Jeg har også leget lidt med ideen om at have sådan en power plant eller tilsvarende - hvis jeg dog bare havde råd
En anden mulighed kan være at have en slags meget kraftig skilletrafo hvor man på anlæggets side tager strømmen ud
balanceret i forhold til jord, så man i stedet for at have en 0-leder og en 230-leder, så har man en hot og en cold der hver
har 115 V til jord, selvfølgelig med omvendt fase. Der findes professionelle produkter til dette, og de bliver brugt i
indspilningsstudier og tilsvarende hvor ren strøm er et must. Nogle mener at denne løsning fjerner behovet for at regenerere
strømmen - det er jeg dog ikke sikker på, men det kunne da være sjovt at prøve. Jeg ved ikke om Power Plant'en outputter
eller kan sættes til at outputte balanceret og hvor vidt det hjælper. Fordelen ved den balancerede løsning uden power
plant'en er at den sandsynligvis ikke vil virke som en begrænsning på strømmen på nogen måde, hvis man bare vælger en
tilpas stor trafo, så den ikke smelter sammen. Det er jo nærmest bare en skille-trafo.
Man skal bare være opmærksom på at ikke alt kan sættes til et balanceret udtag. F.eks. lamper med afbrydere og lign, hvor
afbryderen typisk kun afbryder én af ledningerne - så vil der stadig være 115 V på. Men alt inden for hifi, computer-udstyr
osv er fuldstændig ligeglad med hvordan strømmen ligger - bare der er 230 volt mellem de to ledere - og det er der jo også i
den balancerede udgave.
Jeg har læst om det flere steder, men kan desværre kun huske ét af stederne - det er tilgengæld nok også der, hvor der er
mest kød på artiklen - her snakker vi dog 120 V i stedet for 230, men princippet er vel det samme:
http://6moons.com/audioreviews/equitech/1.html
I artiklen bliver der anmeldt en kæmpe industrial udgave, equitech laver også mindre udgaver som kan stå i et hifi-rack eller
lign. Måske er der andre firmaer der laver noget tilsvarende til lavere priser - hvad ved jeg :-) Det kunne være sjovt at
prøve.