| Sendt: 01 Januar 2010 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej og godt nytår  Er rimelig ny her (et år siden jeg postede sidst), så undskylder på forhånd, hvis jeg spørg det forkerte sted!  DVD afspiller: Denon DVD-800 Forstærker: Denon AVR-1602 Fra min konfirmation, så de er ved at have et par år på bagen, altså før HDMI  TV: LG 32LH4020 DVD afspilleren er i dag forbundet til TV'et via SCART og til forstærkeren via optisk kabel. For at få lyden fra TV'et via forstærkeren har jeg haft et "Scart til 2 x Phono" kabel sat i tidligere. Og det lille setup har virket fint. Men jeg vil gerne se om jeg måske kan forbedre det lidt. På tv'et er der et optisk audio out, som jeg jo kunne bruge, men i forstærkeren er der kun 1 optisk audio in. Som jeg jo bruger til DVD'en. Men jeg ser det som den eneste mulighed for at få 5.1 lyd ud af TV'et og over i forstærker? Så vil jeg jo miste min mulighed for 5.1 lyd fra min DVD afspiller. Da jeg heller ikke ser andre muligheder for at forbinde DVD afspilleren på andre måder til forstærkeren med 5.1 lyd. Er der nogle muligheder, eller er udstyret ved at være forældet? Lidt et side spørgsmål, vil jeg få noget ud af at forbinde DVD'en til TV'et med et SCART til Component (indgang på tv) kabel? /Kim
|