINS CM1 (højglans sort)

Centerhøjtaler: BOWERS & WILKINS CMC (højglans sort)

Baghøjtaler: CERWIN-VEGA! VE5M (står til udskiftning snarest) Udskiftet til B&W DS6 S3

Subwoofer: BOWERS & WILKINS ASW 10CM (højglans sort)

Billede:

TV: SAMSUNG 40A656 FULL HD

Projektor: BENQ W1000 FULL HD

Lærred: LISSAU RULLELÆRRED 182cm (82") - ER UDSKIFTET MED FAST RAMMELÆRRED (113")

Afspiller:

PS3 40gB

Samsung  BD-C8200 (kan optage, afspille Blu ray og har indbygget MPEG4 dvb-C tuner indbygget)

Til sidst lige et par screenshots

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 16:20 | IP-adresse registreret  

kunne være fint med et billede af dit anlæg og de resterende frontspeakers, selvom jeg må indrømme du har en flot sofa, sofabord og vase og tæppe og en flot hvid væg med flotte billeder og en flot lampe;)
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 17:41 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
kunne være fint med et billede af dit anlæg og de resterende frontspeakers, selvom jeg må indrømme du har en flot sofa, sofabord og vase og tæppe og en flot hvid væg med flotte billeder og en flot lampe;)

Haha! Fed kommentar Har de andre billeder liggende klar til at smide ind, men er lige i gang med at lure hvordan det skal gøres.... Tror nemlig det fylder for meget hvis jeg gør det på denne måde...

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 18:13 | IP-adresse registreret  

Så skulle det være på plads  Smid gerne en kommentar
Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Nydeligt.

Metaldomen, i dine front højtalere, ligner til forveksling, diskanten i JBL Ti1k. Håber den lyder lige så godt

 



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 18:43 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:

Nydeligt.

Metaldomen, i dine front højtalere, ligner til forveksling, diskanten i JBL Ti1k. Håber den lyder lige så godt

 

Synes i hvert fald CM1'erne har en rigtig behagelig og blød diskant som man bare kan høre på i timevis uden at blive træt af... Det var lidt det jeg faldt for ved dem, og så spiller de MEGET større end de ser ud (fysisk).

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 18:49 | IP-adresse registreret  

Jonas47 skrev:
JackD skrev:

Nydeligt.

Metaldomen, i dine front højtalere, ligner til forveksling, diskanten i JBL Ti1k. Håber den lyder lige så godt

 

Synes i hvert fald CM1'erne har en rigtig behagelig og blød diskant som man bare kan høre på i timevis uden at blive træt af... Det var lidt det jeg faldt for ved dem, og så spiller de MEGET større end de ser ud (fysisk).

Godt du er tilfreds. Altid rart, når man har investeret rigtigt. Dit Setup ser godt ud

Tror hvis du vinkler dine højtalere ind mod lytteposition, at du får bedre lyd, prøv og læs på Dolby, mener de siger 90-110 grader, nu hvor dine højtalere er bagved lytteposition, tror jeg det vil være fint med en 110 graders vinkling :-)



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 19:01 | IP-adresse registreret  

JackD skrev:
Jonas47 skrev:
JackD skrev:

Nydeligt.

Metaldomen, i dine front højtalere, ligner til forveksling, diskanten i JBL Ti1k. Håber den lyder lige så godt

 

Synes i hvert fald CM1'erne har en rigtig behagelig og blød diskant som man bare kan høre på i timevis uden at blive træt af... Det var lidt det jeg faldt for ved dem, og så spiller de MEGET større end de ser ud (fysisk).

Godt du er tilfreds. Altid rart, når man har investeret rigtigt. Dit Setup ser godt ud

Tror hvis du vinkler dine højtalere ind mod lytteposition, at du får bedre lyd, prøv og læs på Dolby, mener de siger 90-110 grader, nu hvor dine højtalere er bagved lytteposition, tror jeg det vil være fint med en 110 graders vinkling :-)

...Må være billederne der snyder så, for de skam vinklet ind mod lytte postion både front- og baght'er Dog peger fronterne ikke direkte imod midten, da jeg tit sidder på "langsiden" af sofaen og ser film...

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
JackD
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2033
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 20:36 | IP-adresse registreret  

Jonas47 skrev:
JackD skrev:
Jonas47 skrev:
JackD skrev:

Nydeligt.

Metaldomen, i dine front højtalere, ligner til forveksling, diskanten i JBL Ti1k. Håber den lyder lige så godt

 

Synes i hvert fald CM1'erne har en rigtig behagelig og blød diskant som man bare kan høre på i timevis uden at blive træt af... Det var lidt det jeg faldt for ved dem, og så spiller de MEGET større end de ser ud (fysisk).

Godt du er tilfreds. Altid rart, når man har investeret rigtigt. Dit Setup ser godt ud

Tror hvis du vinkler dine højtalere ind mod lytteposition, at du får bedre lyd, prøv og læs på Dolby, mener de siger 90-110 grader, nu hvor dine højtalere er bagved lytteposition, tror jeg det vil være fint med en 110 graders vinkling :-)

...Må være billederne der snyder så, for de skam vinklet ind mod lytte postion både front- og baght'er Dog peger fronterne ikke direkte imod midten, da jeg tit sidder på "langsiden" af sofaen og ser film...

Så er alt som det skal være

Mine fronthøjtalere er dog ikke vinklet, da jeg også hører musik, på dem.



__________________
Livet er for kort til kedeligt HIFI

M.v.h Jack

Min hjemmebio
Til top Vis JackD's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JackD Besøg JackD's Websted
 
RAZZER
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Maj 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 803
Sendt: 05 Juni 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Jonas47 skrev:

RAZZER skrev:
kunne være fint med et billede af dit anlæg og de resterende frontspeakers, selvom jeg må indrømme du har en flot sofa, sofabord og vase og tæppe og en flot hvid væg med flotte billeder og en flot lampe;)

Haha! Fed kommentar Har de andre billeder liggende klar til at smide ind, men er lige i gang med at lure hvordan det skal gøres.... Tror nemlig det fylder for meget hvis jeg gør det på denne måde...



Hehe, tak for resten af billederne, synes det ser rigtigt godt ud :)
Til top Vis RAZZER's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RAZZER
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 06 Juni 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

RAZZER skrev:
Jonas47 skrev:

RAZZER skrev:
kunne være fint med et billede af dit anlæg og de resterende frontspeakers, selvom jeg må indrømme du har en flot sofa, sofabord og vase og tæppe og en flot hvid væg med flotte billeder og en flot lampe;)

Haha! Fed kommentar Har de andre billeder liggende klar til at smide ind, men er lige i gang med at lure hvordan det skal gøres.... Tror nemlig det fylder for meget hvis jeg gør det på denne måde...



Hehe, tak for resten af billederne, synes det ser rigtigt godt ud :)

Fornøjelsen er på min side, og mange tak for rosen... Er efterhånden også ved at være tilfreds med både lyd, billede og udseende Egentlig elendig timing at købe en ny projektor sidst i foråret! hehe...

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 07 Juni 2010 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Jonas47 skrev:
RAZZER skrev:
Jonas47 skrev:

RAZZER skrev:
kunne være fint med et billede af dit anlæg og de resterende frontspeakers, selvom jeg må indrømme du har en flot sofa, sofabord og vase og tæppe og en flot hvid væg med flotte billeder og en flot lampe;)

Haha! Fed kommentar Har de andre billeder liggende klar til at smide ind, men er lige i gang med at lure hvordan det skal gøres.... Tror nemlig det fylder for meget hvis jeg gør det på denne måde...



Hehe, tak for resten af billederne, synes det ser rigtigt godt ud :)

Fornøjelsen er på min side, og mange tak for rosen... Er efterhånden også ved at være tilfreds med både lyd, billede og udseende Egentlig elendig timing at købe en ny projektor sidst i foråret! hehe...

Har du oprettet dit anlæg her på siden??

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 09 Juni 2010 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

ser satme lækkert ud, den dag mine CDMer skal skiftes ud, må jeg se om det ikke er CM serien der skal overtage

Fik også en demo af CDM1erne (var inde for at høre på en sub) og er du gal de spillede igennem. Helt uvirkeligt så meget lyd som kom ud af de små kasser.

kan se pladsen er lidt trang bagtil, du kunne jo overveje micropod som rear (du har jo subben til bunden). Bruger jeg selv sammen med mine CDM1ere og det virker ganske godt (mine micro er så første generation, men som rear gør det mig ikke det store). Ellers kan DS6 (de hedder vist DS3 idag) ogaå anbefales, havde dem selv før, men måtte sælges da jeg flyttede pga pladsmangel.



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 10 Juni 2010 kl. 23:01 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

ser satme lækkert ud, den dag mine CDMer skal skiftes ud, må jeg se om det ikke er CM serien der skal overtage

Fik også en demo af CDM1erne (var inde for at høre på en sub) og er du gal de spillede igennem. Helt uvirkeligt så meget lyd som kom ud af de små kasser.

kan se pladsen er lidt trang bagtil, du kunne jo overveje micropod som rear (du har jo subben til bunden). Bruger jeg selv sammen med mine CDM1ere og det virker ganske godt (mine micro er så første generation, men som rear gør det mig ikke det store). Ellers kan DS6 (de hedder vist DS3 idag) ogaå anbefales, havde dem selv før, men måtte sælges da jeg flyttede pga pladsmangel.

Mange tak Jamen kan kun anbefale CM-serien, synes de spiller lækkert, og ikke mindst meget behageligt... Dit setup ser bestemet heller ikke tosset ud men ærgelig med billedkvalieten... Hvordan spiller den H/K 355? Overvejede den meget, men endte med at smide flere penge efter en Onkyo 906 (har jeg ikke fortrudt)

Mht. baghøjtaler, så har du ret i at der ikke er for meget plads... det er nok også grunden til det har trukket lidt ud med at få nogle andre... De micro podspearkers var da en mulighed, men har selv overvejet B&W M1 (for at holde det i samme mærke)... DS3 bliver det ikke, da de koster det samme som CM1, og så vil jeg da hellere have sådan et sæt ekstra til bagkanalerne....

MEN opgradering af de sidste højtalere er lige lagt på hylden til fordel for en kommende buttkicker De små CV'er gør nu også jobbet OK indtil videre

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 11 Juni 2010 kl. 05:58 | IP-adresse registreret  

ja bare der er lidt lyd bagude, det er jo ikke alarmerende hvis de ikke er i samme serie.

Scandyna er mig forstået lavet i samarbejde med B&W, derfor de gule enheder i de nuværende.

Vidste ikke de DS3ere kostede så meget  mener jeg slap med 1000 for forgængeren (DS6thx) brugt for et sæt.

Jamen harman Kardonen imponere mig meget, den har en fed sound og masser af krafter (7x50W). Og så synes jeg designet er lige i øjet. Men det er smag og behag



__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 12 Juni 2010 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

ja bare der er lidt lyd bagude, det er jo ikke alarmerende hvis de ikke er i samme serie.

Scandyna er mig forstået lavet i samarbejde med B&W, derfor de gule enheder i de nuværende.

Vidste ikke de DS3ere kostede så meget  mener jeg slap med 1000 for forgængeren (DS6thx) brugt for et sæt.

Jamen harman Kardonen imponere mig meget, den har en fed sound og masser af krafter (7x50W). Og så synes jeg designet er lige i øjet. Men det er smag og behag

Det var også designet jeg først lagde mærke til Synes den er rigtig flot!

Mht. bagkanalerne, så synes jeg at blu ray har mixet bagkanalerne rigtig meget ind i lydsporet(i forhold til de fleste DVD'er), og bruger dem meget! Derfor synes jeg efterhånden også at baghøjtalere skal have en rimlig høj standard for virkelig at kunne følge med resten af systemet... SÅ ved sgu ikke om fx B&W m1 ville kunne klare opgaven tilfredsstillende... Måske skulle man finde et billigt sæt på DBA.dk og afprøve det?    

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 13 Juni 2010 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

ellers kan B&W DM601erne varmt anbefales, men det er igen større kasser. Måske DM600 de ligner så også dine front lidt.

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:
ellers kan B&W DM601erne varmt anbefales, men det er igen større kasser. Måske DM600 de ligner så også dine front lidt.

Det bliver nok ikke noget fra dm-serien, da jeg synes den lyder meget anderledes end cm (mere frembrusende) og så vil jeg gerne have noget der minder om højglans på mine fronter (også en af grundene til at M1 er i mine tanker)...

Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 
tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 2705
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

hmm XTZ er i højglans måske en af deres små modeller kunne du´

__________________
Tony

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax
 
Jonas47
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 24 April 2007
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 14 Juni 2010 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Har aldrig hørt XTZ, så ved ikke om de minder om lyden i cm?
Til top Vis Jonas47's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas47
 

Side af 5 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes