| Forfatter |
|
mikeaarup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej drenge... og piger, bevares!
Jeg var så uheldig at min kære nevø kom i nærkamp med min Rega og Grado, så døde gradoen, og jeg har ingen musik.
Da min søn selv snart kommer i den nysgerrige pilfingrede alder, ville jeg ikke bruge en milliard på en ny PU. Så ned til
flinke Jan nede i "klubben" i Randers og købe en DENON DL-103 MC... MEN læser så senere at de anbefaler en stepup
transformator..
Der kunne jeg så godt bruge nogle gode råd fra jer af, for jeg er stadig ret ny i vinylerne. Vil sådan en low output satan
kunne give hul igennem via RIAAen i min DENON klods? I så fald jeg køber en stepup trafo, kan jeg vel også være så
uheldig at give lidt for meget diskant til et i forvejen godt fremme PMA+POA sæt + DIY højtalere..
ALTSÅ:
Skal jeg bruge step up?
Hvilken? / DIY?
Ploven er forresten en gammel Rega Planet
MVH
Mike
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis phonoindgangen på forstærkeren ikke kan skiftes mellem MM og MC, skal du bruge en step-up.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
mikeaarup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
mcs_5 skrev:
Hvis phonoindgangen på forstærkeren ikke kan skiftes mellem MM og MC, skal du bruge en step-up.Venlig
hilsenMikkel C. Simonsen
|
|
|
Det kan den skam, der er både mm og mc..
Så jeg er off the hook?
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så behøver du ikke bruge en step-up. Det kan stadig give bedre resultater med en god ekstern step-up og evt. RIAA, men det er ikke nødvendigt.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
magic Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som regel er indbyggede MC-step-up kun en nødløsning.
Hvis din pick up ikke er lukket op endnu, skulle du prøve at bytte den til en blå Ortofon
2M. Jeg tror at Denon'en er for tung til din Rega arm.
2M lyder rigtig godt til prisen, som er omkring de kr. 1.000,00
Held og lykke
|
| Til top |
|
| |
mikeaarup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satans.. Jan foreslog ellers Denonen, da jeg havde den blå 2m i sigte.
Nu er den ældgamlet planet med s-arm og ikke de traditionelle lige som planar'ene, har det ikke noget at sige? Den skal alligevel have et nåletryk
på 2,3gr.
Er det helt noget hø jeg er på vej ud i?
|
| Til top |
|
| |
mcs_5 Branchemedlem

Dantimax
Bruger siden: 09 April 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1605
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den gamle Lustre arm burde passe fint til en DL-103.
Venlig hilsen
Mikkel C. Simonsen
|
| Til top |
|
| |
magic Forum Bruger


Bruger siden: 03 December 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 7
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Undskyld, havde ikke set det var en planet med den s-armen. Så tror jeg den er god nok.
Eneste hale er så bare den indbyggede MC. Mener stadig at den blå 2M vil lyde bedre på MM.
Har du prøvet at lytte til Denon før købet ? Den har bestemt charme og er ikke uden evner,
men den kan altså ikke rende fra sin alder.
|
| Til top |
|
| |
mikeaarup Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det trælse var at han ikke havde nogen hjemme:-( Men sådan en denon må man da kunne komme af med igen, hvis det er
tusind tak før jeres hjælp
|
| Til top |
|
| |
Solvin Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 01 September 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1263
|
| Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikeaarup skrev:
Hej drenge... og piger, bevares!
Jeg var så uheldig at min kære nevø kom i nærkamp med min Rega og Grado, så døde gradoen, og jeg har ingen musik.
Da min søn selv snart kommer i den nysgerrige pilfingrede alder, ville jeg ikke bruge en milliard på en ny PU. Så ned til flinke Jan nede i "klubben" i Randers og købe en DENON DL-103 MC... MEN læser så senere at de anbefaler en stepup transformator..
Der kunne jeg så godt bruge nogle gode råd fra jer af, for jeg er stadig ret ny i vinylerne. Vil sådan en low output satan kunne give hul igennem via RIAAen i min DENON klods? I så fald jeg køber en stepup trafo, kan jeg vel også være så uheldig at give lidt for meget diskant til et i forvejen godt fremme PMA+POA sæt + DIY højtalere..
ALTSÅ:
Skal jeg bruge step up?
Hvilken? / DIY?
Ploven er forresten en gammel Rega Planet
MVH
Mike |
|
|
Læs lidt her, så er du kørende, i den grad http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76963&P N=1&TPN=36
Mvh
Torben
|
| Til top |
|
| |
Tweaker Forum Bruger


Bruger siden: 14 November 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1750
|
| Sendt: 10 Maj 2010 kl. 01:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikeaarup skrev:
Det trælse var at han ikke havde nogen hjemme:-( Men sådan en denon må man da kunne komme af
med igen, hvis det er
tusind tak før jeres hjælp |
|
|
Lidt ro på  DL 103 er ikke for ingenting en klassiker. Jeg tror den vil passe fint sammen med dine forstærkere, og vil sikkert
spille fint med den indbyggede MC forstærker. Jow, det kan da gøres bedre med en ekstern til en pæn sum penge, men det er
altså ikke en nødvendighed. Du kan sikkert godt blive glad for den lyd du får ud af det.
|
| Til top |
|
| |