Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 09:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Forstærker anbefaling til B&W XT surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
viol8r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 06 April 2010 kl. 21:55 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Har pt. en Denon 2807 koblet på mine B&W 2xXT4+2xXT2+XTC samt PV1.

Forstærkeren er ydelsesmæssigt lidt i underkanten (når der ses film bliver jeg ofte nødt til at stille volumen på omkring 0db), da B&W'erne er lidt
svære at trække. Denon'en er dog købt før højttalerne, og synes snart tiden er blevet moden til at opgradere.

Har overvejet at købe en Denon AVR4310, som hifiklubben.dk pt. har på tilbud, men er i tvivl om, hvorvidt den vil give den store forskel (udover
at kunne afspille nogle nyere formater). Desuden har jeg læst om en masse problemer med Denon'en og PS3'ere samt faulty firmwares... :-/

Er der nogen, der har nogle ideer til, hvad der ellers kunne være interessant af andre produkter eller sammensætninger? Prismæssigt er vi nok
omkring 8-15k plus/minus et par klatter :-)

Til top Vis viol8r's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af viol8r

Thomas Geil
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Februar 2009
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 06 April 2010 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

Har du ikke overvejet en effekt forstærker til dine fronter, så behøver man ikke købe de store surround forstærkere hver gang
man skal skifte pga nye formater. Jeg har selv en avr 3802 og en ældre denon stereo forstærker som effekt til fronterne. Det
lyder efter min mening også bedre når man smider en cd på, der kører jeg så uden om surround forstærkeren med et signal
kabel direkte fra cd til min stereo forstærker.
Held og lykke med din nye forstærker, hvad end det bliver    

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 April 2010 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

viol8r skrev:
Hejsa. 

Desuden har jeg læst om en masse problemer med Denon'en og PS3'ere samt faulty firmwares...

Må af hensyn til min baggrund hellere undlade, at byde ind med bud på afløseren til din forstærkere. Men gider du uddybe ovenstående, for det er ikke noget vi i Hifi Klubben har haft problemer med ud over en firmware fejl i PS3'en (den er rettet nu), men det kan Denon jo trods alt ikke gøre for ?

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

viol8r
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2007
Lokalitet: Fyn
Sendt: 12 April 2010 kl. 21:47 | IP-adresse registreret  

Der er en del tråde fra diverse fora, hvis man googler receiverens modelnummer og "ps3 problems".
Løsningerne lader til at være at man skal køre PS3'eren på hdmi1 på receiveren, da signalvejen på de andre porte åbenbart er for dårlig til at trække 1080p (de andre virker kun med 1080i) - frit efter hukommelsen. Så vist et indlæg, hvor Denon's support havde udtalt dette, men kan ikke finde det nu. :-/

Rysz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 April 2010 kl. 07:28 | IP-adresse registreret  

Hmm....lyder som en and. At lave en forstærker der ikke kan bruge 1080P på alle 6 HDMI indgange, og så fra et af de firmaer der er længst fremme på den konto.

Du må ihvertfald ikke fortælle det til den 4310 vi har stående i butikken, for den har åbenbart overhørt den fejl med de 1080P 

Kan lige hurtig grave frem fra AVSforum, at der er flere med den fejl på bl.a. Onkyo og Yamaha receivere. Det skyldes et problem med EDID (synkronisering mellem enhederne). Denon har tilsyneladende løst problemet specifikt med PS3'eren via en opdatering på firmwaren (hurra for netværk i receiveren )

Til top Vis Rysz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rysz

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes