Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 11:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Argon SUB850 eller B&W ASW608 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sokr@tez
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 16:54 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg har følgende setup:

•  2 x Dali Suite 1,3 front
  •  1 x Dali Suite center
  •  2 x Dali Ikon Wall til baghøjtalere

Jeg mangler derfor en sub. De to subwoofere jeg har kig på Argon SUB850 eller B&W ASW608 er blevet anbefalet i Hifiklubben. Der er prisforskel på dem, så jeg har en formodning om, at B&W subben er overlegen. Men spørgsmålet går på, om det er nødvendigt, at have så tung en sub til mit anlæg. Kan Argon ikke være ok med det setup jeg har. Som jeg lige lyttede mig frem til, så var de begge meget hurtige i deres respons (kan man udtrykke det sådan) og det er måske allermest det jeg føler behov for fremfor en stor dominerende bas.

http://www.hifiklubben.dk/produkter/hojttaler/subwoofer

Nogen der har erfaringer med netop disse subs? 

Til top Vis Sokr@tez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokr@tez

Luggelaj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Marts 2008
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 26 Maj 2010 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hvis du er sikker på at du vil købe en af dem, så syntes jeg du skal spørge om du ikke må låne dem med hjem over weekenden.
Til top Vis Luggelaj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Luggelaj

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 27 Maj 2010 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Ud af de to nævnte vil jeg tage en Dali Basis 100

Jeg er totalt inhabil i denne tråd, men husk dog på at uanset hvad valget falder på, så er kvaliteten af din basgengivelse til en vis grad proportionel med prisen af din subwoofer. For billig og dårlig (ikke at Argon'en er dårlig den kan bare ikke følge med resten af dit system), så ender du med at slukke for den.

Mange undervurdere kvaliteten af en ordentlig basgengivelse og sparer således på indkøbet. Lad være med at spare her, så er pengene bare spildt.

Skal man blive inden for vores regi (HFK), så vil min anbefaling gå på Lektor subben.

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Sokr@tez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2010 kl. 22:16 | IP-adresse registreret  

Dali basis 100. Den har jeg ikke hørt - men de ville du anbefale over Argon og B&W?

Lektor subben, synes jeg måske lige bliver en tand for pebret.

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

se evt. på XTZ, har selv haft en 99w12 og den spiller satme godt, og så er finishen i top i piano

De kan ses ude på amagerbrogade hos danstv (hvis han altså lagerfører dem og har dem stående fremme, de står ihvertfald på hans hjemmeside)

Har selv en ældre B&W ASW500 nu (10" 70w) og har den kun pga 99w12eren er ALT for vild til den nye lejlighed

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Tallahassee
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Marts 2010
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Maj 2010 kl. 21:05 | IP-adresse registreret  

Ud fra det jeg lige kender og har hørt, ville jeg også vælge Basis 100 ;)

En større enhed og mere lyd. Ja, kabinettet er desværre også større, men det er altså det der sørger for mere lyd :)

Hvor stort rum kommer den til at stå/spille i?

Til top Vis Tallahassee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tallahassee

Sokr@tez
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Februar 2011 kl. 21:06 | IP-adresse registreret  

Jeg bumper lige denne tråd igen, for projektet røg lidt på standby.

Er der kommet nogle nye enheder, jeg bør tjekke ud? Ellers vil jeg lige prøvehøre de tre enheder, der nu er på bordet:

- Dali Basis 100
- B&W ASW608
- Argon SUB850 (hvor jeg dog fornemmer at de umiddelbare holdning ikke er til fordel denne?)

Rummet er ca. 30m2.

mfhansen82
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2011
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2011 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Du får lige en lille historie.

Jeg har en Dali Basis 100, som jeg endeligt fik taget mig sammen til at købe til fordel for min gamle Jamo Sub, som ellers har spillet FANTASTISK, men man skal jo følge med tiden. Ej gas, jeg ville gerne have en aktiv sub, så jeg kunne bruge forstærkerens kræfter på min satellitter (hvor fronterne nok snart skiftes ud med et par Concept 6). Anyways.

Jeg kom hjem med Dali'en, satte til op og til. Fik indstillet lyden og startet systemet op. Smed en film i. Jeg smed til at starte med scenen fra U571 hvor de bliver tæppebombet med dybdevandsbomber af den tyske destroyer. Og jeg må klart konstatere, subben svigtede langt fra. Jeg kunne nærmest fornemme bomberne springe.

Næsten film. Ringenes Herre - Return of the king. Scenen hvor Rohans ryttere skal kæmpe med de der elefant dimser. Og igen, når man hører lyden fra elefanternes fødder, så kan det igen mærkes.

På papiret mangler Basis 100 lidt i bunden. Basis 100 går ned til 32hz, mens eks. Concep sub'eb går ned til 29hz. Men jeg kan bestemt godt anbefale Basis 100.

Dog vil jeg give dig det samme råd, som de andre. Rend ned i en butik (Dali, så er det HFK) og lyt til dem. Jeg blev overbevist da jeg så den første scene fra Transformers i butikken. Jeg fik i første omgang ned efter en CV sub, men er bestemt ikke ked af Basis 100.

Til top Vis mfhansen82's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mfhansen82

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes