Hej her på HIFI4ALL!
Jeg er liddt i tvivl om hvor langt jeg skal gå i valget af pladespiller til mit anlæg. Jeg vil gerne finde en der macher mit anlæg
bedst muligt. Det vil sige at jeg ikke vil smide for mange penge efter en pladespiller, der alligevel ikke kommer til sin ret på
mit anlæg, samtidig med at den heller ikke skal være for dårlig. Jeg vil ramme
balancen hvor pladespiller og resten af
mit anlæg fungerer godt sammen. :-)
Mit nuværende anlæg:
Højttalere: Dali 850
Forstærker: Thule IA150B (balanceret forstærker på 150W)
DAB radio: Thule TU150
Derudover har jeg en NAD Phono preamp PP-1 enhed.
CD afspiller: NAD DVD/CD player T512
DAC: Cambridge Auio - DacMagic
Billeder af Sagerne:
Forstærker & DAB:
CD afspiller & DAC:
Højttaler:
Jeg har tidligere brugt en B&O (en jeg har 'lånt' af min fatter) m. tangential arm og en ny MMC 2 pickup. Men jeg har haft
problemer med motoren på denne.
Først begyndte motoren at sige en 'tikke-tikke-tikke' lyd. Denne fik jeg skiftet til en anden moter. Problemet er at nu kan
motoren ikke holde hastigheden. Når man starter ud med at afspille plader på B&O'en kører den fint. Men ind i mellem slår
den ud i hastighed og kører lige pluseligt for hurtigt. Det hjælper ikke at 'fin-indstille' hasigheden, da den ikke kan holde
hastigheden konstant. Jeg har mistanke om at det er fordi at motoren ikke passer til den B&O model jeg har (lånt).
Resultatet er at den pladespiller jeg har pt. ikke er til at holde ud at høre på...
- Så hvis jeg skal køre videre i B&O -sporet, har jeg en MMC 2 picup til rådiged allerede. Her kan jeg vælge at reperere den
eksisterende pladespiller (endnu en gang), eller købe en brugt og sætte min MMC 2 pickup over på den.
- Ellers kan jeg gå ud og købe nyt eller brugt. Det ser ud til at der er masser af brugte spillere på markedet. Jeg har
eksempelvis kigget lidt på: Rega Planar 3, Thorens TD 318, Rotel RP-855, som alle kan skaffes brugte til lidt under 2.000 kr.
Mit spørgsmål er så: Skal jeg højere op i prisklasse for at finde noget der 'macher' mit anlæg. Jeg vil jo gerne have noget
der spiller godt. Jeg har masser af nye og brugte LP'er og har tænkt mig at blive ved at købe LP'er. Men pladespilleren skal
ikke være 'overkill' ifht. anlægget, og jeg er ikke rig, så derfor kigger jeg mest efter brugt.
Er der andre med Thule-anlæg, eller Dali 850, som har erfaringer med pladespillere? Hvis ja hvilke pladespillere har det
fungeret godt sammen med.
Folk er meget velkomne til at komme med gode råd...
Mvh. TJuhl
__________________
Thank you Bob!