Tilbage til HIFI4ALL.DK 28. juni 2026 | 16:18   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Pladespillere
 HIFI4ALL Forum : Pladespillere
Emne Emne: Mørch up-4 vs DP-6 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 18:44 | IP-adresse registreret  

Er der nogen der har erfaring med Mørch up-4 vs DP-6?

 

Mvh

Frank.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2063
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Desværre ikke. Men de står højt på ønskelisten, så jeg lytter lige med her.

mvh

Præsten

__________________
2A = 101010
DEQX-bruger/supporter

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:51 | IP-adresse registreret  

UP-4 er svær at sætte op. Den har det typiske unipivot "wobble" som man kan være mere eller mindre overfølsom over for. Jeg bryder mig ikke om det.

DP-6 er en LANGT bedre arm. Den virker mere stabil og passer også bedre til de fleste pickupper.

Jeg har prøvet at sætte pladespillere op med begge arme og med DP-6 gik det som en leg. UP-4 er mildt sagt noget drilsk, specielt hvis den skal sidde på en pladespiller med flydende ophæng.

Jeg ville bestemt ikke være i tvivl om hvad jeg skulle vælge.


__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:00 | IP-adresse registreret  

Jeg havde det svært med min UP4 i starten - indtil jeg fik hældt silikone i den - siden synes jeg den ter sig rigtig godt - og den giver fornemme arbejdsbetingelser til min ortofon MC Supreme

Men en DP6 i 12" version - måske i en costom udgave fra mørch i sort og guld - nam nam

bjørn som desværre ikke er blandt os mere havde en UP4 på en gammel Linn med en sjov Amerikans pickup som var hverken MM elle MC eller MI men et eller andet electro-system - det lød helt vild godt




__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:04 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
UP-4 er svær at sætte op. Den har det typiske unipivot "wobble" som man kan være mere eller mindre overfølsom over for. Jeg bryder mig ikke om det.

DP-6 er en LANGT bedre arm. Den virker mere stabil og passer også bedre til de fleste pickupper.

Jeg har prøvet at sætte pladespillere op med begge arme og med DP-6 gik det som en leg. UP-4 er mildt sagt noget drilsk, specielt hvis den skal sidde på en pladespiller med flydende ophæng.

Jeg ville bestemt ikke være i tvivl om hvad jeg skulle vælge.

Hvad mener du med wobble?

Jeg havde lidt problem med opsætning af min up-4, men det viste sig at være vatterpasset det ikke var nøjagtig :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
micma18
Branchemedlem
Branchemedlem

HM Elektronik

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2120
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 20:09 | IP-adresse registreret  

sigma6 skrev:

Hvad mener du med wobble?

Mon ikke, at den kæntre / vipper fra side til side...

Til top Vis micma18's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micma18
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

micma18 skrev:
sigma6 skrev:

Hvad mener du med wobble?

Mon ikke, at den kæntre / vipper fra side til side...

Jeg synes bare det lyder underligt, at man ikke kan lide en arm fordi den vipper fra side til side når den skal monteres? :-)

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3096
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:49 | IP-adresse registreret  

Det skal du have ret til at synes Sigma6. Jeg bryder mig heller ikke så meget om pladespillere med flydende ophæng eller højttalere med alu-domer. Og jeg kan slet ikke lide lever!

Jeg har efterhånden haft flere arme - både etpunktsophængte, trådophængte, luft og meget andet. Det har noget med den daglige betjening og "bruger-venlighed" at gøre. En UP-4 kan spille helt fint, men jeg får hele tiden denne "løse" fornemmelse når jeg skal handle armen.

Jeg kørte i mange år med en Mayware Formular 4 som også er UP. Men dengang skulle det hele være let, luftigt og beregnet til meget højkompliante MM pickupper. Nu er det tunge MC pickupper med lav compliance og så skal armene være mere stabile og tillidsvækkende. Det gælder på alle planer - også når man skal betjene dem.

Min DV507 mk II er f.eks. lige det modsatte af uni pivot - stor tung og meget robust. Jeg har også en Schröder Ref. som hænger i en tråd. Den minder på mange måder om en uni pivot.



__________________
Jan Nielsen
Music is all about the groove, and you don't find grooves on a cd......
Til top Vis janils's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af janils Besøg janils's Websted
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

janils skrev:
Det skal du have ret til at synes Sigma6. Jeg bryder mig heller ikke så meget om pladespillere med flydende ophæng eller højttalere med alu-domer. Og jeg kan slet ikke lide lever!

Jeg har efterhånden haft flere arme - både etpunktsophængte, trådophængte, luft og meget andet. Det har noget med den daglige betjening og "bruger-venlighed" at gøre. En UP-4 kan spille helt fint, men jeg får hele tiden denne "løse" fornemmelse når jeg skal handle armen.

Jeg kørte i mange år med en Mayware Formular 4 som også er UP. Men dengang skulle det hele være let, luftigt og beregnet til meget højkompliante MM pickupper. Nu er det tunge MC pickupper med lav compliance og så skal armene være mere stabile og tillidsvækkende. Det gælder på alle planer - også når man skal betjene dem.

Min DV507 mk II er f.eks. lige det modsatte af uni pivot - stor tung og meget robust. Jeg har også en Schröder Ref. som hænger i en tråd. Den minder på mange måder om en uni pivot.

Jeg har vænnet mig til at betjene min up-4 :-)

Jeg tænkte mere på  om lyden var så meget bedre på en DP-6?

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 07 Maj 2010 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft begge, og lydmæssigt er der (i mine ører) ingen forskel. jeg foretrækker også DP6 på grund af betjeningen.

For mange år siden erindrer jeg en samtale med Mørch som sagde det samme: ingen lydmæssig forskel.   Men vent til den nye Isotropiske arm kommer på markedet: der er der gode grunde til at den skal lyde bedre.

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
r-l-b
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 September 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 7702
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

hvornår kommer den - der er en forhandler der har haft et nærmest spionagtig billede fra en messe på hjemmesiden og en pris på 27000 kr. .. men mørch nævner den ikke ...

__________________
for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
Til top Vis r-l-b's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af r-l-b
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 08 Maj 2010 kl. 23:26 | IP-adresse registreret  

Det eneste jeg ved er at Mørch for et par uger siden sagde at nu skulle den "sættes på markedet." Han er jo en omhyggelig mand, så det kan tage et stykke tid. Men jeg forståre det som et udsagn om at produktionsdetaljerne er klar og at ha snart vil kunne sætte delene sammen.
Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 
sigma6
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 1611
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 00:57 | IP-adresse registreret  

his047 skrev:

Jeg har haft begge, og lydmæssigt er der (i mine ører) ingen forskel. jeg foretrækker også DP6 på grund af betjeningen.

For mange år siden erindrer jeg en samtale med Mørch som sagde det samme: ingen lydmæssig forskel.   Men vent til den nye Isotropiske arm kommer på markedet: der er der gode grunde til at den skal lyde bedre.

Jeg troede den havde været på markedet et stykke tid? Jeg så den igår i Munchen.

Til top Vis sigma6's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigma6
 
his047
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 November 2008
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 90
Sendt: 10 Maj 2010 kl. 17:42 | IP-adresse registreret  

Prototypen har været færdig i mange år, og nogel anmeldere har haft armen hjemme til gennemlytning. Men armen har (endnu) ikke været til salg, selvom jeg også har set en pris på et enkelt dansk website.

 

sigma6 skrev:
his047 skrev:

Jeg har haft begge, og lydmæssigt er der (i mine ører) ingen forskel. jeg foretrækker også DP6 på grund af betjeningen.

For mange år siden erindrer jeg en samtale med Mørch som sagde det samme: ingen lydmæssig forskel.   Men vent til den nye Isotropiske arm kommer på markedet: der er der gode grunde til at den skal lyde bedre.

Jeg troede den havde været på markedet et stykke tid? Jeg så den igår i Munchen.

Til top Vis his047's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af his047
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes