Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2025 | 16:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: bananstik, indflydelse på lydkvalitet, ha (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
winbug
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2007
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Jeg leder efter nogle banastik som vil passe godt til mit system, uden at farve lyden eller miste kvalitet(for har efter laangtid
endelig fundet et godt setup, som svinger gdt til mit behov).

Der skal selvfølgelig være en sammenhæng imellem pris og kvalitet, og passe til mit setup,
som består af:

CD: Arcam Alpha 8 (kabel mellem cd og forf. er ikke noget af dyr kvalitet, men et ganske "ok" tykt Lakrids kabel)
Eff.: Linn lk100 (linket mellem eff og forf. med et 50cm teralabs kabel til ca. 300kr)
forf. Linn Kairn Pro
Højtalere: Focal electra 1027be
Højtaler kabel: Standard Linn kabel (med linn banastik i eff. forst.)

Jeg har via en købes annonce herinde, blevet henvist til disse stik:
http://www.av-connection.com/?PGr=2052&ML=370

Men hvor STOR en betydning har kvaliteten af bananstik egentlig ???
Til top Vis winbug's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af winbug

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

Hej, det er jo nok at spørgsmål der er delte meninger om, dog er jeg af den opfattelse at man godt kan høre forskæld på om det er et billigt massing stik der er forgyldt eller om det er et stik der er lavet af copper som så er kræftig forgyldt eller rhodium belagt, forskellen vil ikke være som nat og dag, men trods alt hørbar.

Et lille tip som tidliger linn ejer : skift signalkablet mellem for og eff til linn black eller silver og lige ledes fra din arcam cd som vil lyde noger mere analog selv med det billig linn black.

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 15:26 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

winbug
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2010 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

dan a. skrev:

Hej, det er jo nok at spørgsmål der er delte meninger om, dog er jeg af den opfattelse at man godt kan
høre forskæld på om det er et billigt massing stik der er forgyldt eller om det er et stik der er lavet af copper som så er
kræftig forgyldt eller rhodium belagt, forskellen vil ikke være som nat og dag, men trods alt hørbar.

Et lille tip som tidliger linn ejer : skift signalkablet mellem for og eff til linn black eller silver og lige ledes fra din arcam cd
som vil lyde noger mere analog selv med det billig linn black.

Mange tak for svaret Dan.
Jeg vil prøve med Linn Black, for der findes vidst et par billige sæt herinde ...Lad mig da endelig få mere af den analoge
lyd, det behager bestemt mine ører.
Og så vil jeg prøve med de bananstik, som linket tidligere, for at starte et sted.

For en kort bemærkning, så køre jeg med Linn K20 HT kabler.
Vil jeg få et bemærkelsesværdig løft, ved at prøve nogle dyrer linn kabler, eller måske et helt andet mærke ?

Jeg er helt vild med den lyd og rytmik, som Linn gir mig, det er dejligt mørkt og tilbagelænet (ihvertfald på mine Focal) , men
vil samtidig godt ha "afrundet" min diskant en smule mere, ikke fordi den er skarp på nogen måde, men det vil ikke skade
hvis den kan blive en smule mere "silke blød".

Grunden til jeg spørger dig, er fordi jeg lige siddet og lyttet Vienna med ThueKay hos en kammerat,
og der nævnte han, at jeg skulle prøve at lade dig rådgive mig lidt

Mv Ronni Bech

dan a.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 18:53 | IP-adresse registreret  

winbug skrev:
dan a. skrev:

Hej, det er jo nok at spørgsmål der er delte meninger om, dog er jeg af den opfattelse at man godt kan
høre forskæld på om det er et billigt massing stik der er forgyldt eller om det er et stik der er lavet af copper som så er
kræftig forgyldt eller rhodium belagt, forskellen vil ikke være som nat og dag, men trods alt hørbar.

Et lille tip som tidliger linn ejer : skift signalkablet mellem for og eff til linn black eller silver og lige ledes fra din arcam cd
som vil lyde noger mere analog selv med det billig linn black.

Mange tak for svaret Dan.
Jeg vil prøve med Linn Black, for der findes vidst et par billige sæt herinde ...Lad mig da endelig få mere af den analoge
lyd, det behager bestemt mine ører.
Og så vil jeg prøve med de bananstik, som linket tidligere, for at starte et sted.

For en kort bemærkning, så køre jeg med Linn K20 HT kabler.
Vil jeg få et bemærkelsesværdig løft, ved at prøve nogle dyrer linn kabler, eller måske et helt andet mærke ?

Jeg er helt vild med den lyd og rytmik, som Linn gir mig, det er dejligt mørkt og tilbagelænet (ihvertfald på mine Focal) , men
vil samtidig godt ha "afrundet" min diskant en smule mere, ikke fordi den er skarp på nogen måde, men det vil ikke skade
hvis den kan blive en smule mere "silke blød".

Grunden til jeg spørger dig, er fordi jeg lige siddet og lyttet Vienna med ThueKay hos en kammerat,
og der nævnte han, at jeg skulle prøve at lade dig rådgive mig lidt

Mv Ronni Bech
Hej Ronni

Da jeg havde linn i årene 1999-2006 prøvede jeg flere gange med andre kabler, man kan sagtens finde kabler som gør enkelte parameter bedere, men som helhed lykkes det aldrig helt for mig, linn effektrinet spilder bare beder når det på et linn kabel smækket i røven af sig, dog syntes jeg at K400/600 lyder bedere en K20, men nu har dine focal'er jo singel-wire tilslutninger, så hvordan et K400 vil lyde når lederne lægges dobbelt det ved jeg ikke helt. Det samme gør sig gældende for signalkablerne, linn black og silver har fokus omkring mellemtonen, forskellen på de to er at silver spiller noget dyber og kraftiger bund og højde og brede perspektivet vokser også anseligt. En lille ting jeg dog aldrig fik afprøvet var Naim NAC5A, det har jeg hørt snak om at skulle fungere rigtig godt med linn effektf., skulle give lidt mere slam i bunden og give lidt mere upfront lyd en det lidt mere letflydende K400/600 kabel.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Maj 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Jeg kan også anbefale de stik som Jensen100 linker til. De er rigtig gode.
De er dog besværlige på den måde at de skal loddes på kablet. Men når det så er gjort, er de super.

mvh

Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 02:31 | IP-adresse registreret  

+1 til de stik. De kan dog også fåes med skruemontering, hvis det passer dig bedst.

Mht kabel, kunne dette være en mulighed. Bliver lavet samme sted som Linn og Naim. Tag ikke fejl af at det er billigt og tyndt.
Det lyder fremragende, ihvertfald her i mit system:

http://cgi.ebay.co.uk/Microphonic-Audio-Superior-Loudspeaker -Cable-2-x-3m-/110534397272?
cmd=ViewItem&pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item19 bc5d0d58#ht_500wt_1029
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker

klc-audio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

http://cgi.ebay.co.uk/Banana-plugs-BFA-4-x-screw-fix-linn-ar cam-cyrus-/260604672418?
cmd=ViewItem&pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&hash=item3c ad3fb9a2#ht_3256wt_1009
Til top Vis klc-audio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af klc-audio

Jensen100
Lukket konto
Lukket konto
Hedder nu NHJ4

Bruger siden: 23 November 2009
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 24 Maj 2010 kl. 15:35 | IP-adresse registreret  

klc-audio skrev:
http://cgi.ebay.co.uk/Banana-plugs-BFA-4-x-screw-fix-linn-ar cam-cyrus-/260604672418?
cmd=ViewItem&pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&has h=item3c ad3fb9a2#ht_3256wt_1009

http://cgi.ebay.co.uk/Banana-plugs-BFA-4-x-screw-fix-linn-ar%20cam-cyrus-/260604672418? cmd=ViewItem&pt=UK_Computing_CablesConnectors_RL&has h=item3c ad3fb9a2#ht_3256wt_1009

Til top Vis Jensen100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jensen100 Besøg Jensen100's Websted

winbug
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2010 kl. 16:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle,

Mange tak for jeres interesse og svar!

Der vist efterhånden ikke nogen tvivl om at de BFA bananer ,er noget som jeg skal prøve, så jeg bestiller 10stk, så får jeg også
lidt på lageret igen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes