Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 19:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Technics 5200 ny RIAA (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 19:27 | IP-adresse registreret  

Hej alle vinylfreaks!

Jeg får i løbet af sommeren mulighed for at få "mit eget kontor". Da jeg har en Thule ia60 i overskud, har jeg tænkt mig at flytte den ind i det ca. 10 kvadratmeter lille værelse. Jeg vil have fat i et par små, men gode højtalere, og så finder jeg min grammofon Technics 5200 frem, så jeg også kan høre vinylskiver derinde. Har en Rega 3 i stuen.

Og så kommer det: Min forstærker har ikke grammofonindgang. Hvilken RIAA vil I foreslå, jeg skal købe (MM).

På forhånd tak. MVH Ludvig 

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
anse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 05 Januar 2009
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 476
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

En Thorhauge kunne være et bud. Er selv rigtig glad for min riaa og mc fra hans billige serie.

Thorhauge
Til top Vis anse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anse
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Ja, Thorhauge laver noget rigtig fedt HIFI.

Jeg synes, at det er en lækker RIAA, han har konstrueret. Det er dog  lidt overkill til mine 10 kvadratmeter. Jeg kan ikke forestille mig, at min Technics 5200 kan leve op til den. Jeg har to forskellige pickupper, en original Technics og en Ortofon VMS 20 - tror jeg nok det er. De har ikke spillet meget, og lyder ok.

Jeg kan se, at du selv spiller på en Thorhauge. Det må lyde rigtig godt hos dig! Hvis jeg nu vinder meget mere end de sædvanlige 35 kr. i Lotto, så kan det være, jeg skal give Thorhauge et lyt!

Venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Du kan få en virkelig god RIAA i Hifi klubben fra Cambridge, den koster 600,- og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Jeg har haft cambridgen

__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Hermann. skrev:
Du kan få en virkelig god RIAA i Hifi klubben fra Cambridge, den koster 600,- og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Jeg har haft cambridgen

Hej!

Jeg har lige netop kigget på den Cambridge RIAA fra HIFIklubben. Den er jo nydelig, og spiller garanteret godt til prisen!. Måske jeg skulle investere i sådan en fyr? Det er lige før jeg tror, at den er bedre end min RIAA jeg har i stuen til Rega'en. Så kan jeg jo bytte rundt!

Mange hilsener fra Ludvig, og tak for venlig opmærksomhed.

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3734
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 00:35 | IP-adresse registreret  

ludvig skrev:

Hermann. skrev:
Du kan få en virkelig god RIAA i Hifi klubben fra Cambridge, den koster 600,- og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Jeg har haft cambridgen

Hej!

Jeg har lige netop kigget på den Cambridge RIAA fra HIFIklubben. Den er jo nydelig, og spiller garanteret godt til prisen!. Måske jeg skulle investere i sådan en fyr? Det er lige før jeg tror, at den er bedre end min RIAA jeg har i stuen til Rega'en. Så kan jeg jo bytte rundt!

Mange hilsener fra Ludvig, og tak for venlig opmærksomhed.

 

Du har altså hørt den, eller..?

 

Mvh.

Niels

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Nydelig spille denne 5200.

Er dit kontor til vinyl, foreslår jeg at du sælger din nuværende forstærker og anskaffer/bytter til det rette gear.

Foreslår det mest naturlige - en vintage receiver med alt indbygget, fra dengang vinyl var det man spillede, cost-no-issue  - analogt fra nål til HT, eksempelvis Marantz, Pioneer, Sansui .....  koster det samme som en ny RIAA, men sikkert bedre. Perfect match til din 5200.

http://www.dba.dk/receiver-sansui-3300-klas/id-66059818/ ( feinscmecher recieiver, relæ der slår til efter et sek etc, har selv haft den for godt 30 år siden ) !!!



Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 03:10 | IP-adresse registreret  

Jeg har ikke hørt Cambridgen fra HIFIklubben! Men den kan ikke være "ringere" end (B-tech).

For nogle år siden havde jeg en Sugden 48A med indbygget RIAA. Det spillede godt, syntes jeg. Men kendte heller ikke meget til andet. Og mine gæster syntes også det var fedt - i røg og damp.

I midtfirserne fik jeg min første cd-afspiller, og siden da har pladespilleren ikke snurret mange gange...

Jeg købte en Thule ia60 hos tapec. i Aarhus + en billig RIAA (B-tech), da jeg havde haft noget bøvl med Sugden'. Denne kombination spillede bedre end Sugden 48A - mente jeg. Jeg afhændede min Sugden til en kammerat, da jeg fik en ny forstærker igen (uden RIAA), og ikke ville have 3 forstærkere stående (for meget ROD).

Jeg har en kammerat og kollega, som havde en Rega 3, han ikke brugte, da han var gået 100% over til cd-mediet (Densen). Vi handlede, og min 5200 kom i plasticpose på en hylde blandt alt det andet ROD. Regaen spillede gennem B-tech og Thule og Lowther PM6a. Men Lowther er solgt til en flink højtalerhjemmebygger. Regaen er nu sat til min anden forstærker (B-tech/XTZ).

Jeg har ikke plads. Da min ældste datter flytter til Aarhus (UNI) regner jeg så med at overtage hendes lille kammer. Og måske flytte mine 500 lp'er derind også. Har pillet ledninger af ia60 og fået ryddet lidt op i ormegården - men er slet ikke færdig. Og har lige fået fat i den nye LP/cd/dvd med Jacob Bro. Og så var det jeg tænkte....

Den der Sansui ser spændende ud. Jeg er dog sikker på, at min kone nedlægger veto/brokker sig. Hun er ellers meget sød og forstående, og kan godt lide at lytte/spille høj musik - vi har næsten samme musiksmag (undtagen blues og hardcore Zappa osv.).

Mange venlige hilsener fra Ludvig

 

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Du kan jo fortælle konen at der også er radio i 
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 29 Maj 2010 kl. 02:55 | IP-adresse registreret  

Mon ikke at denne er noget mere spændende end Cambridge http://www.rega.dk/produkter_files/tilbehor/minifono.htm

Ellers kig på de billige fra Pro-ject, som efter min opfattelse er væsentligt bedre end Cambridge (har aldrig forstået dens
popularitet)
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
pvh1987
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 04 Februar 2008
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 21:16 | IP-adresse registreret  

Jeg vil også anbefale Rega's Mini-fono - den lyder rigtig godt.


__________________
Mit setup: Rega P9 pladespiller med Dynavector Karat 17D3, Rega Fono MC RIAA, Coda CSi Limited forstærker, Dali Mentor 2 højttalere og AKG K701 hovedtelefoner
Til top Vis pvh1987's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pvh1987
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 03 Juni 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Hej!

Jeg var ikke klar over, at REGA lavede deres egne phonoforstærkere. Hvor dum kan man være?

Har nu kigget på sagerne, og jeg ser, at REGA har en minifono til 595 kr. De har også en dyrere MM forstærker til 1650 kr. Mon ikke minifono er god nok til mig? REGA skriver selv, at den er rigtig god (selvfølgelig).

Og så skulle jeg jo mene, at den må passe til en REGA pladespiller!

Sidder lige nu og lytter til Alice In Chains "Dirt" og har lige lyttet til Morrissey "Swords" 2cd. Hov, det var vist et sidespring!

Takker for de mange "indspark".

Venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

Hej igen!

Så har jeg bestilt en REGA minifono. Glæder mig til at lytte og sammenligne!

Har forøvrigt bestilt et par "små" højtalere (93.23) hos Fyndbörsen i Sverige, med hvem jeg tidligere har handlet. Der skulle være to-tre ugers leveringstid, men fik en ny mail om, at højtalerne allerede var pakket og afsendt.

Så venter jeg bare på at indrette "kontoret". Men det har lange udsigter...

Jeg afprøver det nye udstyr i stuen, når det ankommer. Måske skulle jeg have bestilt et sæt standere samtidigt. Nå, det får nu vente!

Venlig hilsen Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 04 Juni 2010 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Tillykke med det nye. Det skal nok blive godt. XTZ er jo bare godt, og Rega plejer altid at spille godt med Rega. Det burde ikke
gå helt galt.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 
ludvig
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 Juli 2009
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 146
Sendt: 22 Juni 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

Må hellere meddele følgende:

Jeg har fået nye højttalere fra XTZ. Uden standere har jeg midlertidig placeret dem oven på mine gulvhøjttalere med noget liggeunderlagsskumgummi mellem. Den første omgang l.u.l.s.g. blev mast fladt pga. de små højttaleres vægt (+ 10 kg stk.). Men nu går det bedre..

Højttalerne er desværre placeret for højt, Men de spiller alligevel rigtig godt!

Fik en REGA minifono. Den er ganske udmærket. I lørdags spillede jeg en del lp'er. Bl.a. "Friday Night In San Fransisco" med de tre fantastiske guitarister Al, John og Paco.

Det lød bare sk... fedt! SÅDAN...

Spillede også Gentle Giant, Led Zeppelin, Gong osv

Venlig hilsen, og igen mange tak for "inputs"! Ludvig

Til top Vis ludvig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ludvig
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes