Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 17:09   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Er Z-5500 stadig bedste billige surround (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
gasolin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2009
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg regner med på et eller andet tidspunkt at købe en fladskærm, en Sony 40EX500 og til det vil jeg gerne have et godt surround anlæg.

Jeg har et sæt vellydende Logitech Z-10 som jeg synes har en dejlig klar og åben lyd.Men sættet spiller ikke meget højt, meget dyb og kraftig bas er der heller ikke (selv om de gør det godt,der er bi-amping)og det er ikke noget surround anlæg, som jeg gerne vil have, til mit kommende  "store" fladskærm.

Jeg skal bruge til mit kommende fladskærm en vhs (fungere fint, billedet og lyden er også godt), en ps2 og min bærbar computer med alverdens tilslutnings muligheder, deri blandt digital output (kan ikke lige huske om det er optisk eller spdif men det er via et mini jackstik den digitale lyd kommer ud af).

Jeg vil gerne have meget bedre lyd en fra hvilket som helst fladskærm, dybere og kraftigere bas, samt surround sound.

Jeg spiller mest Racedriver grid,trackmania nations forever og blandt andet need for speed underground 2. Af film ser jeg typisk film som Pirates of the carribean,die hard 4, klovn, lang fra vegas og har lige for få uger siden fået den komplette samling af olsenbanden, af musik film ser/hører jeg ofte noget med U2(the joshua tree, rattle n hum) , Pink Floyd, Evis Presley, Kim larsen, Pet shop boys og mange andet.

Er Logitech's Z-5500 stadig det bedste, billige surround sound anlæg ?

Jeg har hørt at der er nogen sæt der brummer fra bassen (har et sæt Altec Lansing Mx5021, der brummer konstant så længe strømstikket i væggen ikke er taget ud, det lyder forfærdeligt), hvor stort et problem er det på logitech sættet ?

Jeg har også hørt at det skulle være lidt problemer med mellemtonen, at den ikke er kraftig nok, er der nogen der kan uddbyde det lidt ? Er det noge der kan forbedres med en EQ ? (wmp 11, vlc)

Er et sæt Edifiere Signature s550 bedre en logitech sættet ?

Mit budget er under 10.000kr for fladskærm og surround anlæg (ca 2500kr)

Til top Vis gasolin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gasolin

tonyax
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 21 Marts 2010 kl. 20:20 | IP-adresse registreret  

jeg var super tilfreds med mit sæt, oplevede ingen brum eller lign. med mit sæt. Havde det inden i mit soveværelse, til prisen gør det det godt, men træerne vokser ikke ind i himlen, du kan tydeligt høre det er computer højtalere. Men spiller fint højt, jeg synes bare det hurtigt blir for meget, da lyden er som den er. Der er ikke den lækkerhed eller finesse som alm højtalere har, så man blir hurtig lyttetræt hvis du brager op for det.

H/K & B&W snurrerundt
Til top Vis tonyax's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonyax

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes