| Sendt: 05 Marts 2010 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jeg inden jeg stiller mine spørgsmål vil jeg starte med at beskrive problemet.
Jeg har et fjernsyn + en playstation 3, en stationær computer og en bærbar (+ min kæreste har en bærbar). Vi ville gerne have ét centralt sted til musik og film, da det lige nu er lidt bøvlet hvis jeg fx har lagt en cd ind på min stationær og vil høre den i stuen.
Min nuværende forstærker kan af en eller anden grund ikke forstå DTS signalet fra playstation'en, hvilket jeg går ud fra er fordi den er temmelig gammel og jeg vil gerne ud og have fundet en ny surround forstærker der kan sættes sammen i et setup med ét centralt medie bibliotek om man vil.
Målet er at have alt samlet ét sted hvor man kan tilgå det nemt og smart.
Så vidt jeg har kunnet læse mig til, er DLNA svaret. Jeg har kigget på: http://www.24.dk/article.jsp?articleId=8009
Mine spørgsmål er: 1) Hvis jeg bruger DLNA og har filerne liggende på harddisken, kan jeg så bruge itunes/windows media player på samme måde som før? Lave playlists, søge i hele biblioteket o.s.v fra computeren?
2) Hvis det ligger på harddisken og jeg finder en surround forstærker der understøtter dlna, hvor meget funktionalitet får jeg så med? Kommer jeg til at kun kunne vælge én musikmappe på harddisken og afspille den, vælge en ny og afspille den, eller vil jeg kunne arbejde med det lige som på en computer med itunes/windows media player?
3) Kan man få surround forstærkere der kan modtage video og sende det til fjernsynet, når fjernsynet ikke understøtter DLNA?
4) Kan man få surround forstærkere der kan optage fra fjernsynet og til en DLNA kompatibel netværksharddisk?
5) Er der en bedre metode til at få et centralt datacenter?
6) Kender i nogen butikker hvor man evt kan få en demo af noget dlna?
Jeg har forsøgt at starte lidt mellem min computer og min playstation, men så vidt jeg kan se, kører playstationen efter princippet med at vælge én mappe og afspille den. Desuden syntes jeg det er lidt overkill at have en computer+playstation+tv tændt for at høre musik...
|