Tilbage til HIFI4ALL.DK 27. juni 2026 | 17:46   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: 1210 og riaa valg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hej alle
Jeg har lige købt en 1210'er efter jeg har stået uden pladespiller i næsten et år. Der sidder en Ortofon Concorde Pro S PU på den og det eneste jeg mangler er en riaa der passer til PU'en så den kan komme til at spille. Men jeg kan ikke finde ud af hvilken type PU det er. MM? MC? Nogen der kan fortælle mig det?

I første omgang skal jeg bare have den til at spille så riaa'en skal være billig, helst omkring 3-400 kr og brugt. Nogen gode forslag?

Jeg ved godt det ikke er en særligt god PU og jeg har også en Grado Gold etellerandet liggende i en flyttekasse som jeg først kan komme til til efteråret, så til den tid skal der bruges tid på at få det til at lyde godt, nu skal den bare kunne spille.

På forhånd tak for hjælpen.

/M
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 
Zakken
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 Juni 2005
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 765
Sendt: 13 Maj 2010 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Det er en MM pickup.

Til 3-400.- ved jeg ikke hvad du kan finde, afhænger vel lidt af udbuddet på nuværende tidspunkt. Hold di g dog langt væk fra Nad´s PP og PP2, mage til ulden og træls lyd skal man lede længe efter.

Til top Vis Zakken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zakken
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Måske en vintage receiver/forstærker ala Marantz/Pioneer/Sansui i den blå avis eller på Ebay - de har alle indbygget forforstærker til pladespiller - typisk 2 indgange Phono1 og 2. Sådan en fås fra 500 - 2.000.

Gerne fra ca 1978, har en ide om at udstyr fra ca samme år spiller godt sammen. Vinyl spilles bedst på analogt udstyr.

http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-marantz/id-65981264 /

http://www.dba.dk/integreret-forstaerker-ande/id-66117920/

http://www.dba.dk/receiver-sansui-3300-klas/id-66059818/ ( havde denne for godt 30 år siden, kvalitets receiver med blød dejlig lyd )




Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
A127
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 19 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 716
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:50 | IP-adresse registreret  

Jeg ville hapse denne Sansui 
Til top Vis A127's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af A127
 
kyhn
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 3396
Sendt: 14 Maj 2010 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

til de penge er det vel bare at sortere efter pris og købe den billigste. Om NAD xxx lyder ringere til prisen end andet tror jeg ikke du skal hænge dig så meget i.

Når du så får lyst og råd, så kan du købe en ordentlig PU og en RIAA der matcher

 

Til top Vis kyhn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kyhn
 
MortenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 April 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 132
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:00 | IP-adresse registreret  

Hej
Tak for links og forslag, men jeg har desværre ikke plads til at have en ekstra reciever stående. Kører desuden med aktive højttalere så skal bare bruge en ren riaa.
Bor i Tyskland (Berlin) for tiden og jeg synes det er lidt svært at finde brugt udstyr hernede, udover ebay. Er der nogen af jer der kender nogle gode steder hernede?

/M
Til top Vis MortenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MortenJ
 
quad
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Oktober 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1002
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

http://www.audio-markt.de/

__________________
So long and thanks for all the fish.
Til top Vis quad's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af quad
 
Hermann.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 April 2007
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 2168
Sendt: 15 Maj 2010 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Det du har behov for er denne:

http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/pladespiller/ca mbridge_540p_riaa_forforstaerker_sort.htm

Den har fin lyd og passer til din pick up. Jeg har prøvet den og den er meget bedre end den NAD som hifiklubben også har. Du kan måske finde en brugt, men det kan være svært.



__________________
Venlig hilsen
Hermann
Til top Vis Hermann.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hermann.
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes