| Forfatter |
|
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
jeg har en gammel pladespiller (Technics Quartz SL-Q3) og en gammel beocenter 1600. Og det fungerer egentligt fint nok. Pladerne lyder godt.
MEN... Jeg har så et par enkelte nye plader (nye som både nye -ikke brugte, og nye som nyudgivelser) som når de afspilles giver et skratten i højtalerne. Jeg har afspillet andre plader og ingen af de andre gør det. Kun de her to tre stykker...
Hvorfor? Kan nogen hjælpe ?
|
| Til top |
|
| |
erlingt Forum Bruger


Bruger siden: 31 December 2008 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1532
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis den samme støj kommer på de samme plader på samme sted på pladerne, når de afspille på begge grammofoner, så er det nok fejl på pladerne.
Ellers er en skratten i forbindelse med afspilning ofte et tegn på, at nåletrykket er for lavt. Så du kunne jo lige prøve at sætte nåletrykket lidt op, og så se om det gør en forskel.
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
gør jeg det på den der store runde som sidder bagerst på armen og som når man drejer for meget den ene vej så ryger armen i vejret?
den går fra 0 til 3,5. men det giver ikke så meget mening for man kan dreje den to omgange så hvor er 0? eller lægger man til? der er også en der hedder anti-skating...
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov fik det måske til at lyde som om jeg har to pladespillere; beocenter 1600 er min "forstærker".
|
| Til top |
|
| |
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
TueL skrev:
| den går fra 0 til 3,5. men det giver ikke så meget mening for man kan dreje den to omgange så hvor er 0? eller lægger man til? der er også en der hedder anti-skating... |
|
|
Det er ikke den der hedder anti-skating. Prøv at søge her i forum, der er et par tråde der detaljeret beskriver hvordan man gør.
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
har søgt lidt og fundet nogle okay guidelines.
har prøvet at justere lidt på den og vaske dem blidt med en svamp og lunkent vand. pladen knaser lidt nu, men ikke den skratten der før var i vokalen. tænker den knasen nok kommer fordi pladen måske er lidt fugtig...
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil I egentligt anbefale sådan en børste til at rengøre dem med eller sådan en spray med klud. Har søgt lidt på nettet, men kan ikke rigtigt finde ud af hvad der bedst...
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
TueL skrev:
|
Hej,
jeg har en gammel pladespiller (Technics Quartz SL-Q3) og en gammel beocenter 1600. Og det fungerer egentligt fint nok. Pladerne lyder godt.
MEN... Jeg har så et par enkelte nye plader (nye som både nye -ikke brugte, og nye som nyudgivelser) som når de afspilles giver et skratten i højtalerne. Jeg har afspillet andre plader og ingen af de andre gør det. Kun de her to tre stykker...
Hvorfor? Kan nogen hjælpe ?
|
|
|
begynd med at finde brugsvejledningen på vinylengine.com -
http://www.vinylengine.com/library/technics/sl-q3.shtml
så kan du opsætte pladespilleren korrekt, mht nåletryk og antiskating
rensebørster til plader kan du nok enten finde i en radioforretning eller på nettet
http://dj.eskildsen.dk/shop/dj-tilbehoer/stanton/vc-1-plader ens.html __________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
tusind tak. jeg har den gamle brugsvejledning på min computer. er dog ikke helt så god til at tyde den, men syntes efter at have drejet lidt på den, at det er blevet bedre (+at jeg vaskede vinylpladen).
kigger efter en børste. hvor meget kvalitetsforskel er der på dem prisen medregnet?
|
| Til top |
|
| |
jan_stevns Forum Bruger


Bruger siden: 16 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 3852
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Åehh - det ved jeg ikke - jeg bruger stadig min 20+ år gamle Manual Parastat
__________________ -Jan@tecdata.dk
..... en Rigtig Receiver vejer over 30 Kg
|
| Til top |
|
| |
TueL Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2009 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 88
|
| Sendt: 18 Maj 2010 kl. 21:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
 fair nok! tak for hjælpen. det er utroligt hvad støv kan gøre ved lyden
|
| Til top |
|
| |
tobiasj Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Jeg har et spørgsmål til samme pladespiller. Ifølge manualen kan den indstilles til max 2,5 g nåletryk. Men drejeskiven på vægtloddet går fra 0 til 3,5, og den kan kun nå ind til lige under 2 når jeg indstiller trykket fra 0 (hvor armen svæver frit). Jeg har en Ortofon OMB 5E pickup, hvis anbefalede tryk er 1,75 g. Jeg ville blive glad for vejledning. På forhånd tak.
|
| Til top |
|
| |
janils Branchemedlem

Pladespilleren.dk
Bruger siden: 02 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3096
|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
At du ikke kan skrue den længere ind skyldes din meget lette pickup. Med en tungere pickup vil du starte med kontravægten længere fra omdrejningspunkter og så kan du få den op på 3,5 gram.
Din arm kan jo bruges med mange andre pickupper - men lige med din OMB 5E vil du opleve dette fænomen.
__________________ Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
|
| Til top |
|
| |
tobiasj Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2011 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2
|
| Sendt: 13 Marts 2011 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dvs. at jeg godt kan regne med at 1,75 er lig 1,75 gram? Jeg vil helst undgå at skulle investere i diverse vægte for at kunne lytte til min punk rock
|
| Til top |
|
| |