Læste lidt for hurtigt. Jeg har selv haft harman kardon surround forstærker en AVR 8500. Den spillede godt, en lidt ældre sag-
Hvis du vil have de nye lydformater som DTS master Audio, Dolby Digital HD osv. skal du være opmærksom på om din surroundforstærker understøtter dette.
Jeg kører det selv over HDMI med lyd og billede. Så sparer jeg lidt kabler.
Hvis man har en surround reciever der ikke understøtter dette, kan man, kører PCM hvis ens Blu Ray afspiller understøtter dette, med analog kabler.
Der er også nogle surroundrecievere, hvor man kan køre PCM over HDMI, og lade dekodningen ske i afspilleren, ligesom, det før skrevne, med Analog kabler.
Nogle surround recievere, kan kun tage, lyd over HDMI, og ikke billede, hvor man skal køre ind i TV'et seperat med et billede signal.
Er blevet fortalt, at optisk, ikke har nok båndbredde, til at trække fordmaterne. Ved dog ikke om dette er korrekt, da jeg ikke selv har prøvet dette.
Men hvis det ikke har betydning med de nye lossless HD formater, er dette jo ikke aktuelt, ville lige gøre dig opmærksom på dette, så du evt. ikke laver et fejlkøb.
Håber ikke alt, det her forvirrede dig. Har ikke den store kendskab, til surround recievere i den prisklasse du søger, så håber, nogle kan hjælpe dig.
M.v.h Jack