Forfatter |
|
Mikkel123 Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle,
En enkelt spørgsmål: Slukker du din NAS srv. når du ikke skal bruge den længere - fx. om natten?
Jeg gør - men har ej heller så lang erfaring med trådløs lyd. Hvis man tænker efter så burde man vel evt. lade systemet køre altid så man kan tilgå musikken via fj.bt. når man vil uden at skulle ud i "kontrolrummet". Mon ikke den slides op el. lign. til sidst hvis den bare står og kværner derudaf?
vh. Mikkel.
|
Til top |
|
|
OleDP Forum Bruger

Bruger siden: 22 November 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 79
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har en ReadyNas Duo til min Squeezebox. Den slukker automatisk kl. 23.45 ( der skal jeg i seng ) og så tænder så igen automatisk kl. 7.00. Det er meget smart. Den står i et skab hvor det godt kan blive lidt varmt, så det er mest for at få mindre varmeudslip.
Mvh Ole
|
Til top |
|
|
RiverKing Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 342
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg gør ikke, og var egentligt ikke klar over at man kunne tidsstyrre den, jeg har også en ReadyNas, så det skal da prøves... 
Så nu gør jeg...  __________________ 2 anlæg tak! 1 til musik og 1 til film - 1 samlet anlæg kan bare ikke gøre det!
|
Til top |
|
|
Mikkel123 Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2010 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 13:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en LaCie 4TB NAS som jeg har en kontakt bagpå som jeg kan sætte i 3 stillinger:
ON ON - med wakeup (something) OFF
Imidlertid kan jeg ikke få wakeup-funktionen til at virke længere - har vistnok aldrig fået det til at funge. Der fulgte noget styrings-sw med til serveren, men det kan af en eller anden grund ikke få fat på maskinen - så jeg stiller mig bare tilfreds med at sådan er det.
I øvrigt så har den der wakeup-ting vel den lille finte at man skal tænde sin pc for at vække den. Der er det mere snedigt med tidsstyring som du nævner Ole ... med mindre man lige glemmer det og den så slukker fordi man skal i seng - altså, jeg mener: skal de styre os eller vi dem... it's alive...%"!#€!%&
:-)
vh. Mikkel
|
Til top |
|
|
jkjaers Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2357
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min Synology kører 24/7/52 men jeg har også et par hjemmesider og FTP kørende på den.
__________________ Venlig hilsen Jesper
"Er du i tvivl? Så gear ned og giv gas"
|
Til top |
|
|
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slukker den aldrig , har kørt 2-3 år nu med samme HD
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
Til top |
|
|
Greekstar Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
har readyNAS der er sat til at slukke om natten..
__________________ Mvh.
|
Til top |
|
|
volleborg Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 68
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har Synology, og den er slukket når den ikke anvendes
|
Til top |
|
|
micma18 Branchemedlem

HM Elektronik
Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2120
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bruger ikke decideret NAS, men har en Atom pc stående som altid kører, og bruger den både remote og som mediecenter osv.
Men har en hel flok WD Green USB diske monteret på den, som tænder og slukker automatisk, alt efter om de bliver brugt eller ej. Og om man skal vente 3sek. ekstra på at den åbner, når man ikke har brugt den i langt tid, det kan jeg godt leve med ;-)
|
Til top |
|
|
pof@ Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 941
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kører også Atom løsningen. Hvis bare WOL havde virket på Squeezeboxen, havde jeg nok slukket når den ikke blev brugt.
|
Til top |
|
|
Noise Forum Bruger

Bruger siden: 11 Oktober 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 337
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg slukker min. Det er mest for at spare strøm, men også fordi man så ikke behøver at købe de dyre 24/7 diske, som er beregnet til at køre permanent.
|
Til top |
|
|
Jeppeknygberg Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
micma18 skrev:
Bruger ikke decideret NAS, men har en Atom pc stående som altid kører, og bruger den både remote og som mediecenter osv.
Men har en hel flok WD Green USB diske monteret på den, som tænder og slukker automatisk, alt efter om de bliver brugt eller ej. Og om man skal vente 3sek. ekstra på at den åbner, når man ikke har brugt den i langt tid, det kan jeg godt leve med ;-)
|
|
|
Hmmm...smart. Er der nogen der ved om det er muligt, at gøre tilsvarende på en Mac Mini der kører squeezecenter med en tilkoblet usb harddisk hvor musikken ligger?
Mvh Jeppe.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mikkel123 skrev:
Hej alle,
En enkelt spørgsmål: Slukker du din NAS srv. når du ikke skal bruge den længere - fx. om natten?
Jeg gør - men har ej heller så lang erfaring med trådløs lyd. Hvis man tænker efter så burde man vel evt. lade systemet køre altid så man kan tilgå musikken via fj.bt. når man vil uden at skulle ud i "kontrolrummet". Mon ikke den slides op el. lign. til sidst hvis den bare står og kværner derudaf?
vh. Mikkel.
|
|
|
Min ReadyNas Duo er sat til at slukke/tænde automatisk efter tidsskema som jeg tilpasser mine arbejdstider. Fungerer upåklageligt. Årsagen er både af strømhensyn, samt at der sidder AS diske i min som ikke er beregnet til 24/7. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
Buch Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juni 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 546
|
Sendt: 04 Maj 2010 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Never - min QNAP TS-110 bruger 7W, så den gider jeg ikke slukke. __________________ hilsen Buch
Mit anlæg
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 08:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Mikkel123 skrev:
Hej alle,
vh. Mikkel.
|
|
|
Min ReadyNas Duo er sat til at slukke/tænde automatisk efter tidsskema som jeg tilpasser mine arbejdstider. Fungerer upåklageligt. Årsagen er både af strømhensyn, samt at der sidder AS diske i min som ikke er beregnet til 24/7.
|
|
|
Nu har jeg ES diske i min ReadyNas Duo, og den har ikke været slukket i de 2 år jeg har haft den. No problemo.... Men din skema-løsning lyder spændende! Hvor og hvordan gør man i menuen....? __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|
QWERTY126 Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 417
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 08:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Min ReadyNas slukker jeg ikke. Men den går i dvale og vækkes igen, når der er behov.
|
Til top |
|
|
callesoroe Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 760
|
Sendt: 05 Maj 2010 kl. 19:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Friman skrev:
callesoroe skrev:
Mikkel123 skrev:
Hej alle,
vh. Mikkel.
|
|
|
Min ReadyNas Duo er sat til at slukke/tænde automatisk efter tidsskema som jeg tilpasser mine arbejdstider. Fungerer upåklageligt. Årsagen er både af strømhensyn, samt at der sidder AS diske i min som ikke er beregnet til 24/7.
|
|
|
Nu har jeg ES diske i min ReadyNas Duo, og den har ikke været slukket i de 2 år jeg har haft den. No problemo.... Men din skema-løsning lyder spændende! Hvor og hvordan gør man i menuen....?
|
|
|
I Raidar programmet setup>system>power flueben i enable power timer.
Så skal du bare taste tiderne ind. __________________ Callesoroe
|
Til top |
|
|
Friman Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 608
|
Sendt: 06 Maj 2010 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
callesoroe skrev:
Friman skrev:
callesoroe skrev:
Mikkel123 skrev:
Hej alle,
vh. Mikkel.
|
|
|
|
|
|
Nu har jeg ES diske i min ReadyNas Duo, og den har ikke været slukket i de 2 år jeg har haft den. No problemo.... Men din skema-løsning lyder spændende! Hvor og hvordan gør man i menuen....?
|
|
|
I Raidar programmet setup>system>power flueben i enable power timer.
Så skal du bare taste tiderne ind.
|
|
|
Takker, jeg prøver.... __________________ Mvh. friman
|
Til top |
|
|