Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 17:21   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: DENON DL-103 PU og PMA 1560 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikeaarup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret  

Hej drenge... og piger, bevares!

Jeg var så uheldig at min kære nevø kom i nærkamp med min Rega og Grado, så døde gradoen, og jeg har ingen musik.

Da min søn selv snart kommer i den nysgerrige pilfingrede alder, ville jeg ikke bruge en milliard på en ny PU. Så ned til
flinke Jan nede i "klubben" i Randers og købe en DENON DL-103 MC... MEN læser så senere at de anbefaler en stepup
transformator..

Der kunne jeg så godt bruge nogle gode råd fra jer af, for jeg er stadig ret ny i vinylerne. Vil sådan en low output satan
kunne give hul igennem via RIAAen i min DENON klods? I så fald jeg køber en stepup trafo, kan jeg vel også være så
uheldig at give lidt for meget diskant til et i forvejen godt fremme PMA+POA sæt + DIY højtalere..

ALTSÅ:

Skal jeg bruge step up?

Hvilken? / DIY?

Ploven er forresten en gammel Rega Planet

MVH

Mike
Til top Vis mikeaarup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikeaarup
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

Hvis phonoindgangen på forstærkeren ikke kan skiftes mellem MM og MC, skal du bruge en step-up.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
mikeaarup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:26 | IP-adresse registreret  

mcs_5 skrev:
Hvis phonoindgangen på forstærkeren ikke kan skiftes mellem MM og MC, skal du bruge en step-up.Venlig
hilsenMikkel C. Simonsen


Det kan den skam, der er både mm og mc..

Så jeg er off the hook?
Til top Vis mikeaarup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikeaarup
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Ja, så behøver du ikke bruge en step-up. Det kan stadig give bedre resultater med en god ekstern step-up og evt. RIAA, men det er ikke nødvendigt.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
magic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 December 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Som regel er indbyggede MC-step-up kun en nødløsning.

Hvis din pick up ikke er lukket op endnu, skulle du prøve at bytte den til en blå Ortofon

2M. Jeg tror at Denon'en er for tung til din Rega arm.

2M lyder rigtig godt til prisen, som er omkring de kr. 1.000,00

 

Held og lykke

Til top Vis magic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magic
 
mikeaarup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Satans.. Jan foreslog ellers Denonen, da jeg havde den blå 2m i sigte.

Nu er den ældgamlet planet med s-arm og ikke de traditionelle lige som planar'ene, har det ikke noget at sige? Den skal alligevel have et nåletryk
på 2,3gr.

Er det helt noget hø jeg er på vej ud i?
Til top Vis mikeaarup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikeaarup
 
mcs_5
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Dantimax

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 1605
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Den gamle Lustre arm burde passe fint til en DL-103.

Venlig hilsen

Mikkel C. Simonsen
Til top Vis mcs_5's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mcs_5 Besøg mcs_5's Websted
 
magic
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 03 December 2008
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 7
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 14:59 | IP-adresse registreret  

Undskyld, havde ikke set det var en planet med den s-armen. Så tror jeg den er god nok.

Eneste hale er så bare den indbyggede MC. Mener stadig at den blå 2M vil lyde bedre på MM.

Har du prøvet at lytte til Denon før købet ? Den har bestemt charme og er ikke uden evner,

men den kan altså ikke rende fra sin alder.

Til top Vis magic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af magic
 
mikeaarup
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 110
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Det trælse var at han ikke havde nogen hjemme:-( Men sådan en denon må man da kunne komme af med igen, hvis det er

tusind tak før jeres hjælp
Til top Vis mikeaarup's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikeaarup
 
Solvin
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 01 September 2006
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 1263
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

mikeaarup skrev:
Hej drenge... og piger, bevares!

Jeg var så uheldig at min kære nevø kom i nærkamp med min Rega og Grado, så døde gradoen, og jeg har ingen musik.

Da min søn selv snart kommer i den nysgerrige pilfingrede alder, ville jeg ikke bruge en milliard på en ny PU. Så ned til
flinke Jan nede i "klubben" i Randers og købe en DENON DL-103 MC... MEN læser så senere at de anbefaler en stepup
transformator..

Der kunne jeg så godt bruge nogle gode råd fra jer af, for jeg er stadig ret ny i vinylerne. Vil sådan en low output satan
kunne give hul igennem via RIAAen i min DENON klods? I så fald jeg køber en stepup trafo, kan jeg vel også være så
uheldig at give lidt for meget diskant til et i forvejen godt fremme PMA+POA sæt + DIY højtalere..

ALTSÅ:

Skal jeg bruge step up?

Hvilken? / DIY?

Ploven er forresten en gammel Rega Planet

MVH

Mike

 

Læs lidt her, så er du kørende, i den grad   http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=76963&P N=1&TPN=36

 

Mvh

Torben

Til top Vis Solvin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Solvin
 
Tweaker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 14 November 2007
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 1750
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 01:15 | IP-adresse registreret  

mikeaarup skrev:
Det trælse var at han ikke havde nogen hjemme:-( Men sådan en denon må man da kunne komme af
med igen, hvis det er

tusind tak før jeres hjælp


Lidt ro på DL 103 er ikke for ingenting en klassiker. Jeg tror den vil passe fint sammen med dine forstærkere, og vil sikkert
spille fint med den indbyggede MC forstærker. Jow, det kan da gøres bedre med en ekstern til en pæn sum penge, men det er
altså ikke en nødvendighed. Du kan sikkert godt blive glad for den lyd du får ud af det.
Til top Vis Tweaker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tweaker
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes