Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 08:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Komplet surround setup - råd vejledning ø (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sandager 1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2010
Lokalitet: Aalborg
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 22:00 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg skal ud og købe et komplet setup når jeg kommer hjem.

Setup'et skal bruges til både musik og film, nok 60% musik og 40% film. Jeg hører for det meste rock, pop og da også en slat trampermusik når jeg lige er i humør Embarrassed

Jeg sidder i øjeblikket i Afghanistan og har derfor ikke mulighed for at høre de forskellige modeller endnu, men om en måned så hjælper det på det. Jeg har derfor luret en del både her og andre steder samt besøgt et utal antal hjemmesider. Det er klart jeg skal ud og høre det inden der købes.

Jeg er i øjeblikket ved at udvælge et par forskellige setup der skal høres. I den forbindelse har jeg nogle spørgsmål jeg håber der er nogen der kan hjælpe med Big smile  

Smertegrænsen går ved 30.000 kr. Det er MAX

Jeg vil starte med højtalerne, da det jo er det der b.l.a  stiller lidt krav til receiveren. i hvert fald det ene valg.  

1) Da det skal bruges til 60% musik er jeg kommet frem til at fronthøjtalerne skal være af en nogenlunde kvalitet. Derfor tænker jeg:

front XTZ 99.38 + room analyzer + sub amp 1         til 12.265 (priser er omregnet fra SEK)
sub   XTZ 99 W12. 18         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;         &nbs p;     til 4.598         & nbsp;   (fyndbørsen)
3 x    XTZ 93 WMT shielded (ene er center)          ;     til 2.898

i alt 19.761 kr.

1. spørgsmål angåede dette setup? er sub amp til 1 eller 2 HT? dvs. skal der bruges 1 el. 2 til de 2 front HT?

Vil det være fint med 3 x 93 WMT shielded? eller er andet at foretrække? er nu lækkert med det hele i samme design.

2)

front    Dali ikon 8                                                                           til 15.000
sub      Dali ikon                                                                                    til 5.700
bag      Dali consept 2                                                                     til 2.198
center  Dali lektor LCR                                                                   til 1.999

i alt  24.897kr.

Det var de 2 setup jeg havde i tankerne har også overvejet B&W hvilket kommer til at ligge i samme prisleje som Dali, sådan da. Det er ikke muligt at køre det hele i Ikon serien, da det jo ellers ville løbe løbsk.

Der er jo en del til forskel, idet der for de MAX 30.000 også skal købes receiver.

Af Recevier har jeg tænkt på den nye onkyo 808 set til 7.570 kr. i tyskland. (180 W/Ch at 6 ohm, 1 kHz, 1 Channel Driven)

Jeg har ualmindeligt svært ved at gennemskue specifikationerne da de jo alle er målt forskelligt. Det er jo selvfølgeligt heller ikke helt så vigtigt med helt så mange watt, såfremt der vælges sepperat effektforstærker til bas i XTZ.

Hvad ligger der i samme prisgruppe med ca. de samme muligheder?

Kunne godt bruge lidt råd og vejledning.

Stuen er ca. 6,5 x 5 meter, med et indhak til altanen i det ene hjørne på ca. 4 M2. Det er lige 4 mdr. siden jeg har være hjemme :-), så det er nok lidt ukorekt.

Der kommer til at være ca. 5 meter fra sofa til fjernsyn, hvor front højtalerne skal stå på hver side.

Er villig til at vente lidt med alle tingene og så kun have stereo i starten, hvis det er det der skal til for at få nogle "rigtig" gode front HT eller recevier. Ved godt det selvfølgelig lyder forskeligt fra person til person, men kunne være rart hvis der er andet der skal overvejes til lytte turen/ene

Håber at få nogle brugbare svar, er jo totalt rookie Embarrassed

Hilsen Sandager
Til top Vis sandager 1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sandager 1

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes